Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
Jag skulle gärna också vilja vara med i tråden - hoppas att det är ok!
Har två barn sedan tidigare: son född -00 och dotter född mars-09 och har en liten i magen med BF 21/10. Har börjat jobba efter föräldrarledigheten, men det går sisådär... Mår riktigt illa och har redan haft en hel del sjukdagar till följd av graviditeten. Hoppas snart att illamåendet blir mer hanterbart! Blir föräldrarledig igen Juni-Augusti och vet ärligt talat inte om det blir något mer jobb för min del därefter. Har ni andra börjat fundera på hur länge ni ska jobba?
Är 34 år men kommer hinna fylla 35 år innan liten förhoppningsvis dyker upp och har därmed blivit erbjuden KUB. Kommer att göra det på Torsdag och har redan nu en påtaglig nervositet...Är det fler i den här tråden som gjort KUB? Oro är verkligen ett av mina graviditetssymptom - har redan hunnit med två tidiga privata ultraljud. Det första typ i vecka 7 för jag var orolig för X och det senaste i v 10...
Angående amningspump hade jag den stora varianten från Medela (elektrisk) och var supernöjd! Så mycket bättre än den manuella amningspumpen från Avent Isis - Man slipper kramp i händerna. Nackdelen är att den låter lite men jag tyckte att ljudet var mer harmoniskt än störande.
Vi ska investera i någon form av syskonvagn. Känns essentiellt då dottern ännu inte börjat gå! Fördelen är ju också att man kan minimera rymningsbenägenhet och att båda förhoppningsvis kan sova i vagnen på förmiddagen. Är ännu inte insatt i syskonvagnsdjungeln, men har tänkt ta lite krafttag efter KUB-testet...Har inte tänkt upprepa historien. Med dottern var vi ute så sent att vi inte ens kunde välja den färg vi ville ha pga leverens-tid. Den här gången lutar det åt begagnat, men det behövs säkert tid att hitta något som vi båda tycker om...Tänker att den ska vara hyfsat lätt, rymlig sittdel och helst kunna vändas mot mig. Jag vill nog ha barnen bredvid varandra (hoppas att dottern inte kommer att pilla mycket på bebisen....) Blir nog besök på Babyproffsen och Barnens hus till helgen bara KUB-testet går bra...
BF-lista:
tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 September
Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
Lysa: 3:e barnet: BF 21 Oktober