• pamilya

Jag VILL ju vara hemmafru/hemmamamma!

Folk som klagar vet inte bättre! Man måste göra det som känns bäst för en själv och ens familj. Tycker att det är trist att hammafrun ska vara något fult och ett hot mot jämställdheten. Jämställdhet är väl trots allt att alla, oavsett kön ska ha samma rättigheter och skyldigheter, på lika villkor. Väljer man att vara hemma så ska man få vara det, väljer man att jobba så ska man självklart få göra det med. Det ena är inte bättre än det andra.

Jag själv skulle aldrig klara av att vara hemmafru. Jag var hemma 13 månader med sonen och det räckte gott och väl för oss.

• pamilya

Jag tror många får för sig att barnen "förlorar" på att få vara hemma istället för att vara på en förskola. Men dom glömmer bort att det finns så många andra sätt för barn att träffa andra barn, lekparker, öppna förskolor, vänners barn osv. 

Det finns kvinnor som "försvinner" när de är hemma. Men dessa kvinnor kanske inte borde vara hemma. Det gäller ju även kvinnor som jobbar och mår dåligt, de kanske borde vara hemma istället. Det gäller att hitta det som passar för en. 

Svar på tråden Jag VILL ju vara hemmafru/hemmamamma!