Jag VILL ju vara hemmafru/hemmamamma!
Har bara läst Trådstarten:
Vår minsting är nu 2,5 år och jag är hemmafru på heltid. Tänker så förbli ett bra tag till också!!!! Jag älskar att vara hemma, och inser hur tursam jag är som har den möjligheten!
Får liknande kommentarer som TS redan fått, men i mitt fall kanske det är lite mer befogat. Alla ser ju att mitt barn inte längre är någon bebis och förstår väl att föräldrapenningen orimligen kan räcka så länge...
Jag blir dock vansinnigt irriterad över såna kommentarer! SÅ längesen är det ändå inte som hemmafru var en vanlig sysselsättning.
Jag har VALT detta. Jag VILL detta. Jag belastar inte samhällsekonomin det minsta. Är självklart inte inskriven på AF och får således ingen A-kassa (jo, folk har trott det!). Föräldrapenningen är slut sedan länge. Vårdnadsbidrag finns inte i min kommun. Jag VAB-ar aldrig och upptar ingen plats inom barnomsorgen.
Jag blir förbannad när politiker ska komma och snacka om kvinnofällor!!! Visst, jag har säkert inte samma förutsättningar i min yrkeskarriär sen, men jag har fått ANNAT!!!!!!
Vi har också två äldre barn, 13 och 10 år gamla. Det är en ynnest att kunna hjälpa dom med läxor och annat kring skolan direkt när dom kommer hem.
På så sätt har ju dom kvällarna fria för umgänge med kompisar, träning eller att bara slappa om dom vill!