Jag VILL ju vara hemmafru/hemmamamma!
Hejsan, ännu en hemmamamma här Är 26 år, har en dotter på snart 15 månader, en liten i magen och planerar att vara hemma i många år till
Har själv inte mötts av så många påhopp, snarare positiva reaktioner faktiskt! Det enda negativa jag hört var av en (f.d) kompis som aggressivt påstod att jag var hjärntvättad för att jag ville vara hemma med mina barn?! Jättekonstigt! Hjärntvättad av vem i så fall? Här har jag nämligen varit tvungen att mer eller mindre övertala min man om fördelarna med att vara hemma iaf de första åren Sen förstås alla dessa frågor om vilket dagis vi valt och när dottern ska börja... Men det är väl inte så konstigt, det är det "normala" i dagsläget tydligen :-/
Är liksom många andra i tråden uppväxt med hemmamamma och har dessutom haft sån stor tur att min pappa jobbat hemifrån sen jag var 9 år, så jag har haft den ENORMA lyxen att ha båda mina föräldrar helt närvarande nästan hela min uppväxt. De har alltid haft tid för mig och mina tre syskon, tid att hjälpa oss och så när det behövts. Att man inte skulle vara en bra förebild för att man är hemmaförälder var det dummaste jag hört!
Nu måste jag gå in och kika på det där hemmaföräldrar.se. Sen finns ju Haro också, är ni medlemmar där?