Storma skrev 2010-03-19 17:34:49 följande:
Jag säger inte att man måste jobba heltid, men kan jobba deltid och fortfarande vara hemma när barnen kommer hem om man tycker det är viktigt.Nej, att sköta det praktiska har inte med att ta hand om barnen att göra. Det går utmärkt för mig att laga middag samtidigt som jag umgås med mitt barn och allt annat har man gott om tid att ta hand om när barnen lagt sig, om man delar upp sysslorna. Visst, jag får mindre tid för mig själv men jag har prioriterat bort det istället för att prioritera bort jobbet.Ett arbete handlar om så mycket mer än en karriär, det handlar om att känna sig nyttig och tillföra något vare sig man är VD eller lokalvårdare.
Känner du dig inte nyttig när du uppfostrar och tar hand om dina barn? Tror du inte barnskötare känner sig nyttiga? På vilket sätt skiljer sig deras tillvaro från min, förutom att jag tar hand om mina egna barn istället för andras?
Jag är 35år och jag har rest världen runt, jag har bott ( bor ) utomlands, gjort karriär, levt singel enligt sex and the city budet osv.
Nu är jag hemma med barnen i några år, på vilket sätt gör det mig mer onyttig?
Jag har arbetat häcken av mig sedan jag var 15 år och nu är jag helt plötsligt en parasit?
Jag som trodde 2000-talet betydde valfrihet, ack vad man kan bedra sig
Att jag är hemma på dagarna innebär att jag ägnar ca en timme om dagen åt städning. Det betyder att maken kan umgås 100% med barnen när han kommer hem istället för att ägna sig åt tvätt tex.
Jag får 7 timmar extra med barnen varje dag, en timma städning och sen kan hela familjen kan umgås 100% på fritiden. Kan det verkligen bli bättre?