MajMammor 2007 15
Usch vad grinig Leya var i morse, inget dög jo, pappa då förstås. Hon har blivit hemskt pappig, hon vill att pappa ska läsa saga på kvällen och hänger sig fast om halsen på honom. Vi har alltid läst varannan kväll men nu är det hopplöst, får tvinga henne att läsa med mig och då går det bra när man väl satt sig och börjat läsa. Imorse skulle jag klä på henne men då började storgrinet, hon ville att pappa skulle klä på henne. Jag har alltid skött påklädningen på morgonen så vet inte om det är för att hon varit ledig och pappa har gått upp med henne två dagar i rad.... Sen ville hon vara hemma med pappa idag och bara grinade och sa att hon var sjuk, fick dock inte ta tempen till en början men sen så, ingen feber. Ville inte borsta tänderna men till slut. Åt ingen frukost....
Ska man låta pappa göra allt eller ska man visa henne att det går lika bra med mamma? Imorse tappade jag tålamodet när hon bara satt och grinade efter pappa så då fick hon sitta i fåtöljen och jag stängde in mig på toa (var nödig ju) tills pappa kom och satte sig och fjäskade för henne... har en liten aning om att det är för att jag fortfarande är den "onde" och sambon den "gode", alltid jag som får säga till henne när det blir något fel....