MajMammor 2007 15
Johanna har haft sina äldre kusiner här några dagar så nu ska det kammas hår dagarna i ända
Johanna har haft sina äldre kusiner här några dagar så nu ska det kammas hår dagarna i ända
Vi lär nog få sota för att J inte har trotsat så mycket. Vi lär väl få igen det i tonåren eller nåt. Däremot så gastar hon så fort W kommer in i hennes rum och röjer runt.
Nu märks det att Johanna varit hemma hela sommaren. Hon bara väntar på att få komma till dagis igen och börja med de stoora barnen
Det finns stoora flickor där som hon säger. Hon fick nog mersmak av att leka med lite äldre barn när kusinerna var här även om hon och William kan härja runt nog så bra, men det är nog inte samma sak att krypar runt på golvet och leka tafatt med lillebror.
Nu har vi varit på Hawaii fest. Och J har legat i poolen nästan hela kvällen. När jag tillslut satte stopp kl 21 och det var 15 grader i luften. Kommer hon och säger - Du får sparken.
Jag: varför då?
J : du säger nej, det är inte snällt
Sedan gick helt knottrig och iskall
Jag tror Johanna var 103 lång och ca 16kg.
BVCsköterskan skrev aldrig in det i hennes bok.
Johanna ser också bara sig själv allt annat är orättvist. Men är inte särskilt trotsig eller så men gnällig. Det skulle vara matvägran som hon har som trots.
I dag ska vi iväg med J på hennes 178 läkarbesök eller något liknande. Det har blivit en väldig massa besök på sjukhuset. Dagens besök går till Uppsala och barnhjärtmottagningen.
I morgon börjar hon fulltid på dagis igen efter att ha gått 15 tim/vecka nu under min föräldraledighet.