MajMammor 2007 15
Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.
Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.
Men det är majmammor 2007 vi är
Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.
Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.
Men det är majmammor 2007 vi är
syrra: du menar att han skulle vara känslig mot soja?
Sötboll: hoppas ni har det trevligt och mysigt!
RosaNapp, mmm. Jag tycker nog också att det låter som att det är något mer som spökar. Och mjölk och soja är tyvärr en mycket vanlig kombination.
Det lät ju som han blev bra på mjölkfritt och det är ju toppen, men sen misstänker jag att han fått sojaallergi. Det står mer i min blogg om det.
Barn under 1 år brukar de avråda från att ge soja till och med, pga risken.
Det är så himla lurigt. Barnen tål ju varken mjölk eller soja och med sonen bytte jag ut allt mot havre och ja, då blev han allergisk mot det också. Risken är att man ökar mängden så mycket och då fixar inte kroppen det utan utvecklar allergi.
Låter skitjobbigt nu när ni fått honom att acceptera mjölkfritt. Men det är helt klart värt att testa utan för risken är stor att det är det.
Använd så varierat ni kan, havre, ris och kokos istället för mjölk och soja... KRam!
Vi kör enbart på havre här och det funkar Vi testade med risdryck och den gillade hon inte.
Idag har J klätt på sig själv med ett mindre utbrott för att hon inte fick upp dragkedjan i byxorna så långt som hon tyckte att den skulle dras.
Jättefint väder ute och vi har en tjej som absolut vill vara inne Försökte locka med diverse grejer så en sväng utbrast hon "ja, åka madjass" men omöjlig att klä på och skulle vara dona med annat. Tur kanske det för sen var hon bajsnödig 10 minuter senare. Sen var hon så duktig, efter maten så fick hon ont i magen sa hon och då har hon fått för sig att hon ska sitta på toalocket och fundera lite (tror hon pruppar lite också ) och där satt hon ett par minuter och sen ropade hon att hon var bajsnödig. Var lös i magen så jag är stolt över att hon sa till ändå (man vet ju själv hur svårt det kan vara om man har magknip att känna om det är en prupp eller om man är bajsnödig)
Vi har varit ute på en morgonpromenad vilket var tur för nu har solen försvunnit.
Vi har en sjukling. Feber och låter som hon är i målbrottet. Så fick hon utbrott för att hon inte fick följa med på stan. Lagom glad dag sådär.