MajMammor 2007 15
Leya var lite rolig här idag, jag brukar säga att jag måste vila rösten ibland när hon ska sova och att jag "tappar rösten". Idag krasslade Leya lite och hostade och rosslade, sen sa hon "jag tror min röst håller på att ramla ner"
Jolina var så go igår morse när jag väckte henne kl 06 för att åka till förskolan. Först när jag sa "det är dags att vakna nu" så skakade hon bara på huvudet utan att öppna ögonen. Sen när hon väl titta upp så titta hon ut genom fönstret och sa "men mamma, himmlen är ju inte blå" "nej" sa jag "Då har vi sovit för kort!" förklarade hon.
heoo hur går det med huset?
själv började jag ju nytt jobb 1 sep oh heltid.. så är sååå trött.
Han var en smula sur över hur jag lagt fram det, typ "gör mig gravid annars drar jag" men jag förklarade att jag hade ju redan gått igenom precis samma dilemma "gör något mot din vilja eller dra" och jag har fattat ett beslut för jag vet att jag i framtiden inte kan leva utan att vara bitter o ångerfull över att jag valde att inte få fler barn. Nu har ju jag dock svårt att tro att det blir nå fler heller om jag väljer att gå men då har jag iaf gett mig valmöjligheten.
Han var hur som helst inte helt omöjlig och tvär vid diskussionen utan lät lite mer som "nja kanske" och dagen efter var han jättegullig och förklarade att han älskade mig och inte ville att vi skulle flytta isär. "nej det vill inte jag heller! men då vet du vad som gäller!" förklarade jag. Jag säger inte att det måste ske NU, bara att det sker någon gång och GÄRNA så snart som möjligt