MajMammor 2007 15
Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.
Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.
Men det är majmammor 2007 vi är
Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.
Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.
Men det är majmammor 2007 vi är
3bus: Grattis! Jösses.. var det redan dags tiden bara springer iväg!
Åh, grattis 3busfrön
Måste fråga er om råd. Julia har sedan årsskiftet velat bli matad från och till, vissa dagar vid varje måltid och vissa inte. När hon väl blir matad så äter hon oftast mkt bättre samt smakar på nya maträtter. Vi vill dock att hon ska börja äta själv, men jag känner att jag inte vill tvinga henne, medan mannen tycker att vi ska avbryta hennes matande nu med detsamma. Men det känns som att hon nu vill bli matad för få extra uppmärksamhet, har upptäckt att hon ofta ber den av oss som för tillfället har Daniel i famnen att mata henne. När hon äter själv petar hon mest i maten och kan säga att hon inte tycker om maten utan att ens ha smakat, så sitter hon och kommer på ursäkter, som att hon måste kissa, bajsa eller är trött och vill sova. Samtidigt känner jag att hon kommer sluta med det själv när hon är redo, eller har jag fel? Hur hade ni gjort?
syrra: grattis
tanucik: jag tror som du, hon kommer sluta när hon är redo. Om det är som du säger en uppmärksamhetsgrej så kommer det ju gå över. Hon blir lite liten nu när hon har en lillebror. Jag hade uppmuntrat henne, men matat om hon hade velat.
Jag tror inte att det är så farligt att mata dem, förr eller senare så vill de äta själva. Finns ingen som börjar skolan som blir matad