2små2stora skrev 2010-11-10 08:08:08 följande:
Idag får J vara hemma precis när hon ska ta på sig overallen så kräks hon 2 ggr. Nu har hon klätt på sig och gått ut i snön så jag lurar på om det inte var muffinsen och pepparkakorna hon åt igår som ställt till det.
Får hoppas, så det inte är nått värre.
Jag blir ofta förundrad över tankebanor som barn bjuder på.
Jag tittade på tv i vardagsrummet och Ellan frågade om hon fick se på barn kanalen i vårt rum. Visst det går bra.
Efter en stund kommer hon med fjärkontrollen, och pekar samtidigt på den till vardagsrumstvn (som har en mindre kontroll) och säger:
"Mamma, går det bra om jag byter till den lilla, jag hittar inte knappen på den här!, och det gör jag på den lilla"
I vardagsrummet ligger barnkanalen på 7an, och i sovrummet 12an. 7 finns det ju en knapp för, men 12 får man snabbtrycka in eller flippra sig fram till, och det kan hon inte. Så logiken var ju då att byta till den där man tryckt på 7an bara.
Jag tyckte det var ett lustigt resonemang, men insåg sen att det är ju inte alls "ologiskt" att det är fjärrkontrollen som det hänger på, hon har ju ingen aning om att det är tvn i sig som är programerad