MajMammor 2007 15
Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.
Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.
Men det är majmammor 2007 vi är
Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.
Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.
Men det är majmammor 2007 vi är
Johanna somnade enkelt i sin säng tills hon blev opererad sedan försvann det. Lyckades komma tillbaka till att somna i sängen igen i våras men sedan blev det sommartid och så, hon kan somna i sängen när vi läser saga om jag gör det och det inte är något annat som stör.
Hej!
Heoo - Ja jag har frågat hur hon är på dagis och de upplever inte henne som blyg, där leker hon med de andra barnen. Som tur är ska även hon få vara kvar på "småbarnsavdelningen" ett tag till. Nu är det bara hon och en kille till som är 3 med alla 1-2åringar. Det tror jag också är bra så hon får vara "deb stora" ett tag.
Ja jag tror också att det skulle stärka henne men jag vet inte hur "hård" jag ska vara för jag är precis som du, av lite delad mening....det är väl mysigt om hon kan känna sig ompysslad och somnar tryggt med oss och de är ju inte små för alltid, samtidigt som en del av mig tycker att hon bör somna själv i sin säng.
DP - Ja det där med "hot" har väl förekommit här också men det har jag slutat med då det känns fel att hota med något som jag egentligen vill att hon ska uppleve positivt och vilja själv, då får ju det liksom motsatt effekt och hon blir mer rädd för det och ser det som själva bestraffningen. T.ex. "om du inte ligger still och försöker sova får går vi in och du får sova i din säng" - då blir det ju något negativt med att sova i sin säng. om nån fattar
3bus - Jolina sov inne i sin säng tills hon blev 2. Då fick sambon separationsångest inför en fiskeresa och lät henne sova vid oss veckan innan han åkte, och sen lät jag henne sova vid mig när vi var själva hemma. sen dess har vi ej kunnat få tillbaka henne
mumia - vi brukar också hota, men då säger vi typ "ligger du inte stilla, så slutar jag läsa" och det händer när hon försöker bläddra vidare trots att jag inte läst färdigt eller lägga sig mitt på boken för att "se bättre" men då ser ju inte jag texten.
Julia har lärt sig ett nytt ord "typiskt" hörde det på TV i "Musses klubbhus" och nu säger hon det hela tiden. Har inte riktigt förstått när hon ska använda det, men oftast använder hon det rätt och det låter rätt kul, när man till exempel säger till henne att plocka undan sina leksaker så säger hon " Ah, typiskt"