Inlägg från: dalkulla85 |Visa alla inlägg
  • dalkulla85

MajMammor 2007 15

Hej på er alla!
    Länge sedan jag var in och kikade till er nu.
    Snart dags för 3Bus och Darling ser jag.
    Själv maler tankarna på en tredje...jag vill och det kommer nog att bli en, frågan är bara när... Adelina är snart 1½ och en riktig ENVIS dam. Får utrbrott och för minsta sak, t.ex. om jag tar av henne ngt, men annars är hon världens goaste. Esmeralda är som alltid, ett "lätt" barn.
    Till hösten fortsätter jag plugga och karln blir hemma med Adelina och Esmeralda ska få börja på förksola (hon har varit hemma hela tiden) 15 timmar/vecka.

Det var en liten uppdatering av mig, om någon nu kommer ihåg mig och är intresserad

Kanske att jag orkar hänga med här lite mer nu, vi får se...

• dalkulla85
    Melisabeth skrev 2010-06-16 15:11:12 följande:
    Men hjälp människa. Plugga som du ska och tänka på en 3.. du är galen
    Jag är kanske det...tänkte höra efter om ngn vill avråda mig eller kanske uppmana mig till det...
  • dalkulla85

Hej hej!

Hoppas att allt är gott med alla 4-åringar och deras familjer.

Jag är hemma hela sommaren och njuter med ungarna innan studierna tar vid igen. Har 3 år kvar.

Sugen på syskon är jag, men det blir nog ingenting förrän 2013- någon annan som tänkt syskon då?

Ha det gott.

• dalkulla85

Ett svar som borde kommit för två månader sedan...jag läser till psykolog.

Jag som pratade om syskon 2013 får ta tillbaka det. Min mens skulle ha kommit för en och en halv vecka sedan men har varit helt frånvarande. Och jag är så trött...så nog är jag gravid, har inte gjort gravtest. Vågar dock inte hoppas alltför mycket då jag tidigare haft två mf.

Efter ha sett min nykläckta systerson åkte vi hem och drog ur spiralen, skulle tydligen inte vara någon fara att göra det själv och det verkar ha gett resultat. 

Esmeralda 2007 ~ Adelina 2009
  • dalkulla85

Här kommer jag in igen.Tänkte också försöka bli lite mer förekommande härinne.

Min graviditet flyter på som den ska, är i v. 19+0 med BF den 14:e maj, vilket betyder att det tog två dagar från dess att spiralen togs ut till att jag blev gravid.
    Var på UL i fredags och vad man kan se verkar det bra. Vi har tagit reda på könen med E och A men denna gång fick Ian sin vilja igenom så nu blir det en överraskning.Storasystrarna önskar sig en lillasyster iaf.

Ja, visst är internetshopping smidigt. Har köpt flera klappar där. Och om man räknar med bensin till affärerna + att det oftare är bättre priser över nätet tror jag tom att det går jämt upp trots frakt, eller så tjänar man tom på det.Fast nu är det som sagt försent så jag lär också ut för de sista klapparna...inget vidare.

Esmeralda har fått en väldig separationsångest. Hon panikgråter när jag ska till skolan eller ngnannanstans och hon tom ligger på spännpå morgonenkvisten så att hon vaknar när jag går upp vid fem, något hon aldirg gjort tidigare,hon som brukar sova till sju, bara för att inte missa mig när jag ska gå. Och det är inte alltid det lättaste att bemöta henne på bästa sätt när man själv har jättebråttom och måste med tåget.

Esmeralda 2007 ~ Adelina 2009
  • dalkulla85

Vi hade släktkalas i söndags ( Esmeralda fyller den 6:e) för säkerhetsskull, eftersom jag har BF den 14:e. Barnkalas blir det när bebisen kommit ut. Förhoppningsvis är det snart, slemproppen har börjat lossna så det känns hoppfullt. Vad får era femåringen i present?

• dalkulla85

Esmeralda fick en docka (passar extra bra då hon blivit storasyster igen) och en lavalampa som hon verkligen önskat sig. Lillebror föddes igår kväll. Och jag njuter av lugnet på BB.

Svar på tråden MajMammor 2007 15