MajMammor 2007 15
nu! sent omsider har jag hittat hit! tack darling pink för länken;)
nu ska jag försöka läsa ikapp :D Hoppas det är bra med alla!
nu! sent omsider har jag hittat hit! tack darling pink för länken;)
nu ska jag försöka läsa ikapp :D Hoppas det är bra med alla!
Hej tjejjer!
Har saknat er och tänkt på er massor men all ork att läsa och skriva inlägg har varit som bortblåst sedan jag började jobba.
Nu är den tillbaka, hoppas det håller i sig! Hoppas att allt är bra med alla?
Mumia- förstår att du är gravid, man får gratulera :)
Mumia- Jag vet faktiskt inte, men det kan nog bero på hur nära Jolina och din farmor var. Det senaste året har jag mist min farmor, min farfar och min morfar. Matilda följde inte med på någon av deras begravningar, dels för min skull, jag kände inte att jag klarade av att ha ansvar för henne mitt i allt, och dels för hennes skull. MEN omhon stått de närmre hade jag kanske tänkt annorlunda, jag vet faktiskt inte. Jag skulle nog gå på magkänslan.
Och, beklagar sorgen, naturligtvis.
Darling- tack! Heheh, nej, inga fler här, och inga planerade heller men stänger inga dörrar. Jag tror absolut att jag vill ha ett litet syskon till henne, men inte än på ett par år:) Du har fått en liten son va?
Jag är totalt slutkörd mest hela tiden, mest p.g.a. pendlandet och den ickefungerande tågtrafiken... Men det är ju bra ändå, för nu väntar jag bara på tillstånd sen ska jag börja övningsköra ;)
Zas- Det låter allvarligt, vad fattas er? Hoppas ni blir krya snart!
Mumia- Jag hade nog haft henne på dagis då.
Minus;
Hahah, skulle skriva inlägg med telen, det gick ju bra:) mumia- jobbar i Kristianstad, tar bara 20 minuter när trafiken funkar, men hela vintern har tågen varit mellan 30-90 minuter sena. Sista treveckorna har de gått bra dock så peppar peppar;) men jag SKA lyckas med körkortet, vägrar åka tåg en vinter till. Lund är ju lite längre, men nu har de lagt om tabellen och har fler tåg, bara hålla tummarna att allt är smidigt när din syster ska åka!
Gud så irriterande. De har ställt in flera tåg här också ich jag blir så sjukt arg. Det är ju alltid rusningstiderna de plockar bort. Tur man har en förstående chef och möjlighet att jobba in tid, alla har ju inte det...
Smart;)
vilken fin bild:)
Åh herregud vad kul det var!!! Haahah, jag tror det gick bra, det är första gången på 16 år jag sitter bakom en ratt, så jag är verkligen helt grön på detta. Fick köra runt i ett villaområde, igenom lite korsningar, stoppskyltar och starta och stanna massvis. Men blir orolig också, alltså, jag kan ju tänka mig att det handlar om att öva öva och öva ännu mer så sitter allt sedan, men ändå... det här med kopplingen va? Fy vad jobbigt... tar teorin en annan dag, jag är helt snurrig nu ;)
RN- Hur många knoddar har du nu? Vet att du fått ngn till sedan vi startade tråden, men jag har ju varit mer eller mindre borta i över ett år så jag är lite off ändå :)
Åh, så fint;) trist att jag missat så mycket men får skylla mig själv;)
Jo, jag är skitskraj men känner att jag måste, dels går det inte att pendla på vintern, sen är jag så t r ö t t på att vara så beroende av att andra är snälla och ställer upp hela tiden ( dan har inte heller körkort). Det är på tiden att vk klarar oss själva liksom;) min morot nu är tanken på att kunna ta Matilda och åka och bada när vi vill i sommar;) och storhandla hahah
Mel- kul med uppdatering och 11 kilo är ju mycket!
Här gnetar vi på, jag fick fast anställning i juni förra året, Dan timvikar på olika förskolor runt om i kommunen (som kock) samtidigt som han jobbar på ett hotell. I mars är det tänkt att han ska få en 75% tjänst där så det är det vi hoppas på nu. Skulle vara skönt för honom att slippa hoppa runt på olika ställen hela tiden och skönt att veta vad han får ut varje månad. Vi klarar oss bra om en jobbar heltid och den andra deltid, perfekt också för Matilda som isf slipper långa dagar på förskolan.
Jag skulle verkligen behöva träna också , inte så mkt för viktens skull men för att jag är så sjukt klen i kroppen, speciellt ryggen. Men jag är lat också så...;)
Matilda önskar sig en rosa kanin:D