MajMammor 2007 15
Jag har fått länken, har bara varit seg
Idag ska jag till syrran för övernattning. Ska bli skönt att komma ifrån lite, är inte roligt hemma nu.
Jag som blev så glad över att Vs utslag var bättre tar tillbaka det. Nu ser han värre ut än vanligt. Hoppas blodprovet nästa gång ska ge resultat. Har nu börjat smörja honom igen då iom att utslagen kom tillbaka ändå.
Annars går det bättre och bättre med soyadryck istället för mjölk. Ok, han dricker det inte rent, men med o´boypulver i och det får väl gå då.
När jag börjat aktivt med potta till barnen har jag suttit med och sjunigt, läst sagor, låtit dom sitta en stund framför tvn etc så att dom glömt att dom sitter där dom gör och sen varit överväldigande glad och berömmande när dom lyckats. Har också gjort det på rutin och när jag själv ska på toaletten. Många gånger att gå blir det . Äldsta började inte säga till aktivt själv förrän hon varit fri i ett år ungefär. V började säga till aktivt efter några månader. Så för oss har det varit rutiner som gället, iallafall i början. Olyckor har ju hänt i början, det får man ju räkna med, även om det bara var 5 minuter sen dom var på pottan, men här har det gått bra.