MajMammor 2007 15
Tack för att du skickade länken!! Jag hade inte hittat hit annars
Tack för att du skickade länken!! Jag hade inte hittat hit annars
Skrivstopp??
Hej hej på er alla!
Är inne och trökar i detta busväder. Vi var ut en liten sväng på fm, skotta av vedbotaket mm men nej usch å fy så ruggit det är idag. Funderar på om jag inte skulle vilja ha en cola till kvällen men vet inte om jag har nån lust att åka ut...får väl bli vatten i stället...
Lillskruttan "råka" somna i min famn nyss, inte så väl vald tid men... kan väl få sova lite för fridens skull.
Här går det framåt med renoveringen. Duktiga gubben har bytit alla dörrar (samt flyttat en dörr ½m), slagit upp nytt gips på väggarna och idag kommer nya taket upp. Sen är det bara spackling, tapeter och golv och lister kvar kommer bli såå fint
men hallå! vad händer här idag då?
Hej! Sitter här och rannsakar mina känslor...och undrar hur jag kan ha blivit så osocial..... En vän med hennes snart 3 åriga dotter och drygt 1 åriga son var och hälsade på en sväng, lite lek och fika. När de gått hem tittade jag mig omkring och suckade. Inte en pryl låg på sin rätta plats, de hade verkligen rört om allt och lite till. Nu har det tagit mig ungefär en timma att städa efter att 2 små barn varit på besök. Inte undra på att jag sällan vill ha folk på besök.....
(och nej...jag har INTE pedantiskt innan, blir bara lite irriterad på att föräldern inte kan uppmana barnen till att hjälpa till att plocka undan innan de går hem, och föräldern med tycker jag. Det gör då jag när vi har varit på besök någonstans)
Ja trist med denna magsjuka som många verkar ha åkt på. Här har vi klarat oss peppar peppar.
Nu är det fullt upp här i några dagar. Jag och mamma fyller 90 Så i morgon ska det bakas tårtor och städas så blir det lite kalas på onsdag (jag 30) Sen bär det av till mor på torsdag (mor 60). Sen har vi lite gemensam fest på lördag hemma hos mor. Fredag är nog lugn men annars blir det en hel del tårta framöver
Hejsan!
Ja..kikar mest in för att säga hej. Jag kikar in med jämna mellamrum men har liksom inte så mycket intressant att förtälja.
Vattkoppor kan ni få skicka hit. Ina har ej haft men jag tycker det skulle sitta bra nu. Eller lite kan hon få vänta förresten för i mitten på april ska vi åka ner till min lillasyster som fyller år.
Renoveringen här hemma rullar på. I morgon läggs golvet in och i börja på nästa vecka kommer tapeterna upp så sen kan man börja röja ut renoveringsröran
Puzz - ja nu är det verkligen dags för willy att åka....
Trist med alla sjuklingar. Hoppas de kryar på sig snart. Börjar tveka på om jag önskar vattkoppor nu när jag hör hur besvärligt det kan vara...
Jolina är *peppar peppar* väldigt sällan sjuk, hon har väl typ haft feber 2-3 gånger och kräkts en gång i hela sitt lilla liv. Var bara lite besvär med en lindrig form av förkylningsastma när hon var 1 sen har hon knappt varit förkyld sen dess. Men usch...nu ska jag nog inte säga nå mer...
Vikt? Min lilla knubbis är någonstans mellan 15-16 på vågen tror jag
Idag har jag varit på IKEA och spenderat några tusen, är sååå nöjd. Köpte ett skrivbord som ska stå i "nya" hallen och en snygg svart lampa till fönstret mm. Längtar såå nu till man kan börja städa och inreda