• Birka

Föräldrar i Vallentuna

Hur gör ni på nätterna? delar ni dem med er sambo/man? Jag ammar fortfarande Axel men det är bara en gång per natt, men där mellan så är jag uppe hos honom flera gånger och stoppar om och ger honom nappen.
    Det borde ju även min man klara av tycker man.... Han tycker dock att måste få sova eftersom han jobbar på dagarna.

• Birka

Linny: nej han ska inte vara hemma någon längre tid men han är hemma på fredagarna och har varit det sen Axel var en månad ungefär. Nej, nu får han åtminstone börja ta två nätter i veckan!
    Man orkar ju inte med själv hur länge som helst...
    En period så sov Axel hela nätterna så då var det ju inget bekymmer.

• Birka

Oj här har det varit tyst igen Idag tänkte vi faktiskt ta oss ner till ÖF på hjälmstavägen, var där en gång för 6 månader sen med Axel på babycafét, men idag ska Ida med också, hon har inte varit där på 3 år
    Någon annan som ska dit eller brukar vara där?

• Birka

Det blev ÖF igår, det var riktigt lugnt, runt 4-5 familjer, tydligen ovanligt för att vara måndag... Ida och Axel hade riktigt kul, själv gjorde jag mig nästan osams med en mamma Har man två vilda ungar så tycker iaf inte jag att man ska sitta insjunken i ett korsord och låta ungarna leka runt som tokiga och dessutom slåss.

Hittar gärna på något dagtid på vardagarna!

• Birka

Välkommen Flora77! Jag bor själv i Ormsta, några minuters promenad från Ormstaskolan och Borgen. Min dotter (nov-06) går på Haga FS och de slås ihop med Borgen under jul och sommar och så brukar de hitta på saker tillsammans, dock har min dotter aldrig behövt vara på Borgen så jag kan inte säga så mycket om stället men det ser trevligt ut. Jag har också en son, Axel född mars-10
    Vi stormtrivs i Ormsta, det är så lugnt, nära till centrum och tåg och buss (åker dock inte själv så mycket... men möjligheten finns iaf)

• Birka

24 augusti 2006 startade tråden så den har hängt med ett tag

Grattis Flora!

Johsan: hoppas ni ska trivas i vallentuna

• Birka

Lollolis: Just det, den har jag hört talas om... kanske var från dig?

Men herregud!! Ida somande precis bredvid mig i soffan, kl 20!! Hon var varit vaken till 22.30 sista två kvällarna så det här var riktigt tidigt. Jag fattar inte hur hon orkat vara uppe så sent, hon kan verkligen inte somna.

Ja en liten bebis vore mycigt igen men det är samma här, gubben är nöjd, sen är ju faktiskt Axel bara 8 månader än

Det var ingen av er i tråden som var på föräldraträff med syskon på öppnaförskolan i torsdags?

• Birka

skogsrå: jag kom med i den gruppen som började i torsdags. Va duktiga ni är som åker kommunalt, själv är jag jättedålig på det, men hoppas på att bli bättre, barnen tycker ju samtidigt att det är kul Jag promenerar en del iof men kunde gott göra det mer...

• Birka

Va snygga ljuskloten var! Synd att vi tagit bort alla träden från vår lilla tomt, blir nog inte lika effektfullt på altanen kanske...

Svar på tråden Föräldrar i Vallentuna