Inlägg från: Finns ingen ledig signatur |Visa alla inlägg
  • Finns ingen ledig signatur

Carlanderskatöserna del 19

Allt gick jättebra idag, dom kunde inte se något på UL om varför jag blöder. Men vi fick se 2 st 4 cm stora bebisar som levde båda två  

Tog blodprov för kub så nu får jag ett nytt UL om ca 2 veckor på Östra, skönt att få se dom så snart igen .....

sydney skrev 2010-08-12 13:07:11 följande:
    Finns ingen ledig signatur: Grattis! Vilka glada nyheter. Och vad kul att du får se dem igen om bara 2 veckor.
    Hoppas du är lugnare nu och kan njuta av att DU FAKTISKT ÄR GRAVID!

Jag hoppas jag snart börjar blöda på riktigt. jag har haft röda flytningar några dagar och nyss var det klarrött blod på pappret. Det är väl enda gången man går och väntar på en blödning...
    Hoppas din blödning kommer snart då..... Jobbig väntan

Ja nu vågar jag känna mig lite mer positiv
    FruNaftra skrev 2010-08-14 10:58:18 följande:
    Heeeeej tjejer. Guess what....I'm back!
    Hur är det med er allihopa? Berätta berätta berätta!!! 

Hoppas ni har haft en bra sommar. Här njuts det för fullt. Lilla Ella växer och frodas. Hon är 6 månader nu på måndag. En riktig glad, social och okomplicerad tjej. Älskar att leka tittut-lekar och läsa tidningen (eller ja...riva sönder den).Full fart i gåstolen är det också. Världens bästa uppfinning om jag får säga dte själv.

Min mens har kommit tillbaka och vi längtar så enormt efter ett syskon så nu planeras det för fullt. Gäller bara att hosta upp pengar först, men det ska nog gå på något sätt. Vi vill gärna köra igång med IVF,en nu när jag är hemma med Ella, så man slipper kombinera föräldraliv med IVF och jobb på en och samma gång. Vad tror ni om det?

Säger CA att man måste vänta 3 månader efter första mensen innan man kör igång med IV? Men så länge orkar vi ju inte vänta. Jag har fått tillbaka mensen nu iallafall. Och amningen slutade jag precis helt med. Testar med ÄL-stickor för att få koll på ÄL. Borde få stegring nu i dagarna...hoppas jag.

KRAM!!
    Välkommen tillbaka, kul att få en uppdatering.
    Stressa  inte igång för tidigt bara så att det inte går åt pipan för det, det är inte värt det........
    FruNaftra skrev 2010-08-15 11:10:56 följande:
    Jag beställde ÄL stickorna från testlagret precis nu i dagarna så det är ingen fara. Jag stod och tittade på CB digital men ångrade mig snabbt när jag insåg att 7 stickor faktiskt kostar 250 spänn....boom tjackalack nej tack. Beställde 28 billigare tester för samma peng. Hade vi kunnat bli gravida naturlig väg så hade det varit lite mer noga med ÄL tester men nu vet man bättre. Kör även som du med billigare gravtest, men det slutliga testet (för att bekräfta graviditet/icke graviditet) kör jag med ett ordentligt CB Digital test.

Tänk hur mycket pengar man har lagt på ÄL tester och gravtest genom åren. Sjuuuukt mycket. Någon jävel är stenrik på vår bekostnad. Var så god!
    Ja det känns verkligen skönt att inte behöva ora sig för var man skall lägga sin pengar   Men när allt är klart är det värt varenda KR.Skrattande
    Längtans Stina skrev 2010-08-19 20:41:13 följande:
    Tillbaka i gemet igen med en liten 2-dagars insatt idag. TD 2/9.
    Förra ET slutade i MF midsommarveckan.
    Hoppas det kommer gå bra denne gången, håller alla tummar och tår
    FruNaftra skrev 2010-08-21 18:00:48 följande:
    Suschi kan man ju äta när man är preggo ju!
    Så länge det är färskt. Och det brukar det i regel vara.
    jag äter sushi minst 4 ggr i veckan, men ser alltid till att det är nygjort och inte har legat.
    Cånrad skrev 2010-08-25 17:25:59 följande:
    Hej allihopa, fick en son i januari på vårt första IVF försök och är överlyckliga över honom. De konstaterades att jag inte kunde bli gravid på egen hand då äggledarna är sammanväxta döm om min förvåning när jag gjorde ett positivt gravtest...... Var på VUL i förra veckan och hoppas jag är i vecka 15 redan....

Nån anna som detta har hänt om inte så vet ni nu att det kan hända!!!!

Hoppas ingen tar illa upp för att jag skriver om detta här, jag är bara så lycklig!!

Bamsekram till ala ni som kämpar!!
    Grattis vad roligt för er.
    Strawberry3 skrev 2010-08-29 10:19:13 följande:

Hej alla!

100818 kom ännu en CA-bebis till världen. Den 11 november 2009 plockades jag på ETT ägg som nu klarat hela den skakiga  vägen och resulterat i en efterlängtad  LILLASYSTER  . Kämpa på flickor - mirakel kan ske!

Har inte hunnit läsa så noga i tråden men såg någon kommentar om vaggisar eller crinone, så jag vill bara säga att efter 3 ET med efterföljande tidiga MF då jag tog vaggisar, så fick jag nu sista gången 2*crinone/dag. Vet inte om det var det som gjorde skillnaden men det funkade ju den gången. Hade även ändrat protokoll + trombyl så det behöverju som sagt var inte vara det som gjorde skillnaden men nog känndes crinone bättre att ta. Det stannade liksom kvar.

Stort grattis

Längtans Stina, Grattis till ert pluss

Cotton, det finns inga ord , det är så orättvist!!  styrkekramar

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19