Inlägg från: sushikatten |Visa alla inlägg
  • sushikatten

Carlanderskatöserna del 19

Ja var också inne på tråden och läste! Och många av er har kommenterat också. Ja livet är en karusell och man är olika personer och klarar givetvis saker annorlunda.

Cotton: Du säger att man måste gå vidare och självklart så stämmer det. Dock tror jag om man hamnat en i kris och inte få hjälp är det svårt att gå vidare. Det finns en bearbetningstid och det ter sig väldigt olika för några av oss, som du också sa att man behöver hjälp och att det inte är alls sunt att stanna i den fas för länge.

själv har jag tyckt att tiden går långsamt och vi kommer inte att göra något försök förrän januari.

Sydney: Grattis till ruvarstart! Ja nu blir det nervösa 14 dagar. Håller alla tummar.

Några av er är på gång och vi får hoppas att det går vägen snart för oss andra.

Massor av kramar till ALLA!

• sushikatten

Akita: jag förstår din tanke när det har blivit som det har blivit vid celldelningen. Dock finns alltid chansen. Man kan ha sämre ägg och då blir delningen som den blir. Jag har den erfarenheten också. 11 ägg ut och ett till mig och sen odla 6 vidare och bara en som klarade sig till blasto. Det är så mycket som ska stämma. Ge inte upp.

Håller med att det finns lika stor chans att ett två dagars blir en graviditet. Samtidigt känns det som att de äggen som klarar femdagars odling och är av fin kvalité borde vara väldigt bra. Det ända gång jag blivit gravid var det en femdagars.

Jag har inte varit så aktivt tack vare massor med skolan som är över för tillfället men har läst och följt ER.

Själv  sätter jag igång i januari igen och då får det nog bli sista gången.

Ha en supertrevlig dag i kylan! GBG - 14 grader:)) klart och bara solsken.

• sushikatten

Majsanna! 
    Det är verkligen en fin artikel och skönt att det personer som ni.  Ja det var mycket man kände igen. Livet är inte självklar och det är bra att det kommer fram. Lycka till!

• sushikatten

God jul Alla kämpare och föredetta kämpare.

Det är alltid jobbigt det där med hur många som ska till frysen. Jag har alltid också trott på att det är större chans att få blastisar. Har nu förstått efteråt att det kan skilja sig väldigt mycket. vi får hålla tummarna att det lyckas bara för oss. Det är så frusterande att ivf efter ivf misslyckas.

Vi får hoppas att det blir en bättre år 2011.
    Styrkekramar till ER alla!

• sushikatten

akita06: Ja livet då man precis får ett minus känns som en avgrund.
    Ta hand om dig och låt ta tid så ni kan komma igen. Styrke kramar!

• sushikatten
    Fylgja skrev 2011-01-07 18:35:13 följande:
    Nu har jag varit och tittat på ett pickande litet hjärta Hjärta 16 mm stor är pyret nu! Var så nervös innan att jag knappt kunde andas och den där korta stunden när Göran var tyst och tittade på skärmen kändes oändlig!  Tänk att man kan jaga upp sig så....  Låter som ett kanonresultat!
    Supergrattis och vad underbart att se ett pickande hjärta.

Ja och många är igång här nu och här ligt att CA är i rullorna. Själv ska jag dit nästa vecka och börjar  väl spruta menopur. Nu gäller det tjejer!
  • sushikatten

Skrippo: Vad härligt! jätte Grattis. Skönt att se ett pickande hjärta.

34:an: Förstår din sorg och som många andra säger här att det är klart att det är frusterande när man inte kan styra över sin kropp. Det är klart att man blir ledsen trots att man har barn. Vi vet vad längtan innebär. Hur kommer det sit att de inte rekommenderar er fler ivf: kollade på din status efter hur många du hade gjort men hittade inga svar. Har ni fått dåligt  med ägg och befruktning. Själv är jag 42 år och CA tycker absolut vi ska fortsätta men det har säkert med värderna att göra. Förstår ännu en gång din sorg och förstår också att ni lägger ner när ni har så underbara barn.

Hur går det för Er andra?

• sushikatten
    Shibby 78 skrev 2011-01-22 08:54:16 följande:
    Hej alla söta!

Nu försvinner jag över helgen då vi ska gifta oss idag, wieeeeeeeeeee! Vill önska er alla en trevlig helg med mycket kärlek! Hjärta

Kramar!

Ha en superdag! Bröllop vad roligt. Ta väl hand om varandraGlad

34an: Tycker också att det verkar lite väl negativa men missfallsrisken är befogat men det kan gå också. Det kan vara så att Torbjorn tycker att ni redan har barn och att det är en stor chansning att hålla på med ivf. Själv har jag haft 5 missfall men det började redan vid 36 årsåldern. Risken blir ju större med åldern. Ni får smälta detta och fundera på vad som känns rätt för ER. Styrkekramar

• sushikatten

Amorosa: Förstår dig precis men som andra sagt här det behöver inte betyda någonting. ja vilken dag är du på?

Sydney: Svårt det där att inte leta efter symptom? Jag blir helt knäpp när jag inte känner någonting förrutom ömma bröst och det vet jag att det är proggisarna som ger biverkningar, för så fort natten har gått så känner jag mindre ömma bröst. Ruvdag 5 och nu borde det väl har fäst sig. Kom du ihåg när det sker med tvådagars? Känner lite lite mensvärksliknande värk men vet inte om jag känner efter för mycket.

Majsanna: Läste lite i din blogg och min man var bakom och läste också och började gråta när han såg hur det har gått för Er. Underbart skrivet. Tack!

• sushikatten

Loppanlängtan: vad underbart och massor av gratttissssaaarrrrr! Det är ni verkligen värda och det ger mig massor av hopp. härligt att få se så många fina plus! håller nu allt jag kan i 10 månader.

Sydney: Hoppas att du har hunnit ta igen dig och kämpa vidare.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19