Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

akita06 skrev 2010-12-06 18:39:23 följande:
    Cotton: Äp blir på måndag eller tisdag beroende på hur det ser ut på nästa vul som är på torsdag.
    Spännande. DU sprutat med Menopur nu va??
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-12-06 20:32:57 följande:
    det låter lovande med menopur..det ska ju jag ha nästa gång
    Ja me
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-12-06 20:57:58 följande:
    Konstaterar med sorg i hjärtat att vårt toppembryo inte ville stanna kvar hos mig...
    Det är väl  "bara" att ta nya tag igen. Hur är det med trepack - Vi har ju nu gjort ett färskförsök och fick tre embryon i frysen. När vi nu fortsätter med vårt andra försök blir det ett färskförsök till eller tar man äggen från frysen? Klassas då FET som en fullständig behandling?
    Jobbigt med minus Vill du så kan man byta ett färsk försök mot två FET eller göra en ny behandling och spara de andra till syskonförsök.
     Kramar till dig
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-12-07 09:29:48 följande:
    Sydney, förstår att ruvardagarna släpar sig fram. RD8 med tvådagars är ju som RD5 med blastis. Jag fick ju mitt sjukt svaga plus på RD5, men det var så svagt att jag inte skulle råda någon att testa så tidigt för att undvika onödig osäkerhet eller ledsamhet om det skulle vara ett (missvisande) minus. Men hmm, från och med torsdag borde du ju kunna se EVENTUELLT. Men det är nog en bra idé att vänta till söndag om du kan. Då kan du ju lita på ditt resultat.

Håller verkligen alla tummar och tår för dig!
    Jag plussade ju RD8 med 3 dagars och då syndes det ju ganska tydligt och det var på em så inte med morgonurin
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-12-07 11:52:41 följande:
    Om du inte vill blir orolig i onödan, hade jag väntat ytterligare någon dag. RD9 med tvådagars är ju motsvarande RD6 med blastis... det KAN ge positivt utslag, men måste ju inte det... Men det är svårt det där.

Jag testade ju för att jag tyckte det var lättare att ta ett minus än blod i trosan runt BIM. Men vi fungerar ju alla olika.

Hur mår du? Har du några symtom?
    Jag tjuvtestar ju av den anledningen oxå..... tycker det är skönare att vara förberedd
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Fylgja skrev 2010-12-07 12:16:36 följande:
    Så tråkigt Gråter . Hoppas du får lite nya krafter över julen. Som redan skrivits motsvarar ett färskförsök två FET. För vår del var det ingen diskussion om annat än FET, men det berodde kanske delvis på min ålder och delvis på att jag reagerade såpass starkt på stimuleringen.
    sydney skrev 2010-12-07 12:04:41 följande:
    jag har mest menssymtom, lite småömma bröst, mensvärk... trött och idag har jag även haft huvudvärk.  
    Blödningen i mitt fall kommer väl ändå inte förrän jag slutar med vaggisarna om det är negativt på TD.
    Usch, ja det är pest att gå och vänta. Och som sagt, när man kör stimulerat så kommer ju sällan mensen förrän man slutar med medicinen.

Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Har haft mensvärk hela dagen igår och idag. Jag vet ju att det kan kännas av när livmoder växer osv - men känns det verkligen precis som mensvärk? Ska bunkra nya gravtest på lunchen idag eftersom det där svaga plusset känns så overkligt.
    Hade oxå mycket mensvärk och i början kändes det precis som vanligt men efter några/någon vecka blev det lite annorlunda.
    KRAM KRAM 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Fylgja skrev 2010-12-07 18:16:49 följande:
    Jo jag kan tänka mig att jag inte kommer kunna slappna av förrän jag eventuellt har ett levande barn i famnen! Förmodligen nojjar man lite extra när det är så svårt att få till en graviditet.  Och ja - jag har köpt test och plusset var starkt idag! Hjärta

Vädur och Sydney - skönt att höra fler historier om "positiv mensvärk" Cool
    Härligt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-12-07 18:44:57 följande:
    Stort grattis!

Jag pratade med CA med tanke på min blödning som jag tror är mensen. Jag tyckte det kändes onödigt att fortsätta med Crinone, men den barnmorska jag pratade med ville att jag skulle fortsätta med dom och testa på torsdag som är min riktiga testdag. Hon sa att man tydligen kan ha ganska kraftiga blödningar och trots allt vara gravid. Jag vet inte riktigt om jag tror på det själv, men om två dagar vet jag. Allt annat än en minus på torsdag är ett stort mirakel. Idag har dock blödingen nästan avstannat så nu vet jag varken ut eller in. Ruvartiden är verkligen tortyr.
    Ja ruvartiden är jobbig och visst hör man om dem som blöder och ändå är gravida. Har du tagit något test eller var det bara så att du fick blödning?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-12-07 21:15:12 följande:
    Fick minus på test igår (dag 11). Började blöda i söndagseftermiddag.
    KRAMAR om!
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19