Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Shibby 78 skrev 2010-11-15 18:49:59 följande:
    Hej tjejer!

Det var ett bra tag sen jag skrev här, då vi bara gått och väntat på nybesökstiden vi hade idag, och det inte funnits något att skriva om.
    Nu har vi dock varit på vårt första besök på Carlanderska. Det verkar toppen!!
    Fick träffa Margareta Wood och Elisabeth Nilsson. Verkligen superbra bemötande! Tålmodiga och svarade på alla mina frågor. Har fått göra vul och allt såg fint ut. Hade fina äggblåsor i äggstockarna, och jag hade haft ägglossning för ett tag sen. Slemhinnan var fin och tjock, så Margareta trodde jag skulle få mensen vilken dag som helst. Blodprover är lämnade. Det enda som är kvar är sambon spermaprov som ska lämnas imorgonbitti. Fick testa att ta en spruta, och det gick ju finfint

Med andra ord var det grönt ljus för att köra igång så fort mensen kommer. Ska köra den korta metoden, med Gonal-F och Orgalutran. Ska böra med 150 ml.

Detta är så spännande!! Känns skönt och omtumlande att komma igång så fort. Var orolig att det skulle dra ut på tiden med prover och grejer så vi inte skulle hinna innan jul. Det enda jag är lite orolig över nu är äggplocket, men det är ju ett bra tag kvar till det.

Kramar till er!
    Härligt att du snart är på g Lycka till!
    ♥♥♥
  • Vädur 78

lalie: massa kramar till dig!

Amorosa: Vi fick aldrig något till frysen när vi gjorde IVF i Linköping men när vi gjorde våran första behandling på CA fick vi det

♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-11-19 17:43:48 följande:
    Har idag varit på det tredje ultraljudet och nu hade jag ca 14 blåsor som var mellan 7 och 21 mm.
    Äggplock blir det på tisdag. Trodde aldrig att det skulle bli något äggplock den här gången faktiskt... men nu är det nära. Konstigt att man kan se fram emot ett sådant ingrepp. Man blir väl lite knäpp med tiden
    Lycka till nu
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Hej brudar

Har idag haft telesamtal med Göran och känner mig fortfarande lite förvirrad och behöver eran hjälp hur vi ska göra Här inne är vi ju experter

Han började direkt prata om Gonal f men att sänka dosen. Jag frågade om Menopur och då frågade han vad jag hade läst för något han sa att jag fick testa det om jag ville men att man inte brukade ändra på ett vinnande koncept. Utan att vi skulle sänka från 225 till 150 ie gonal f. Då sa jag att vi körde med 150 våran första behandling i Linköping då vi inte kom till ET och att de då sa att när jag hade 150 så var östraradiolvärdet för lågt.... han började läsa i min journal och sa sen att vi skulle testa Menopur istället 225ie.....

Men det är ju så veligtFörvånad och känns inte som man han med att fråga allt man ville...... Tycker det är så svårt när man ska bestämma så snabbt och gillar inte att ta det över telefon...... För en annan rör det ju sig om ganska mycket pengar.....

Hur hade ni gjort????

Så här har mina resultat varit

IVF 1: långa med Gonal f 150ie, 12 ägg, 2 befruktade men för mycket fragmentering så inget tillbaka

IVF2, långa Gonalf 225ie, 14 ägg, 4 befruktade, dålig kvalité, 2 tillbaka, minus

IVF3, Långa gonal f 225ie, 22 ägg, 7 befruktade, dålig kvalité, 2 tillbaka, minus

IVF 4 Korta metoden, 225ie, 22 ägg, 7 befruktade, 1 tillbaka(toppkvalité), gravid, 1 blastocyst till frysen(minus)

♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-11-22 11:50:40 följande:
    Jag ska på inskrivning den 1 december men då är det nog för tidigt för VUL. Sedan ska jag ju har VUL med CA den 7 december. Efter det blir det nog VUL eller UL cirka varannan vecka samt samtal med BM däremellan för att stötta mig och hålla mig lugn.
    bra att du får extra stöd nu Känner du av några symptom?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-11-22 19:28:10 följande:
    Oj vad svårt! Du verkar ju ha fått bra antal med ägg varje gång. Men det kanske inte är dumt att byta och prova? Nu har ni ju testat GonalF och det gick bra med korta metoden - varför inte köra det igen? Sedan ser jag att du körde långa metoden med GonalF 150ie - men om du kör korta med 150 ie kanske du får 12 ägg men mycket bättre kvalitet på dem alla? Drömmen är ju att inte få för många ägg (utan lagom runt en 10-15 st) men en hög befruktningsprocent.

Annars hade jag nog bytt till Menopur eller Puregon om det inte känns okej ändå. Du måste ju känna dig säker och trygg. Det är ju mycket pengar som du skriver.  Jag antar att ni köper 3 pack? (det kan jag starkt rekommendera för att allt ska "stå och falla" på ett försök.
    Ja jag har ju fått ut mycket ägg men dålig befruktning och oftast dålig kvalité, men kvalitén blev ju bättre med korta metoden.
    Han sa att Menopur skulle ge mindre antal ägg. Puregon och Gonal f tror jag är precis samma fast olika läkemedelsföretag, om jag fattat det hela rätt
    Det lutar nog åt 3 pack om vi hinner få ihop pengar till det innan jan, ska kolla lite vad det kostar till distansgyn för antar att det tillkommer på dessa 40000:-
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-11-22 19:39:41 följande:
    Vad jag förstår ska det ändå vara viss skillnad på Puregon och GonalF? Men fråga Göran. Du ska INTE känna dig osäker innan. Oavsett, kan du väl fråga om kvalitet på äggen kan bli bättre med korta metoden om du kör 150ie... Samla på dig frågor och ring tillbaka.
    Det svåra är ju att man aldrig kan få några exakta svar för de kan ju inte heller veta hur det kommer bli......
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-11-22 19:45:42 följande:
    inte lätt att välja. jag har ju bara gjort 1 IVF med långa metoden med menopur. Fick 7 ägg, 2 var omogna och 4 befruktades. 1 till mig och 3 till frysen, Alla 4 var av toppkvalitet enligt Torbjörn men vi får vänta och se hur bra de är. Första veckan sprutade jag med 150ie sedan fick vi höja till 225ie. Blir det ny IVF för oss så blir det säkert menopur igen men då 225ie från starten.

Cotton: visst är det så att ett PLUSS bara är ett första steg men det är en bit på vägen i alla fall.
    Skönt att läsa att du är lycklig! Nu bara måste det gå vägen för er!
    vet du varför du fick Menopur? Verkar som de oftast ger Gonal f eller Puregon först.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-11-23 00:16:44 följande:
    Tittar in och ser hur det går för alla ibland! :)

Cotton: STORT grattis! Vi var nog många som led med dig när det fruktansvärda inträffade..men nu verkar ni vara på g igen! Underbart!! :)

Vädur: Ser att det planeras för syskon!! Spännande!! :)

Själv fattar jag inte vart tiden tagit vägen... Bara några få veckor kvar tills jag skall snittas.... Och jag som aldrig trodde att det skulle gå vägen efter alla mina blödningar..men mirakel sker!!
    Härligt att det snart närmar sig
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Ringde distansgyn idag och bokade in ett besök i början av januari, de ville träffas oss innan start och är väl lika bra att ta om de där infektionsproverna så de är nytagna.
    Kostade 40000 kr till CA för 3 pack och sen 4000:- till dem per behandling. Bm jag pratade med var jättetrevlig så blir nog bra att göra på distans oxå samt skönt att slippa de långa resorna.

♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19