Carlanderskatöserna del 19
Det var ett bra tag sen jag skrev här, då vi bara gått och väntat på nybesökstiden vi hade idag, och det inte funnits något att skriva om.
Nu har vi dock varit på vårt första besök på Carlanderska. Det verkar toppen!!
Fick träffa Margareta Wood och Elisabeth Nilsson. Verkligen superbra bemötande! Tålmodiga och svarade på alla mina frågor. Har fått göra vul och allt såg fint ut. Hade fina äggblåsor i äggstockarna, och jag hade haft ägglossning för ett tag sen. Slemhinnan var fin och tjock, så Margareta trodde jag skulle få mensen vilken dag som helst. Blodprover är lämnade. Det enda som är kvar är sambon spermaprov som ska lämnas imorgonbitti. Fick testa att ta en spruta, och det gick ju finfint
Med andra ord var det grönt ljus för att köra igång så fort mensen kommer. Ska köra den korta metoden, med Gonal-F och Orgalutran. Ska böra med 150 ml.
Detta är så spännande!! Känns skönt och omtumlande att komma igång så fort. Var orolig att det skulle dra ut på tiden med prover och grejer så vi inte skulle hinna innan jul. Det enda jag är lite orolig över nu är äggplocket, men det är ju ett bra tag kvar till det.
Kramar till er!