Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Släggan skrev 2010-09-04 22:03:16 följande:
    Hej på er! Nu är jag tillbaks, laddad för att göra ett sista försök att få ett litet växande ägg. Vi har tidigare testat den korta metoden men nu ska vi ändra till den långa samt att ändra hormon till Menopur. Har fått så få ägg de andra gångerna och nu ska vi se ifall detta möjligtvis kan ge bättre resultat,
    Ni som testat långa metoden med nedreglering....hur var de första "spray" veckorna?
    Heeej och välkommen tillbaka till oss

Jag körde den långa metoden sist. Den första veckan kände jag ingenting och de 2 nästkommande veckorna var det precis som att man var i klimakteriet - värmevallningar, illamående....you name it. Jag hade ordentliga humörsvängningar. Kunde böla ena sekunden och nästa sekund vara så förbannad att jag kastade Lime på min stackars make (han minns den dagen med skräck i minnet..haha). Men så fort jag började injicera så försvann allt det och jag blev mig själv igen. Det är så individuellt det där. Vissa känner nästan ingenting medan andra mår dåligt. En tröst i det hela är att man oftast bara nedregleras i 2 veckor (jag fick nedregleras i 3 veckor eftersom jag gjorde IVF över jul). Den tiden kan man stå ut med. Speciellt om det ger bättre resultat - vilket jag hoppas att det gör för dig.

Nu håller vi tummarna för dig. Detta ska gå!!! 
    Jag ska köra igång med den korta metoden snart...bara menshelvetet kan komma (borde ha varit här för länge sen)
  • FruNaftra
    mulan skrev 2010-09-04 22:17:34 följande:
    Fru Naftra: Det är mini innan jag fick tillbaka. Bilden som de visar på TV skärmen från labbet. MINI växer nu och frodas inne i min mage
    Jo men det ser ju ut som att blastocysten har delat sig....?
    *kliar sig i huvudet*
    Väldigt olik bilden på min blastocyst så jag blev lite förvirrad
  • FruNaftra
    mulan skrev 2010-09-04 22:27:31 följande:
    Det är för att den hatchar just då. Kläcks ur äggskalet .

Delen till vänster är de befruktade ägget och delen till höger är äggskalet (tror jag, annars är det tvärtom)
    AAhh, tack, då klarnade det för mig
    Min hade ju börjat hatcha men inte alls lika mycket (som du ser tidigare i tråden).
    Häftigt verkligen Cool  Tänk att ni har bakat ihop den där sötingen!
  • FruNaftra
    mulan skrev 2010-09-04 22:34:16 följande:
    Ja det var så häftigt att se
    -OJ DEN HAR HATCHAT, hörde vi innne från labbet vid FET

Då kändes det verkligen som ett livskraftigt ägg eftersom den fortsatt att utvecklas efter upptiningen
    Gud vad coolt. Undra om man fryser ner blastocyster som väl börjat hatcha. Själva hatchingsprocessen kanske störs då (?).

På sätt och vis så tycker jag vi i denna tråden har en enorm TUR som får sitta på första parkett och bevittna hur våra barn kommer till. Inte många som har bilder på sina bebisar på hatchingstadiet
  • FruNaftra
    mulan skrev 2010-09-04 22:40:38 följande:
    Nä det vet jag inte om de gör?? Men jag tror de fryser ner dom innan de hinner komma så långt. Själva kläckningen tar nog en stund.

Köpte ett nytt fotoalbum idag. Ett Album som ska vara MINI:s. Första bilden blir just denna när MINI kläcks ur sittt skal
    Kanoners! Skål
    Man vill gärna ha ett ställe där man kan spara sitt armband och lillens fotband och andra saker...som tex den där lilla lappen som sitter i babysängen där din bebsi namn och längd och vikt står. Den knyckte jag direkt .

Införskaffade också en sån bok som jag tänkt sätta in bilder och annat tjafs i men oftast kommer något imellan. Ska bara, som alfons åberg sa. Vi har en fotoskrivare så jag tänkte skriva ut lite bilder. Men nu har jag väntat så länge så bläcket lär väl ha torkat...får skärpa mig nu känner jag och ta tag i detta.
  • FruNaftra
    mulan skrev 2010-09-04 22:58:36 följande:
    Nu fick jag den första "riktiga" sparken Hjärta!
    Har kännt sparkar innan men denna var mycket kraftigare . Gick inte ta miste på vad det var
    OOOHHHH...MYSIGT!!
    Grattis får man väl säga. Din första ninjaspark Vilken vecka är du i nu? Jag kände min första ninjaspark i v 19. Längtar efter att känna sparkar igen...det är ju så sjukt mysigt.
  • FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-04 23:03:10 följande:
    Hej på er

Testade nu sist gång nu ikväll och ingen ÄL....
    Känns som om det inte blir något denna månaden nu...
    Är ledsen och trött på det mesta just nu...

Förlåt jag inte orkar kommentera er andra. Jag är en dålig människa jag vet.

Kram påer iaf
    Du är ingen dålig människa. Jag förstår dig helt och hållet. Skit i allt annat och ta hand om dig själv nu.
    Och du...jag håller fortfarande tummarna för dig för det kan hända något i morgon. Jag hoppas hoppas hoppas!!!

Kram till dig och sov så gott inatt.

HjärtaHjärta
  • FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-05 07:28:04 följande:
    Nu på morgonen fick jag omslag!!!!!!
    Så nu har jag pratat in på Cas telefonsvarare...
    Men vad underbart!!!!

Och vet du vad? Jag fick min mens inatt...vaknade strax efter att jag hade lagt mig för natten av att jag hade mensvärk. DUBBEL LYCKA för oss!! 

Jag vet inte om det innebär att jag får börja spruta redan ikväll. Jag hoppas på det. Ska ringa dem och höra nu.

Underbart väder, jag har fått mens, Skrippo har fått ÄL omslag...kan det bli bättre?
  • FruNaftra

Skrippo, om de inte har ringt dig än så lär de väl göra det nu. De ringde precis upp mig nämligen.
    I morgon ska jag börja injicera. ÄP blir förmodligen den 17,de.

Frågade vad som händer med betalning om något går fel under behandling och fick detta svar:
    - Svarar inte kvinnan på hormonbehandlingen så brukar man få tillbaka nästan hela summan. BM sa att man kan få betala 4 000 men att det är något man får diskutera med läkaren.

- Hinner kroppen ägglossa innan ÄP (dvs inga ägg kan plockas ut) så får man tillbaka hela summan man betalat. Man ska inte behöva betala något eftersom det har gått något fel i behandlingen.

- Blir inga av äggen befruktade (dvs det blir ingen ET) så får man tillbaka halva summan.

Skönt att få det definitiva beskedet för sådana grejer har man undrat över men aldrig fått chans att fråga.

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-05 10:14:16 följande:
    Grattis till start Bra att du frågar vad som gäller KRAM KRAM
    Tack vännen! Hjärta

Precis nu har vi sålt vår finfina Volvo V50 Flexifuel 2007 så vi fick reält med tjing i kassan, vilket verkligen behövs nu när man ska betala massa pengar till CA. GUD vad jag saknar min bil! BUUUHH!!! Har även fixat barnvakt till ÄP. Snäll svärmor jag har som alltid släpper allt och ställer upp när vi behöver det.

KRAM till er!!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19