• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Kryddan71, alla graviditeter är unika, så även om man blir väldigt illamående i en graviditet, måste man inte blir det i nästa. Med andra ord, att jämföra sig med andra är bara onödigt, även om denna person råkar vara din mamma! Men tro mig, jag förstår dig! Man tar hellre ut en förlust än något positivt i förskott... "för att inte blir besviken". Men man lurar ju bara sig själv, för besviken blir man ju ändå.

Och jag tror på plus, massor av plus, här i tråden i höst. Jag tänker på dig och hoppas att du får ett jättefint plus den dag du väljer att testa.

Och det är klart att jag bryr mig.  Oavsett vad man själv gått igenom, betyder det ju inte att människorna runt omkring en slutar att existera och att deras problem och deras kamp inte betyder något. Och vi ger och tar stryka av varandra här i tråden. Det tycker jag är underbart!

• cotton

Tack alla. Vi har försökt att planera en så fin stund för oss tre som möjligt. Det känns som tvära kast i livet, att gå från att planera ett föräldrarskap till att planera sitt barns begravning.

Att vara annat än stark är inget alternativ just nu. Därför blickara vi framåt. Jag vet att man kommer att bära med sig sorgen och saknaden för resten av sitt liv, men vi bär även med oss kärleken till vårt barn och den är som sagt starkare än något annat. Det är den fantastiska kärleken som ger en styrka att orka fortsätta. Men visst har vi / jag, låga stunder då man bara sitter och stirrar rakt framför sig, eller gråter, eller skriver några rader till sin son.

• cotton

Vet någon förresten varför gelen inte är "lika bra" som vagitatorierna? Och om man gör ostimulerat FET, kan man få ta vagitatorier i alla fall? Jag hade gärna tagit det i början som ett stöd. Kanske inte tre per dag, men åtminstone en per dag i någon vecka. Vet någon här om man kan "tjata sig till" ett recept?

• cotton

Men kan man inte ta vaggisarna "för säkerhet skull"? I vårt fall har man inte funnit någon orsak till att vi inte blivit gravida på naturlig väg, och då känns vaggisarna som en god hjälp eftersom just det kanske kan vara ett skäl till att det inte tagit tidigare? Om man kan underlätta för kroppen, kan man inte bara göra det...? Det är alltså helt kört vad gäller att tjata till sig fler vaggisar?

• cotton
    Vädur 78 skrev 2010-10-06 15:32:06 följande:
    Fråga du jag har ingen aning om de går med på det....
    he he, ja, jag får väl fråga? Antar att de inte skjuter mig plats för en sådan "dum" fråga
  • cotton

Grattis 34an till ert fina resultat! Tänk, nu ruvar du på er lilla bebis. Jag tycker du är fantastisk som tar den positiva positionen i allt det och jag tycker du gör precis som man ska... när jag har ruvat har jag ansett mig vara med barn. Och det tycker jag att du är nu, till dess motsatsen är bevisad! Håller tummarna för ett stort och fett plus för dig den 20 oktober! Hoppas att tiden dit går fort! Har du bokat in några aktivieter eller liknande för att få tiden att gå lite snabbare?

TACK för den fantastiskt vackra dikten! Den sammanfattar sorgen på ett mycket bra sätt... för man bär med sig den jämt, alltid. Men vissa stunder bär man på den som en tomhet i hjärtat, andra gånger låter man den ta över hela ens person och man ger sig hän åt de tårar som bränner bakom ögonlocken. Och däremellan lever man.

Calcaneus, man ÄR himla duktig när man tar sprutor, vare sig det är Puregon eller meckiga Menopur som man får blanda själv. Jag tycker vi förtjänar en stående ovation varje gång man tagit sprutan. Men jag saknar dem inte, och jag är glad att vi får göra FET denna gång.

Kryddan71, ja, att se sitt barn är viktigt för sorgeprocessen. Vi valde att se Cornelius redan vid födelsen och sedan när de kom in med honom i en liten barnkorg. Han var verkligen fin, en liten perfekt bebis i dockstorlek. Vi kunde till och med se vilka drag han hade från sin pappa och vilka som var från mig. Jag tänker på dina vänner och hoppas att de har kommit förbi den djupaste och nattsvartaste sorgen.

När jag läser här, ser man ju att de flesta av oss förlorat någon vi älskat djupt. Och så är det ju, livet är hårt och tyvärr tvingas vi igenom avgrunder av sorg ibland. Men samtidigt hör man mycket kärlek mellan raderna här och sorgen för med sig mycket kärlek, och det är vackert.

• cotton

FruNaftra, jag hade nog ringt Carlanderska och bett om fler stickor. Du kan även beställa billiga stickor från testlagret som levererar dagen efter. Det har jag gjort. Då testar jag med dem varje morgon och när strecken börjar se lika starka ut, kommer jag att testa även med CB stickorna från CA.

Det är ju viktigt att man inte missar den där första dagen på ÄL och jag förstår att du stressar lite nu. Jag håller tummarna för utslag i helgen dock!

• cotton

Sydney, hoppas att det går bra hos distansläkaren imorgon!!

Lalie, jag hoppas att er långa resa når sitt slut snart med ett efterlängtat plus som resultat. Jag förstår att man börjar tveka efter så lång tid, jag tror man måste ifrågasätta för att revidera sina känslor och för att kunna frammana ny energi, ny ork.

Vi har inte hållit på så länge om man jämför med vissa andra, men än så länge tvekar vi inte (jag inte) en sekund. För oss är det en självklarhet att kämpa och att försöka få ett så hett efterlängtat barn. Men jag vet inte vad jag säger om ytterligare tre år... Så jag är ödmjuk i mina tänkar och öppen för förändringar.

Kryddan71, vad härligt att de lyckades få syskon till sin ängel och även en liten miniängel. (ett mycket vackert ord).

Tänk vad galet att man kan längta efter sin mens så mycket... vanligtvis hatar man den och nu plötsligt är den efterlängtad. Skulle inte förvåna mig om den vägrar att dyka upp på några extra veckor som hämnd för alla diverse svordommar jag utsatt den för tidigare...

• cotton
    akita06 skrev 2010-10-07 15:27:33 följande:
    Wiiiee!! Var på vul idag och hom kunde se 10-12 äggblåsor och äggplock blir på måndag 08.45!!!!!! Har just nu ett adrenalinpåslag som inte är av denna värld...herregud! Jag som vart helt inställd på att det skulle bli på onsdag...måste hitta på nått annat att tänka på-är sjukt nervös och pirrig inför detta.
    Tänk om det bara blir 3-4 ägg och tänk om mannens simmare inte klarar att befrukta dem och tänk om vi inte får några till frysen alls...uff så många tankar.
    Grattis! Vilka underbara nyheter!!! Jag tror säkert att det kommer att gå bra och att du nästa vecka kommer att vara ruvare till ett fantastiskt embryo!

Antar att helgen kommer att släpa sig fram för er... Försök att fylla den med saker, roliga saker, så att tiden går fort, så att ni kan ta det lugnt nästa helg... för du ruvar du ju!
  • cotton

Välkommen Dallas!

Att ha börjat planera och börja resan är stort det med!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19