Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

cotton skrev 2010-10-08 09:33:34 följande:

FruNaftra, vilket blåbärspajsrecept! HerreGud, det blir att baka det i helgen! *dregglar i kapp*

Å vad spännande med tre "sprutare" här i tråden som sprutar samtidigt. Spännande tjejer! Om ni har tur, har ni alla ÄP samtidigt och kan ses på CA

Dallas, jag har aldrig varit Sahlgrenska, vi körde CA direkt då vi inte orkade vänta på remissen från Sahlgrenska. Men jag tycker att de är fantastiska. Bra bemötande och proffsiga läkare och barnmorskor. Sedan kan det faktiskt kännas lite "stressigt" där ibland, men det gör liksom inget om man går ut därifrån med en perfekt liten blastocyst i magen och får ett fett plus två veckor senare.

De kanske har mycket att göra de dagar de är stressad, de har ju tex aldrig någon kö för att starta och då får man kanske ta att det blir så vissa dagar. Jag har aldrig upplevt det stressigt där men jag hade tur när jag gjorde ÄP och var helt själv och sen var jag där en söndag och gjorde ET och då är det nog oxå lite lugnare...
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-08 10:28:14 följande:
    Nu har jag testat ÄL sedan i måndags och strecket blir inte ett dugg tydligare. Känns inte som att dte kommer händ anågot de närmaste dagarna. Jag får ringa CA för jag börjar bli rädd för att dte inte kommer bli FET om det fortsätter såhär   BAAAAAPP. Är verkligen osugen på att åka in en gång till på VUL. Det är så svårt att få tag på barnvakt eftersom våra släkter bor 25 mil bort. Och jag tar INTE med Ella in (även om jag vid enstaka tillfällen ser at andra har det).
    Ring och hör med dem, vilken dag är du på idag?
    Kan ju vara svårt med barnvakt ibland och barn och bebisar finns ju överallt, går knappast att undvika....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-10-08 11:06:46 följande:

Jag var på VUL idag, bara dag 9 och det var nog lite för tidigt. Jag har cykel mellan 28-32 dagar så jag får komma tillbaka i början på nästa vecka. Men det bör inte bli några problem, jag får säkert ÄL senare, dag 16 eller nåt kanske. Äggblåsorna var lite för små tyckte läkaren. Så det får bli 1 VUL till innan för att se när ÄL inträffar.
    hoppas nu bara jag får ÄL och att inte kroppen hoppar över just denna månad, kan ju hända.

FruNaftra: vilken dag är du på nu? Hur lång cykel har du? ÄL måste ju inte ske på dag14.

Cotton: det är bra att du passar på att måla nu innan du blir gravid! Det borde jag med göra, annars får mannen fixa det själv. Vi ska måla dotterns rum, men har inte kommit till skott ännu.

Dallas: välommen till CA!

Hoppas det händer grejer i helgen då
    Jag hoppas verkligen bara jag behöver göra ett ultraljud eftersom vi har 22 mil till Gbg 
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-08 11:22:15 följande:
    Nä det är ju klart att ÄL inte behöver ske på dag 14 men jag har bara 3 stickor kvar och strecket är så svagt (knappt synligt) så det lär inte bli ÄL de närmaste dagarna heller. Jag brukar kunna se att det är på gång att stiga några dagar i förväg eftersom strecket blir tydligare dag för dag. Men nu händer ingenting.

Min mencykel brukar vara på 28 dagar men efter graviditet + IVF så är kroppen så ur spel så jag förväntar mig inte att ÄL ska vara regelbunden.

Oj, måste ringa nu innan de har lunchstängt.
    Jag hade utslag på dag 16 och såg inga tecken på streck dagarna innan. Hoppas den kommer snart vännen
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-08 11:23:18 följande:
    Sydney, håller tummar och tår för att du får ÄL och att allt ser fint ut vid din nästa VUL. Men det är ju så, vi får ju inte alla ÄL dag 14 utan det är ju olika och då får man ibland åka skytteltrafik till CA.

Sydney, och börja måla nu, innan du får ditt fina plus. För sedan vill man ju inte stå och andas in färgångor men man vill ju gärna övervaka att det blir "rätt " när maken målar  

Håller tummarna för er Vädur78 att ni slipper mer än ett VUL. Förstår att du inte känner för att åka 22 mil enkel väg enbart för att kolla status på dina äggblåsor.

Känns som att det händer sååå mycket i tråden nu! UNDERBART!
    Nä jag hoppas det Funderar lite på om jag ska ta kontakt med en klinik i Jkpg istället men orkar inte....hmm
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-08 11:56:34 följande:
    Vädur78, förstår att du funderar på att kontakta en närmare klinik, men vänta först och se hur det går på CA denna gång. Vem vet, du kanske slipper extra VUL och allt fungerar kanske utmärkt.
    ja jag gör nog det annars är det ju smidigare att köra på distans men sen vet man ju att de är bäst på ca
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-10-08 12:22:32 följande:
    Jag gör på distans, men tycker min läkare där är lite sådär, hade nog föredragit att göra allt på CA men det är praktiskt att ha det på hemorten. Har 13 mil till GBG så det blir ju en bit att åka och då får jag vara ledig en hel dag från jobbet, nu blir det bara en timme minus på flexen. Jag har fått en ny tid för VUL på måndag em igen.
    Men kommer nog börja ÄL testa i helgen ändå så jag inte missar nåt...

FruNaftra: hoppas att det blir utslag i helgen!
    Ja det är både för och nackdelar! 
    Ja tar du test så inget missas  
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Fylgja skrev 2010-10-08 14:03:48 följande:
    Usch idag blir det bara ett negativgt inlägg, ska skärpa mig till sedan.. RD 10 och idag tjuvtestade jag, med det väntade minuset som resultat. Visst, jag ska testa på tisdag också, men det känns ju rätt kört - känner att kroppen gör sina vanliga steg inför mens.

Idag känns ytterligare ett misslyckande extra tungt. Går här och plockar efter middag med ett gäng vänner igår - sju små knattar som lallade runt här och överallt ligger utströdda kritor och teckningar, riskladdigt golv och leksaker på kreativa ställen. Allt det där jag vet föräldrar är så less på... Och jag vill också få chansen att muttra över det, men det känns som om det inte är inom räckhåll för oss.

Nåja. ska ta mig samman och åka och köpa voltaren och ny pergotime (om den finns inne förstås): värkdämpning och nya tag.
    Kramar om och fortsätter hålla tummarna för ett plus på testdagen! 
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2010-10-08 15:10:51 följande:
    Får man vara hur negativ som helst nu så skriver jag:

BLÄÄÄÄÄÄ för att det ska vara så in i h-vete svårt att få en litet barn
    och 
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla idioter som inte kan skydda sig utan gör abort
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla som inte fattar att det är svårt att vara glad o positiv när andra bara råkar bli med barn
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för att det är så jobbigt med alla hormoner och injektioner
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för att det inte finns ägg i massor i min förbannade kropp
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för att jag inte kan få 5 ungar om jag skulle vilja det
    och 
    BLÄÄÄÄÄÄ för hela detta liv med IVF karuseller som snurrar i hjärnan hela tiden
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla som säger ta en paus o släpp det hela
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla som säger mirakel sker när du minst anar det
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla som går med sina stora magar o klagar över att de inte kan ta ett glas vin

NÄ, nu skickar jag istället lite varma kramar till alla här som nog fattar vad jag menar o så ska jag försöka tänka på lite annat  en stund! Fy, vad jag har mkt negativt inom mig känner jag.

-Tänk om jag bara kunde slippa tänka på min enda önskan i livet, ett barn och kunna leva som vanligt.
    -Tänk att kunna ha sex o inte tänka på bebis utan bara njuta av att vara nära! Jag kommer banne mig inte ihåg vilket år jag gjorde det sist!
    Det är så sant allt du skriver, livet är inte rättvist och denna IVF karusell är inget kul
    KRAMar om dig
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2010-10-08 16:55:19 följande:
    Mirakelbarn: Det är svårt att inte känna blääääääääääää inför alla vändor vi är med och så ska man kunna hålla humöret uppe. Håller fullständigt med dig. Jag är själv inne i en sån period.

Kryddan71: Ja livet är inte rättvist och hoppas att du känner fel Jag vet precis hur du känner för så har jag reagerat varje gång det är RUV tider. Det behöver inte vara minus och det kan ändra sig efter helgen. Förra graviditet jag hade så var det minus först men tyvärr så slutade i ma. Håller tummarna.

Själv ska jag på ÄP på måndag och har lite svårt att känna glädje inför detta. Känner bara att det kommer att bli ännu ett misslyckande och hur orkar man ladda batterierna hela tiden. Någongång måste man väl ge upp. Jag är 41 och tiden är inte min bästa vän. Nääää jag blir glad om det blir ett barn och blääääääääääää för det kommer aldrig någonsin blir fler!!!!!!!!!!!!!

Ha en supertrevligt helg på ER alla!

Massor av styrkekramar!
    Håller tummarna för dig på måndag! KRAM KRAM
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19