Inlägg från: Mirakelbarn |Visa alla inlägg
  • Mirakelbarn

Carlanderskatöserna del 19

Får man vara hur negativ som helst nu så skriver jag:

BLÄÄÄÄÄÄ för att det ska vara så in i h-vete svårt att få en litet barn
    och 
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla idioter som inte kan skydda sig utan gör abort
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla som inte fattar att det är svårt att vara glad o positiv när andra bara råkar bli med barn
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för att det är så jobbigt med alla hormoner och injektioner
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för att det inte finns ägg i massor i min förbannade kropp
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för att jag inte kan få 5 ungar om jag skulle vilja det
    och 
    BLÄÄÄÄÄÄ för hela detta liv med IVF karuseller som snurrar i hjärnan hela tiden
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla som säger ta en paus o släpp det hela
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla som säger mirakel sker när du minst anar det
    och
    BLÄÄÄÄÄÄ för alla som går med sina stora magar o klagar över att de inte kan ta ett glas vin

NÄ, nu skickar jag istället lite varma kramar till alla här som nog fattar vad jag menar o så ska jag försöka tänka på lite annat  en stund! Fy, vad jag har mkt negativt inom mig känner jag.

-Tänk om jag bara kunde slippa tänka på min enda önskan i livet, ett barn och kunna leva som vanligt.
    -Tänk att kunna ha sex o inte tänka på bebis utan bara njuta av att vara nära! Jag kommer banne mig inte ihåg vilket år jag gjorde det sist!

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
  • Mirakelbarn
    sydney skrev 2010-10-08 15:17:36 följande:
    Mirakelbarn: bra skrivet! Jag håller med dig med alla dina BLÄÄÄÄÄ....
    Då BLÄÄÄÄÄÄÄÄ:ar vi tillsammans då
    Kram 
  • Mirakelbarn

Ja absolut men jag ska med glädje hoppa över vinet i 18 månader
    I kväll får det bli en hel flaska istället !!
    Trevlig helg tjejer 

• Mirakelbarn
    sushikatten skrev 2010-10-08 16:55:19 följande:
    Mirakelbarn: Det är svårt att inte känna blääääääääääää inför alla vändor vi är med och så ska man kunna hålla humöret uppe. Håller fullständigt med dig. Jag är själv inne i en sån period.

Kryddan71: Ja livet är inte rättvist och hoppas att du känner fel Jag vet precis hur du känner för så har jag reagerat varje gång det är RUV tider. Det behöver inte vara minus och det kan ändra sig efter helgen. Förra graviditet jag hade så var det minus först men tyvärr så slutade i ma. Håller tummarna.

Själv ska jag på ÄP på måndag och har lite svårt att känna glädje inför detta. Känner bara att det kommer att bli ännu ett misslyckande och hur orkar man ladda batterierna hela tiden. Någongång måste man väl ge upp. Jag är 41 och tiden är inte min bästa vän. Nääää jag blir glad om det blir ett barn och blääääääääääää för det kommer aldrig någonsin blir fler!!!!!!!!!!!!!

Ha en supertrevligt helg på ER alla!

Massor av styrkekramar!
    Lycka till på måndag!
  • Mirakelbarn
    dallas skrev 2010-10-09 08:03:33 följande:
    Mirakelbarn; Bra lista! Det där med att kunna ha sex utan att inte tänka "bebis" tror jag var typ 2005 som vi hade det så senast, tyvärr blev det inte bättre efter man fått sitt efterlängtade barn, iaf jag tänker fortfarande så Man kanske borde gå i KBT för att komma ur den onda cirkeln? Jag gick ändå hos kurator i 3 år pga  dels att acceptera min sjukdom(endometrios) och dels pga IVF och oron efter MA etc. Kanske borde gått hos psykolog oxå??
    Det var nog ungefär då jag slutade ha "spontan sex" utan tänka jag också, jag blev ju sedan gravid 07 och fick sonen 08 men inte heller jag har slutat tänka på bebis eftersom vi hela tiden har velat ha ett till barn. Detta är verkligen jobbigt!!! 
  • Mirakelbarn
    FruNaftra skrev 2010-10-10 10:55:19 följande:
    Idag är en riktig BLÄÄÄÄÄ-dag. Ingen stegring på ÄL-testerna som väntat. Jag tror inte det kommer bli någon återföring denna cykel. Blir så jäkla ledsen

Har bokat tid för VUL i morgon och åter igen måste jag krångla med att fixa barnvakt och ta mig in till kliniken. Jag sa till maken att jag seriöst övervägde att skita i altihopa för det är så jobbigt att fixa alla besök själv och samtidigt ha ansvar för lillen. Han jobbar ju hela tiden och kan aldrig ta ledigt. Han blev irriterad och sa att vi självklart ska kämpa på. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ....

Ville bara gnälla av mig idag. Jag kommer in en annan dag och läser ikapp för att se hur det går för er för nu blev det lite väl mycket läsning. Hoppas iallafall att det går bra för er och för er som har ÄP framför er - lycka till!!

Kramar!
    Förstår att det är BLÄÄÄÄÄ, jag skulle gärna vara barnvakt åt dig men antar att du inte bor i närheten av oss!
  • Mirakelbarn
    Vädur 78 skrev 2010-11-05 11:06:42 följande:
    Känns inte så...
    Kan bara sticka in och meddela att när jag väntade Ludwig gick jag omkring med en ob i fickan eftersom jag kände att mensen skulle komma vilken sekund som helst!
    Håller tummarna för ett + vännen! 
  • Mirakelbarn
    FruNaftra skrev 2010-12-01 10:29:07 följande:
    Hej tjejer. Har precis släpat mig hem från CA. Det är över nu. Hjärtat har slutat slå
    Fostret är mindre än vad det var för en vecka sedan. Kroppen kommer väl stöta bort allt snart. Tills dess får man gå runt och vänta på missfallet. Så himla tråkigt...känns så orättvist att man har gått så länge och trott att man skulle få en tidig julibebis. Mår illa och är trött som en gnu och ändå inte få ett dugg för det. Fan.....

Har fått återbesök så de kan se så att allt har kommit ut. Sen är det upp till oss att komma tillbaka när vi känner oss redo att börja försöka igen.
    Lider med dig och känner igen allt som du skriver från mitt MA.
    Finns inga ord som tröstar men jag hoppas att du kan sörja ordentligt nu för att få ut din sorg. Det tar tid att gå vidare men en dag känner du att du är redo igen!
    Kramar om dig varmt och länge! 
  • Mirakelbarn
    Skrippo skrev 2010-11-29 23:12:20 följande:

Hej på er

Koll hos gyn idag igen då...

Cd14 idag. Slemhinnan var bara 6 mm och äggblåsan på 9.

Så det blir ytterligare en kontroll på torsdag. Och är inte slemhinnan minst 9 mm så blir det inget försök. Sen så vet man ju inte heller om jag får ÄL alls denna månaden heller....

Förra försöket så fick jag ju omslag på cd 18...

Har ju bara en cykel på 28 dagar så min luteralfas är ju aningen kort...

Så idag är jag mest bara trött på min jäkla kropp

Kram på er

Håller tummarna för fin slemhinna o stor fin äggblåsa så att du kan göra FET nu!
    Kramizzar
  • Mirakelbarn

Grattis va skönt att det ser så bra ut! Hoppas nu att de bar behöver tina ett denna gången oxå och att det blir en fin liten bebis! Kram

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19