smulanjag skrev 2010-03-15 10:28:19 följande:
Tack allihopa!, det gick bra!, idag ville de ju bara ta prover på sköldkörteln, clamydiantikroppar å för att kolla om jag haft äl så det gick snabbt!, kändes lite surt att behöba ta en hel semsterdag bara för denna korta stunden men jag hade ingen komp att ta ut så vad gör man.. =). Tänkte höra med er hur har era män gjort när de lämnat spermaprovet, har de valt att "göra" det hemma eller på plats så att säga..?, eftersom min man mår så dåligt över att han måste göra detta så rekommenderade de honom att göra det hemma, det känns dock lite meckigt då vi har mellan 30-45 min (beroende på trafiken) att ta oss dit och det får ju inte utsättas för kyla åså!..
Skönt att det gick snabbt och bra idag
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Men du har väl rätt att gå till läkaren utan att ta ut semester eller komp???
Vi bor ju 25 mil från Gbg men när vi gjorde ÄP så bodde vi på hotell så han fixade sperma provet där istället.
Ja men det är ju säkert lugnare för honom att göra det hemma. Ha det i byxfickan sen.
Men kan ju tänka mig att rummen på CA är lite trevligare än rummen på landstinget. När vi gick i Linköping så kunde det ju vara kö utanför för sånna som skulle lämna spermaprov och det är ju lagom stressande när någon rycker i handtaget.... när man står där och ska leverera på beställning....