Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

didda skrev 2010-09-15 23:13:10 följande:
    Tack för välkomnandet Vad roligt att se flera "gamla" trådkompisar från andra trådar här! Och några är gravida dessutom! Stort grattis! Håller tummarna för er som är mitt uppe i allt och skickar kramar till er osm har det motigt!

Själv har jag fått lite huvudbry just i dagarna här....vi bestämde oss för att satsa en sista gång för att lyckas på egen hand (trots att vår distansläkare faktiskt "förbjöd" oss att bli gravida i denna cykel pga att jag kommer börja spraya) och jag har ALLTID äl dag 16 viket skulle ha varit igår tisdag. Har provat SÅ många gånger med äl-sticka och får alltid utslag dag 16 men nu har jag alltså inte fått någon stegring ännu....började testa dag 13 så jag kan ju knappast ha missat det heller...nå, jag ska testa imorgon också (dag 18) sen skiter jag väl i det...konstigt tycker jag det är för jag har aldrig varit med om att det har hänt förut att äl har hoppat över (och jag har som sagt provat väldigt många gånger)
    Tror jag glömde säga välkommen hit Har oxå gått på RMC, men det gick inget vidare..
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    didda skrev 2010-09-16 08:39:01 följande:

Idag har jag ägglossning! På dag 18! Märkligt, men nu vet vi vad vi har att göra ikväll iaf

Skrippo: och nu blev det samma för mig! Konstigt!

Vädur 78. tack Nu är jag sjukt ouppdaterad (och lite morgontrött) men var befinner du dig i "soppan"?  På gång med behandling eller hur ser det ut?

Släggan: Tack finaste vännen! Ja, ägglossningen var skum...man kan ju undra varför det blev så....men det får man väl inget svar på misstänker jag Du ska se att du kommer må bra av sprayen! Är det synarela eller suprecur du ska ta? Jag ska ta synarela och den har jag inte tagit förut eftersom jag tog suprecur förra gången. Då mådde jag ju skitdåligt av sprayen men jag tror och hoppas att jag kommer må bättre den här gången. KRAM

Jag fick en liten pojke den 2 maj efter 4 IVF behandlingar. Har en blastocyst i frysen som vi ska sätta tillbaka i början av november, lyckas inte det så blir det behandling framåt våren(vill gå på akupunktur någon/några månader innan i så fall)
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-16 09:00:31 följande:
    Hej på er

Ingen blödning ännu. Men eftersom ÄL var sen akn ju mensen va det med plus att jag har BIM igår eller idag.
    Känns verkligen som om den är på väg, men det kan ju va för att man är livrädd för just det....
    Synar trosorna hela tiden känns det som
    Är så less på detta

Nu ska jag ha "Stor & Liten" här på jobbet med... Får ofta frågan om vi inte funderar på syskon... Orkar inte det just nu....
    Att folk inte fattar att de inte ska lägga sig när man ska ha barn och syskon osvSkrikandes
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Cotton: Beklagar det som hänt er! Tänker på dig! Vilket fint namn han fick eran son. DU verkar otroligt stark tycker jag! Massa kramar till digHjärta
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-17 06:41:53 följande:
    Calcaneus, KRAM!!!!

Skrippo: Håller tummarna så hårt det går för dig

Fiji: Låter verkligen jättejobbigt. Kram till dig!

Nu måste nog hormonerna gjort att det har slagit slint i huvudet för nu stortjuter jag för smågrejer. Jag orkar inte ens titta på min man utan att bli förbannad. kväll går jag till en kompis så får han klara sig själv med Ella. Orkar inte med karlskrället nått mer Skrikandes  Vafan, vill jag verkligen ge honom fler barn egentligen, undrar man nu. GUBBJÄVEL!!!
    Gör det Du kan behöva komma iväg och få lite tid för dig själv vännen
    Dumma hormoner!

Önskar dig lycka till nu, åker iväg utomlands en vecka nu, hoppas jag hittar någon dator så jag kan logga in någon gång i veckan och se hur det går för dig..... och alla andra förstås

KRAM PÅ ER ALLA
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

har läst i kapp lite nu, men orkar inte kommentera allt, kramar om alla istället!
    Hemma efter en vecka i Spanien och åkte tyvärr på matförgiftning i fredags, så mår fortfarande dåligt

Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-09-19 21:25:16 följande:
    Hej allihopa!
    Hoppar in här för att ställa en fråga till er erfarna.
    Jag har nu genomfört den två gratisförsök som vi har i vårt landsting (Rmc) med minus som resultat båda gångerna. Därför tittar vi nu runt på de privata klinikerna och då bland annat på Carlanderska.
    Hur är er allmänna uppfattning av Carlanderska?? Är de positiva till att använda blodförtunnade mediciner såsom Trombyl och Innohep? Jag har använt det på Rmc på grund av att jag har en blodkoaguleringsstörning som gör mitt blod trögflytande och därmed har äggen svårare att fästa. Antar att jag måste använda det även i fortsättningen för att har någon chans att lyckas.

Vore kul om ni kunde berätta.
    Gjorde oxå våra landstings försök på RMC och det är stor skillnad på CA De är kanonbra!! Ring och prata med dem så ser du ju lite vad de säger om dessa mediciner! KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-26 12:06:55 följande:
    Näää men gud vad tråkigt att höra   Kram på dig och ta hand om dig
    Tack vännen, har fått i mig lite Proviva, fil och Resorb nu i alla fall och känner mig lite piggare nu
    Grattis till fint förråd i frysen, synd att det inte blev något ET nu, men hur snabbt kan du få göra det??
    Hur är det med din rygg? Kram
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-09-26 12:28:50 följande:
    Ringde och pratade med dom i veckan nu och de var inte alls främmande för dessa mediciner. Dessutom har ju jag en dokumenterad sjukdom som gör att jag behöver dessa mediciner. Vi ska till vår hemortsläkare nästa måndag. Efter det får vi se var vi hamnar, om det blir Carlanderska eller någon annan klinik. När jag pratade med dom fick jag i alla fall ett väligt bra första intryck och det är ju viktigt.
    Vad skönt Vilka kliniker väljer ni mellan? Vi valde mellan CVL, Öresund och CA. Jag försökte kolla runt på deras hemsidor, ringde och pratade med dem och kollade mycket här inne på fl.
    Sen bokade vi in oss på ett info möte på CA och blev väldigt bra bemötta där, i 2 timmar var vi där och läkaren gick igenom våra journaler grundligt med oss samt hade massa idéer om hur vi skulle gå vidare.
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-26 13:35:29 följande:
    Skönt att det går åt rätt håll. Fil är verkligen bra att ha ibland
    Hur var resan annars?

Jag ska in till CA på onsdag och så får Torbjörn ta ställning till om han tror att vi kan göra återföring nu direkt. Beror lite på om svullnaden har gått ner...har den inte det så trodde han inte att det skulle bli någon ägglossning.

Ryggen är fortfarande strulig. Liiiite bättre kanske, men inte mycket. Jag har kunnat ta Voltaren nu efter ÄP (eftersom det ändå inte skulle vara någon återföring) och den värktabletten har alltid varit bra för min rygg.

KRAM!!
    Annars har resan varit toppen, härligt med lite sommarvärme
    Då håller vi tummarna för att det snart blir FET
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19