• sydney

Carlanderskatöserna del 19

cotton skrev 2011-02-10 09:57:16 följande:
    Å Vädur, bra skörd det verkar bli! Spännande med ÄP snart!

Sydney, på lördag är det TD för dig, och jag håller tummar och tår så att de vitnar! KLART att du ska ha ett plus denna gång!
    TD är på måndag egentligen men vill inte testa en måndag.

Vilken vecka är du i nu? Har du varit på VUL denna vecka? fick för mig att det var nu, men kan ha blandat ihop det.
  • sydney
    cotton skrev 2011-02-10 10:06:41 följande:
    Sydney, att test på en lördag är nog en bra idé. Finns tid att fira eller sörja om det skulle vilja sig så. Men jag tror med på en firarhelg.

Jag är i 17e veckan nu. Jag var på UL (VUL gör man inte längre) i förra veckan och allt var sååå bra med skrutten. Den var proportionelig, hjärtat hade två förmak och två kammare, navelsträngen hade bra antal ådror, hjärnan såg fin ut, magsäck och njurar och urinblåsa som det skulle och ja, allt var sååå bra. Och så har jag börjat känna lite fladder. Så jag börjar slappna av lite. Lyssnade på hjärtljuden igår när jag var hos läkaren för lite provtagning. Vilken bonus. Hjärtat slog i 139 slag i minuten.
    SÅ MYSIGT! Ska ni ta reda på könet?

Hoppas du får rätt att det blir en firarhelg för min del.
  • sydney
    Vädur 78 skrev 2011-02-10 13:36:54 följande:
    Brukar de inte säga tvärtom..över 140 flicka och under 140 pojke? 
    Men tror inte alls på det där Min BM sa att det mer beror på om barnet sover eller är vaket när man kollar 
    Det har jag också hört men tror inte heller på det. Ebba hade runt 150 och hon var en vaken och livlig bebbe sa BM.
  • sydney
    Lito skrev 2011-02-10 13:33:06 följande:
    cotton: Det låter verkligen helt underbart!

Sydney: Hoppas på ett fint plus, håller tummarna för dig!

Vädur: Det låter toppen bra! Hoppas det ser lika bra ut imorgon och att äp blir på onsdag. Spännande!

Jag börjar spruta idag trots att jag inte fått någon blödning men på vul igår såg det bra ut så det blir sprutstart för mig idag och vul nästa vecka på tisdag och fredag Glad
    grattis till sprutstart! Skönt att vara igång på riktigt.
  • sydney

vädur: hoppas blåsorna växer på så att det blir VUL mitten av nästa vecka. Förstår att det blir segt med extra sprut dagar och extra kontroller.

• sydney
    Vädur 78 skrev 2011-02-11 13:10:10 följande:
    Jag hoppas på Äp inte fler vul Men det var det du menade va
    självklart menade jag ÄP. VUL är ju inte så kul...
    Det blir säkert ett lagom antal ägg den här gången ska du se!
  • sydney

Det har inte gått bra, minus på RD 12 och minus idag på TD. Har inte varit någon munter helg.
    Nu vet jag inte hur vi skall gå vidare, har EN kvar i frysen. Vet inte om vi ska ge den en chans, känns som slöseri med tid och pengar. har nu gjort 2 FET som varit negativa. Vill inte använda mer progynon som jag tagit i samband med stimulerat FET. Ny full IVF ligger nog närmast till hands men antar att jag måste vänta innan vi kan dra igång. sedan är frågan om det blir lång eller kort... gjorde ju långa på den IVF vi har gjort...
    Känner att jag skulle behöva prata med någon läkare och få lite råd, men måste börja med att ringa distansgyn och meddela resultatet, får göra det imorgon...

• sydney

FruNaftra: förstår att ni pausar lite från FET försök just nu. Grattis till jobberbjudandet!

Vädur: lycka till i veckan med VUL och sedan ÄP!

• sydney
    amorosa skrev 2011-02-14 08:10:08 följande:
    Så ledsen för er, sydney... Förstår så väl hur ni känner. Hoppas du får prata med en läkare idag, och resonera lite med dem hur ni ska gå vidare. Ta lite tid och låt kropp och själ läka innan ni ger er in på nästa försök. Varma kramar.
    jag känner mer så att tiden rinner iväg och vill vara igång direkt med nästa försök. Tycker all väntan mellan försöken är så jobbig när det inte händer nåt.
  • sydney
    Skrippo skrev 2011-02-14 09:06:56 följande:
    Jag har också tyckt att tiden mellan försöken varit jobbiga.
    men man känner själv vad som passar en bäst. hoppas du kan få till ett samtal iaf så snart som möjigt.

KRAM
    jag går ju hos distansläkare. men kan jag ändå få en telefontid med en läkare på CA utan att det kostar något extra? känns inte som om min läkare har kompetensen att svara på alla mina frågor.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19