• danei

Carlanderskatöserna del 19

Nu är min väntan snart över på måndag gäller det....om inte tanten kommer på besök imorgon man vet ju aldrig.

Hoppas alla får en fortsatt trevlig helg!

• danei
    akita06 skrev 2010-09-30 15:12:35 följande:
    Danei: Såg allt att du hade uppdaterat i medlemslistan. STORT Grattis!!
    Sydny:

Tack!

Känns helt otroligt har haft dålig erfarenhet av FET innan men de gjorde jag på Sahlgrenska för flera år sedan och de sa på CA att deras frysmetod var mycket bättre. Fick testa i två dagar , fick plus på stickan direkt jag testade men bm sa att hon tyckte det var konstigt att kontrollstrecket tog så långtid på sig så hon ville jag skulle göra om testet på tisdagen. Köpte då ett digitalttest där det står om man är gravid eller ej samt hur många veckor sedan man blev det
  • danei
    sydney skrev 2010-10-01 07:37:51 följande:
    Ni som har gjort ostimulerat på CA, har ni tagit någon medicin för slemhinnan, när i så fall? Har ni tagit progesteron efter FET?
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-09-30 17:47:08 följande:
    Idag var jag på RUL , kul att få se dom små liven där inne, allt såg bra ut och nu är det bara att luta sig tillbaka och åka med
    Jag fick ingen medicin när jag gjorde FET. Frågade ifall man behövde ta vaggisar men de sa att de inte hade sett nått bättre resultat av det.
  • danei
    Vädur 78 skrev 2010-10-01 08:11:30 följande:
    Om man gör ägglossningstest mitt på dagen hur många timmar är det som man inte ska ha kissat på? 3? eller är det 4?
    Är på dag 15 idag men fortfarande inget utslag men känns som det är på g.......
    De sa till mig att jag skulle vänta 4 timmar innan jag kissade,
  • danei
    calcaneus skrev 2010-10-01 09:14:58 följande:
    I onsdags, FET på tisdag!
    Va kul!
  • danei
    sydney skrev 2010-10-01 10:36:05 följande:
    Kul att läsa att någon som gjort FET plussar, nu när man själv är på gång!
    hade du 2 dagars eller 5 dagars odlat embyro? Mina är 2 dagars... När började du ÄL testa?
    När gjorde du VUL? Många frågor...
    Fick tillkaka en 5 dagars. Den första de tinade klarade sig inte så detta är nr2
    7/9 fick jag omslag på älstickan, gjorde vul den 9 och gjorde FET 13/9.

Har du gjort FET än eller väntar du på äl?
  • danei

Hoppas det blir en fin minnesstund och begravning på måndag! Massor av kramar till er!

Jag fråga också om vagiatorer och de sa att det inte behövdes, de hade inte sett nåt samband med att få vaggisar och större chans till graviditet.

• danei
    42an skrev 2010-10-06 17:36:43 följande:
    Hej på er, dags att avlägga rapportSkrattande. Vi hade 2 "toppembryon" idag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En hos mig i gott förvar och en till frysen. Det trodde jag aldrig, min distansläkare var så negativ.

Torbjörn gjorde "jobbet" idag, vad han var vänlig och trevlig. Har inte träffat honom  förut, lätt på handen var han ocksåFlört.
    Jag frågade om vi hade klarat de största hindren och om mina chanser att lyckas var bättre nu, och de var de sa han. Tydligen är det rätt vanligt att man vid min höga ålder (41) har lite sämre embryon. Så skönt att vara den som det ser lite bättre ut för än gemonsnittet. Det är ju givetvis långt kvar till bäbis men nu vågar jag hoppas lite.

Cotton: Du har verkligen en extremt fin livsinställning. Hoppas att ni får en jättefin minnesstund! Jag miste min syster för fyra år sedan och fick en "dikt" (eller tanke) av min bästa väninna. Tänkte skriva den här, hoppas du inte tar illa upp eller att det river upp ngt. Den har hjälpt mig mycket. Stor kram på dig och er andra kämpare!!

"Tiden läker inga sår, men av erfarenhet vet vi att efter en tid kan man vårda minnet. Som ett litet paket med en fin rosett om som man då och då kan knyta upp för att minnas, gråta och le. För att sedan knyta rosetten igen och låta den vila till nästa gång."
    Grattis till ruvningen!! När har du TD?

Vilken fin dikt!
  • danei

Grattis Lilla fröet och Fru Nafta till ruvningen!

• danei
    FruNaftra skrev 2010-10-29 09:09:01 följande:
    Sydney, vad roligt med AW...herre gud det var tider det *drömmer sig bort*  Och vad roligt att se lillplutten bowla för första gången.

Mom70, jag har ju plussat (ja jag kan nog faktiskt säga orden högt nu) och har inte alls ont i brösten trots att jag hade det förra gången jag plussade. Så bara för att du inte har ont i "rattarna" (haha...ursäkta men vilket roligt uttryck) så behöver det inte vara kört. Brukar din mens komma med buller och bong eller får du spottings lite i förväg. Du har väl BIM i morgon och har inte mensen kommit så lever ju hoppet!

Jag testade i morse och fick samma streck. Vet inte om det är starkare jämfört med nr jag testade sist (igår kväll) men det är inte svagare iallafall. BIM idag, så nu borde hormonet öka kraftigt   Herre gud jag kan nog säga det högt nu. Jag är graviiiiid!!!!!!!      Känner inte ett dugg förutom lite foglossningskänningar, ökad aptit och ond rygg. Ja och så utebliven mens också.
    Åhh vad kul! Stort GRATTIS !!
  • danei

En fråga...är det någon mening att göra KUBB när man har gjort FET? Det var ju 4 år sen som det blev till tänker jag och då hade jag kankse andra blodvärden än man har idag?

frågade bm på mvc men hon var väldigt svävande i sitt svar.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19