• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Lito: välkommen hit. Hoppas du blir nöjd med Carlanderska!
    låter jobbigt med överstimulering och 37 ägg.

• sydney
    majsanna skrev 2010-12-16 17:28:40 följande:
    Var idag hos hemortsläkaren och lade upp planer för vårt nästa försök. Vi kommer göra ett fullständigt färskförsök, trots att vi har ägg i frysen. Om mensen kommer tidigast på nyårsafton så kan jag börja med sprutor direkt och med äggplock runt den 12 januari. Skulle mensen komma före nyårsafton så får vi vänta en månad till eftersom CA har julstängt
    hopps att din mens kommer när du vill så att ni kan komma igång efter nyår! då är det inte så långt kvar...12 januari är ju inte så långt borta när man tänker efter! Skönt med planering inför nytt försök.

Min mens kom 2 dagar efter att jag slutade med proggisarna så jag hoppas nu att jag inte får 44 dagar denna cykel också... 30 dagar hade känts mer ok så inte väntan blir så låååång igen. gör nytt FET i jan/feb. Stimulerat igen förmodar jag. Så jag är lite på banan igen...

jag har varit förkyld i 3 veckor nu och hosta. Usch! Först blev det bättre men har sedan kommit tillbaks så det är väl en ny omgång. Funderade på att vara hemma idag men kände att det är helg så jag får vila och ta igen mig då istället, men jag är dålig på att just vila. mycket som man vill hinna med så här i juletider. Och nu är det ju mycket med snöskottning också, var helt slut igår efter att ha skottat uppfarten.
  • sydney

Julafton om en vecka och dottern är orolig över att det skall komma mer snö så att tomtens renar inte kan flyga... igår hade de julfest på dagis och då hade tomten inte kommit för renarna gillade inte att åka i vädret som var då (snö och blåst)....Glad

Cotton: skönt med extra UL för att känna sig lugnare. och gott med extra ledighet. jag är ledig från em den
    23:e och sedan jobbar 3 jan igen.

• sydney
    FruNaftra skrev 2010-12-18 17:48:17 följande:
    Tänkte bara sticka in huvudet igen och säga kram till alla, nykomlingar som CA veteraner
    Idag är det en stor dag i mitt liv. Vår lilla IVF-bebis har tagit sina första stapplande steg på egen hand. Det måste firas med vin och räkor! Tänk att CA lyckades baka ihop något så underbart åt oss.

Hoppas alla mår bra och att ni unnar er lite julenubbe och julsnask. Lika bra att tjuvstarta
    Det måste ju firas!

Nu har vi tänt 4;e ljuset i adventsstaken, så mysigt.

Lillafröet. näe, jag kommer inte in på din sida. Vet inte hur man lägger till adresser, stavade du rätt: sydney
  • sydney
    cotton skrev 2010-12-20 09:20:23 följande:
    Oj vad snö det är! Mysigt så här i juletider och allt, men jag ser INTE fram emot en lika lång och kall vinter som i fjol...

Tack tjejer för trösterika ord. Men den rosa flytningen försvann lika snabbt som den kom och eftersom den kom i samband med mys, känner jag att jag inte ska oroa mig mer. Jag väntar in vårt UL den 30 december. Känns onödigt att stressa bebben i magen med extra ultraljud nu när jag får ett om tio dagar.   Men det blir ju helt klart inte mer mys förrän vecka 12 passerat. (exakt tre veckor kvar )
    skönt att du känner dig lugnare! Det är ju ingen fara med så lite rosa, och särskilt inte när det kom i samband med mys. Förstår om du nu tar det lugnt på den fronten, för att slippa oro som kan komma. Hoppas att du kan njuta av julen och att du faktiskt ÄR GRAVID!

Jag håller med dig, jättemysigt med så här mycket snö och en VIT JUL, men vill INTE ha en så lång vinter som förra året, så trött man var på det efter några veckor. 
  • sydney
    majsanna skrev 2010-12-21 12:26:41 följande:
    Lägger upp länken till artikeln i Svenska dagbladet där jag och min man är med: www.svd.se/nyheter/idagsidan/barnunga/for-var...
    vilken bra artikel. Jag känner så igen mig i vad ni säger.
    Hoppas ni får er lilla bebis, 2011 blir förhoppningsvis året då ni blir gravida!
    stor kram
  • sydney

jag är hemma från jobbet idag, sällan det händer. Orkade inte längre, förkylning och hosta som inte vill ge med sig. Var på VC idag (tog fram VISA kortet och skulle betala men jag hade ju frikort, tänkte jag inte på, tycker inte att jag har varit hos läkaren på evigheter, förträngde utredningen i början av året....), men det var bara ett virus så inte mycket att göra åt det. Vila som gäller. Blir nog hemma imorgon också och sen jobb den 23:e, då har vi jullunch på jobbet.

jag hoppas också att man kan få en bebis på 2 dagars & det är ju många som har fått bebisar på det.. jag blev ju gravid på IVF:n (sen MA i och för sig). Men kan förstå att blastocyster borde vara något bättre då man har gallrat fram de allra bästa efter längre tid. Ska jag göra ny IVF nån gång, hoppas jag att jag kan få fler ägg så det kan bli 5 dagars för mig med. Men får göra åtminstone ett FET till först, och hoppas bli gravid då så jag slipper ny IVF.

• sydney

Det där med att frysa sperman var lite intressant, funkar det verkligen? om vi ska göra ny IVF så är det till att planera för mannen reser en del, men då kunde det varit ett alternativt. Bra att han en backup plan. Men nu ska jag ju lyckas med FET....

• sydney

Kikar in och önskar alla en GOD JUL!
    Kommer nog inte titta in här mycket mer idag eller i julhelgen.

• sydney
    Skrippo skrev 2010-12-23 18:54:53 följande:
    Kikar också in och önskar er alla en jul med massa julfrid och tid att kunna njuta med nära och kära.

KRAM
    hur har det gått för dig. har du testat ännu?
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19