• Fylgja

Carlanderskatöserna del 19

majsanna skrev 2011-01-14 16:45:04 följande:
    Äggplocket gick bra, förutom att jag blödde lite vid ingreppet. Det gör ju att jag nu är skitnervös för att det ska blöda mer. Vid första ivfen i Linköping fick jag en jättekraftig blödning två dagar efter ET (hade även då fått liten blödning vid ÄP). Blödningen då ledde till ett dygn på gynakuten och ett blodvärde och blodtryck som sjönk som en sten.

Därför springer jag nu på toaletten alldeles för ofta... Får be läkaren på söndag att kolla lite extra så att det ser okej ut.

Äggen kommer befruktas med hjälp av icsi, vilket ju gav ett bra resultat förra gången. Vi pratade också om assisted hatching med en av barnmorskorna så hon skulle skriva det till läkaren att vi hade funderingar angående om det kunde vara något för oss.

Personalen på CA är ju så bra att man blir varm i hela hjärtat! De var absolut inte dåliga i Linköping heller, men här finns en värme och speciell omtanke som jag inte kände där.
    Klart att du blir orolig när du varit med om att det kan gå snett på det viset, håller tummarna för att du slipper något liknande nu! Grattis till fyra fina ägg Glad
    FruNaftra skrev 2011-01-14 15:18:47 följande:

Min mens är borta nu. TJOHOOOOO. Har bara liiiite färgade flytningar. Hoppas det fortsätter i rätt riktning om att mensen håller isg borta i 3 veckor till. Sen är den välkommen tillbaka igen   Konstigt att ens tänka så men ändå.
    Så skönt!
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2011-01-14 18:06:14 följande:
    Grattis till att få inlägg 4444 Tungan ute

Jag får försöka ta 55555 istället
    Jösses, där ser man! Hur ska man fira det tro Cool
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2011-01-14 22:38:44 följande:
    En påse smågodis? Tungan ute Jum jum jum....

Jag ÄL-testade ikväll och fick ett ganska starkt streck. Men Göran sa inget om att något verkade vara på G och jag såg ingen ÄL-blåsa som växt till sig heller. Cystan tog ju upp hela området på ena äggstocken. Kan något ha gömt sig där bakom tro? Eller kan cystan göra att man får utslag?
    Jag skulle kunna leva på saltlakrtis just nu så.. gärna!

Låter skumt med ÄL-testet, jag har ingen aning men det låter ju konstigt om cystan skulle ge utslag. Hoppas Loppanlängtan tittar in och läser, hon har kanske koll.
  • Fylgja

Spännande att läsa allt som händer här i tråden, hoppas det blir fina besked framöver!

• Fylgja
    Shibby 78 skrev 2011-01-17 20:24:34 följande:
    Tack söta ni för alla tummar!
    Ska bli jättespännande! Wiiiiiiiiiiiiiie
    Lycka till!!
    sydney skrev 2011-01-17 18:20:39 följande:

loppanlängtan; eftermiddag har jag gjort ET och fet. Båda gångerna kl 13.30

mina gamla menopur sprutor har jag fortfarande liggandes i en påse i badrummet, vet inte vart jag ska lämna in dem? apoteket? håller med dig om att det blir mycket skräp.

Jag fick köpa en gul burk på apoteket, men beskedet jag fick då var att de inte tog emot "fyllda" burkar. De hänvisade till ÅV-stationen, men jag har inte sett att de tar emot den typen av riskavfall där??

När vi  rensade efter mina svärisar åkte jag till vårdcentralen med sprutburken och de tog snällt emot den. Ingen aning om vad som gäller här... har förträngt det och kommer bara på det när jag hittar burken då och då när vi ska iväg med återvinning.
  • Fylgja
    amorosa skrev 2011-01-18 08:33:12 följande:
    Kryddan: fick du betala för burken?? Det låter ju knasigt. Jag gick bara in och frågade om de hade en kanylburk, och fick burken med mig hem. Hon sa också att jag skulle lämna tillbaka den till dem när den var full. Det har jag gjort, utan problem. Konstigt att de har olika förfarande... Du kan väl prova ett annat apotek?

sydney: vad skönt att du fått ett datum att se fram emot! Riktigt trist att du tappar hår... Jag tror absolut inte b-vitamin kan göra någon skada. Isf skulle man ju aktat sig för att äta sånt som innehåller det också... Berocca vet jag inte vad det innehåller. Du kan väl läsa på innehållsförteckningen och se om det står nåt om graviditet?
    Ja.. iofs bara en struntsumma, typ 20 spänn eller nåt, men jag tyckte också det var konstigt. Får väl ta mig i kragen och göra något åt det! Faran med hus med stor källare, man kan "glömma bort" mycket utan att det syns direkt...
  • Fylgja
    Lilla fröet skrev 2011-01-18 10:08:39 följande:
    han sa att den va 21,9 mm, men jag har kollat i mina böcker o runt på nätet o då e jag bara i v8-9 kansk, o jag va ju i v 10 då, 11 nu o då ska den va ju va flera cm...kan väl aldrig sluta nojja..eller sluta leta info
    Jag tycker det verkar normalt, och tydligen gjorde väl CA också det, annars hade väl läkaren sagt till? Förstår att du nojjar, men försök tänka att det är som det ska tills någon säger annat! Hjärta
  • Fylgja
    Shibby 78 skrev 2011-01-18 15:01:04 följande:
    Hej!!

Nu är jag tillbaka efter återföringen som ruvare till en jättefin liten blastocyst Hjärta  Allt gick jättebra!
    Av de 7 äggen som de tog ut vid plocket så hade alla 7 klarat sig och blivit blastisar *yeyyyy*
    Dom visste inte idag om det blev något till frysen dock, utan de skulle kolla igen imorgon. Frågade lite där om hur fort den fäster men hon sa bara att det var lite olika beroende på om det börjat kläckas eller inte. Var så upprymd så jag glömde att forska vidare

Wiieeeeeeeeeeeeee!

Kramar!
    Underbart!! grattis!
  • Fylgja
    Vädur 78 skrev 2011-01-18 16:39:58 följande:
    Har haft tele samtal med Göran nu Var ju lite orolig när de sänkte min dos så mycket men nu känns det bättre efter jag pratat med honom. Sist fick jag ju ut 22 ägg och det är alldeles för mycket och det var ju bara 2 st som höll toppkvalité. Nu är målet 6-7 ägg sa han och 4-5 med bra kvalité förhoppningsvis..... så får helt enkelt lita på honom
    Måste bara säga vad härlig Göran är  
    Låter ju som ett rätt klokt resonemang! Tycker det är bra att de försöker att vara så skonsamma som möjligt med våra kroppar!

Loppan: Låter rätt skönt att lämna "klimakteriet" tycker jag! Flört Lycka till!

Amorosa: känner igen det där med att det susar runt massa funderingar! Det är snart fredag..
  • Fylgja
    Lilla fröet skrev 2011-01-18 21:29:52 följande:
    inga fler ul bokade, vi gjorde ett vanligt ul på magen idag..trodde jag inte gick såhär tidigt.. KUB, nä..varför gör man det? e det när man e över 35?
    Så skönt att det såg bra ut! Hoppas du kan slappna av lite nu. Har dina tidigare missfall varit senare än så här?

Man ska erbjudas KUB när man fyllt 35, men det är väl inte du? Risken för kromosomfel ökar ungefär vid den åldern, så det är det man kollar på KUB.
    Shibby 78 skrev 2011-01-19 08:06:17 följande:
    Godmorgon!

Ruvardag 1 idag Längtar till det gått några dagar/någon vecka så man kan börja känna av något eventuellt symptom. Sent igår när jag gått och lagt mig så kände jag ett stick ner mot livmodern. Jag tänkte direkt på det cotton berättat, att hon känt ett stick då blastisarna satt sig. Tänk om?
    - Och, ja, jag vet att jag överanalyserar

Kram på er och ha en toppendag!
    Klart man överanalyserar, det hör liksom till Cool Men ett stick låter ju faktiskt lovande!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19