• danei

Carlanderskatöserna del 19

cotton skrev 2010-09-17 16:29:36 följande:
    Hej alla och tack för alla vackra ord! Jag känner mig inte stark men är så för min sons skull.

Och alla här är STARKA och underbara kvinnor som orkar kämpa så. Den väg livet ibland väljer åt en är riktigt jädra tuff...
    Beklagar det som hänt er! Vad himla orättvist livet kan vara! Kram
  • danei
    FruNaftra skrev 2010-09-17 20:54:26 följande:
    Tack alla! {#emotions_dlg.flower}

Jag fattar inte hur det kunde bli så och sa till Göran att jag är förvånad över att det är en sån stor skillnad jämfört med sist. Han sa att det egentligen inte var så konstigt. Jag är tydligen lättstimulerad. Och jag håller med dig Mirakelbarn - helre för många än för få! Känns fånigt att gnälla över något sånt...åter igen är det monsterPMS-varning på hela mig. Jag har småmobbat maken hela dagen och han bara tar det med hänsyn till mitt labila tillstånd. Han tror väl att jag kommer börja kasta saker på honom som sist när han PMS,ade tillbaka på mig   Som ni säger så känns det tråkigt att behöva vänta en hel månad när man ställt in sig på att få börja ruva NU. Gah...det är ju inte roligt att behöva springa till kliniken hela tiden.

Mom70. Jag vet inte varför det blev sån skillnad. Jag nedreglerades ju inte ens denna gång. Körde korta metoden. Ändå blev det över dubelt så många ägg. Sen har tillväxten sjunkit ordentligt eftersom jag har behövt spruta 2 dagar längre än sist.  Sen får vi se om de hinner bli mogna till ÄP dagen också...den som lever får se. Hoppas vi lyckas få många till frysen så man slipper göra detta igen. 4 fotbollslag...MINST

Får bita ihop och köra på. Känner inte av svullnaden direkt eftersom ryggen krånglar då. Lite tur i oturen antar jag  

BLAAAAAAAAAHHHH!!!!   Så var det sagt. Gillar det ordet....Blah.

34,an. Vad härligt att mensen är igång! Jag vet tyvärr inte hur det är med Ovitrellen.

Cotton, det enda jag har hört är att vagitorier efter FET inte ska öka chanserna för mig personligen eftersom jag själv inte har fertilitetsproblem. Men tja....det är ju så olika.

HjärtaKram till er Hjärta
    Oj vad många blåsor! Blir nog väldigt många fina i frysen för er :) Får du köra ostimulerat FET nästa månad?
  • danei
    mulan skrev 2010-09-17 11:56:31 följande:
    danei skrev 2010-09-17 11:43:11 följande:
    Blir så besviken på mig själv idag, vet inte riktigt vad jag tänkte med när jag gick upp imorse. Hade en äl sticka kvar så jag tänkte att jag testar och ser ifall det blir utslag på den (vissa säger ju att det funkar) och det var väl klart att den inte gav nåt utslag! så nu sitter jag här och försöker intala mig att det var alldeles förtidigt är ju bara på RD4. Men det jag trodde skulle få mig att må bättre fick mig ju att må ännu sämre...

Har haft molvärk i magen sen FET dagen och nu är den ju helt borta, så ja ska man ta det som ett tecken? Usch va piss jag mår...går o lägger mig...
    Ja RD 4 är alldeles för tidigt tyvärr. Även med en blastocyst. Fortsätter hålla tummarna stenhårt!!!!! kramar
    Resande skrev 2010-09-17 12:28:21 följande:
    Danei det hade varit för tidigt även för ett gravtest så jag skulle inte ge upp hoppet än!!
    sushikatten skrev 2010-09-17 15:28:33 följande:
    Det är aldrig för tidigt och förstår dig helt och hållet. Inte allsk konstigt att man testar då vet flera som gjort det! Vän ta i alla fall till rud 8 om du har blastis. Vet att det är piss. Och alla har olika symptom och jag var precis som du man letar efter en nål i en höstack efter svar. Vi upplever graviditeten så olika och vissa har inga besvär och andra känner från första dag. Jag  brukar känna när det går åt pipan men sista graviditet hade jag fel även om det slutade i ma. Håller tummarna
    FruNaftra skrev 2010-09-17 15:45:26 följande:
    Men vännen det är på tok för tidigt. Ta inte ut något i förskott nu. Håll ut några dagar till! Kram!
    Ja det var nog förhoppningsvis förtidigt, försöker intala mig  det! Men det är ju så man går o känner och känner efter minsta symptom så man blir galen tillslut...och dagarna segar sig fram. Min molvärk har försvunnit helt med
  • danei
    FruNaftra skrev 2010-09-19 12:42:16 följande:
    Men....jag hade ju sett fram emot att höra dig säga att du tjuvtestat idag och fått ett Plus
    Ska du inte testa idag?

Daniel, det blir nog ostimulerat. Har alltid kört FET i naturlig cykel.
    Hur mår du idag?

Mom70, GRATTIS till spraystart.

Hoppas jag inte glömde någon nu. Skickar en stor kram till er alla!!!
    KRAMKRAMKRAM!
    Har också kört FET i naturlig cykel. Har inga kännigar alls åt något håll, är på RD6 och borde väl ha lite känningar men jag kommer inte ihåg hur det har varit de andra gångerna.

Lycka till på ÄP imorgon ! håller tummarna fär att ni får riktigt många fina guldägg.
  • danei

Är på RD 8 och ännu inga känningar. Sist jag gjorde FET hade jag inga känningar heller och det var negativt då.
    & dagar kvar till TD och jag vågar inte tjuvtesta igen...Jösses vad tiden går långsamt

• danei

skrippo: Hur mår du? Är det imorgon du har TD? Håller tummarna för ett fett stort plus!

• danei

Om man har oregelbunden mens får man ändå alltid mens 14 dagar efter äl? eller kan det variera också?
    Var 14 dgr sen jag hade min stegring på älstickan...ja jag vet griper efter varje halmstrå jag kan...

Fylgja skrev 2010-09-21 12:23:19 följande:
    Äsch, jag glömde ju att jag loggade in här för att gnälla lite... Jag var ju på VUL i fredags och allt såg fint ut. Äggblåsor runt 15 mm och Göran trodde jag kunde se fram emot ÄL till helgen eller måndag, tisdag. Idag är det tisdag, inget utslag på stickan och strecket blir bara svagare Skrikandes    Känns välbekant, och frustrerande - tänk om det inte funkar den här gången heller, trots Pergotime??

Känner att jag är på helspänn hela tiden även om jag försöker tänka att det blir som det blir. Sover urdåligt och har svårt att slappna av - och så blir jag orolig att det ska påverka ägglossningen. Gah, all denna oro.

Nåja, får väl testa på några dagar. Har jag inte fått något utslag på torsdag tror jag att jag ringer Carlanderska och kollar även om det är en sticka kvar då.
    Oj vad jobbigt men kan du inte få komma på ett extra vul redan imorgon så att du inte missar? Jag fick göra ett extra vul 4 dagar innan FET för att verkligen se att slemhinnan var så tjock som den skulle.
  • danei
    Fylgja skrev 2010-09-22 11:44:39 följande:
    Tänk vad man kan oroa sig i onödan förresten - idag var det en fin leende gubbe på ÄL-stickan! Så FET är satt till tisdag nästa vecka.

cotton skrev 2010-09-21 22:04:24 följande:

Kryddan71, tänk att det ska vara så otroligt komplicerat med ägglossning ändå. Väldigt mycket att tänka på och hålla reda på. Men ring på torsdag om det känns bäst. Och skulle det bli så att din ÄL uteblir denna gång, tycker jag gott att Torbjörn kan kika på alternativ för dig. Denna väntan vi tvingas igenom är otroligt påfrestande och inte ens en så klok IVF-läkare som Torbjörn kan nog förstå det alla gånger...
    Åh vad kul!

Undrar hur det går för Calcaneus och Skrippo? Håller tummarna för fina plusstreck!!

FruNafta! Grattis till den fina skörden!
  • danei

Själv sitter jag här med värdens molvärk i magen, brukar få det ett par dar innan det är dags för mens men eftersom jag inte känner mig lättirriterad som jag brukar göra så tolkar jag det som possitivt änsålänge.

Hade gärna haft TD på fredag, känns som jag har väldigt långt mellan FET och TD kommer vara på RD14 då. Men det är kanske vanligt?

• danei

Fru Naftra: Grattis till 5 superfina eskimåer! Hoppas att du slipper vänta en månad till!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19