• Lalie

Carlanderskatöserna del 19

Hur gick det idag, Vädur?

Snart är det er tur att ruva, 34:an och Cotton, så spännande!

Idag var jag på VUL på dag 9 och min läkare hittade 9 blåsor, varav 7 stora och fina, vilket var mer än dubbelt så många mot förra gången. Bara det måste ju vara ett gott tecken, eller hur? Fick tid för ÄP på torsdag. Hjälp!

• Lalie

Ja, det blir ÄL-spruta imorgon! Och har vi tur får vi också något att ruva på till helgen.

Vi blir verkligen väldigt många som ruvar samtidigt, jättespännande!

• Lalie

Vad skönt att det gick bra, Cotton!

Jätteledsamt, mom70. Bryt ihop ett tag, och ta kanske en time out, tänk att ni inte måste bestämma er nu om det blir försök. Vet inte hur lång tidsram man har på sig för trepack (eftersom vi var så korkade och köpte först ett försök och nu ett till =60 000 , men någon brådska är det väl inte? Betalt är det ju redan.

Har också varit på CA idag och plockat ut 4 ägg. Fick tid för insättning på lördag, men vi får se. Förra gången gick det inte så bra, bara ett ägg som blev befruktat, men dåligt delat. Men 4 ägg är dubbelt så många mot 2 som vi fick förra gången . Alltid något. Allt har gått lite bättre mot förra gången, så jag försöker att vara positiv.

• Lalie

Tack söta ni! Jag vet inte vem som jobbar på lördag, det spelar inte så stor roll på insättningen tycker jag, det är viktigare på ÄP. Göran gjorde det jättebra idag

• Lalie

Åh, släggan, jagkänner med dig. Drick hinkvis ikväll nu

Jag är så glad! Har varit på CA idag och fått tillbaka ett jättefint ägg! Förra gången det var dags ringde de innan det var dags att åka och hade dåliga nyheter. Denna gång hade alla 4 äggen befruktats och delat sig ordentligt. Jag känner mig glad och lycklig idag, och är så tacksam för att Göran är en sån toppenläkare. Detta blir vårt sista försök innan vi går vidare med livet, och just idag känns allt toppen!

• Lalie

Lycka till imorgon, Cotton!

Akita, jag är lite "hemlig"Cool, då ingen i vår omgivning vet att vi har försökt få syskon i över 4 år. Vill att det förblir så... I alla fall ringde CA oss sist och berättade att vårt enda befruktade ägg inte hade utvecklats som det skulle, inte delat sig ok utan var av dålig kvalitet.

Vi har kört precis likadant, korta protokollet med samma dos, båda gångerna, så det är så konstigt att resultaten kan bli så olika! Tänk på mig, det finns hopp! Förra gången=bara två ägg, ett befruktat och dåligt delat. Nu=fyra ägg, alla befruktade och alla delat sig fint. Det kanske blir jättebra resultat med korta protokollet för dig?!

Något som jag har funderat på är varför en del sprutar med Puregon, andra Menopur och som jag Gonal-f och likadant med Crinone och Progesteron MIC. Vet ni varför?

• Lalie
    akita06 skrev 2010-11-07 00:11:12 följande:
    Olika landsting och mottagningar använder sig av olika preparat, dock finns det olikheter iaf mellan menopur och puregon. Puregon och Gonal-f innehåller bara FSH-stimulerande ämnen medan Menopur innehåller FSH och LH-stimulerande ämnen.
    Vet inte om det var det svaret du var ute efter...kanske funderade du på vad som skiljer oss användare åt och isåfall vet jag tyvärr inte svaret.

Får jag fråga om du har ändrat på något annat i ditt liv mellan gångerna?  (Griper efter halmstrån som du märker)
    Nej, vi gjorde inget annorlunda. Det verkar vara slumpen, för oss i alla fall.
  • Lalie
    Vädur 78 skrev 2010-11-07 17:47:45 följande:
    Kramar om! Här har mensen oxå kommit SKITSkrikandes Borde vara förbjudet med minus och mens vid IVF
    Åh nej inte du också, vad tråkigt för er! Visst borde man ha en 100-procentig fungera-garanti?!
  • Lalie

Jättehärligt Calcaneus, åh, vad roligt! Roligt det där med din make. Min är ungeräf rlikadan, och han är den som drivit detta försöket, och pratat jättemycket med sin kollega (som precis också just nu genomgår en IVF). Jag däremot har inte pratat med mer än min mamma, som måste vara barnvakt ibland när vi åker iväg.

Cotton, jag har också tänkt mycket på det här med att jämföra ruvningar. Jag önskar så att jag hade fört en noggrann dagbok förra gången eller en blogg, för det hade varit så skönt nu. Jag känner inte så mycket, tyvärr, vilket jag kommer ihåg att jag inte gjorde sist heller, då vi misslyckades. Men jag hade velat ha mer detaljerade anteckningar om det. Lätt att vara efterklok.

• Lalie

Oj, grattis, Cotton, vad underbart!
    Hur känns det, känner du något? (lite nyfiken, är ju på RD 6).

• Lalie

Det var en tvådagars. Vissa stunder under dagen känner jag ingentin, och vissa känner jag svag mensvärk. Jag är bara glad för det, för förra gången (då vi misslyckades) kändes det INGENTING och jag visste väldigt tidigt att vi hade misslyckats. Den här gången finns ett visst, litet hopp. Jag har inte ens vågat kolla på lappen vilken dag jag har TD! Konstigt, jag vet, men jag blir så nojjig då. Nån gång efter nästa helg, kanske.

Vi fick brev från CA idag att ingen av våra tre övriga befruktade ägg hade frysts, så detta är verkligen vårt sista försök.

Ni som brukar ta Progesteron-vaggisar: brukar ni också bli svettiga, törstiga och galet sugna på salt mat? Jag gissar att det hör till biverklingarna, men eftersom det inte finns någon bipacksedel till dem vet man ju inte. I och för sig... kanske inte att det skulle stå "Starkt sug efter salt, flottigt kött såsom stekt bacon kan uppstå" Skrattande 

• Lalie
    42an skrev 2010-11-13 15:17:07 följande:
    Cotton: Japp, testade imorse. Stort prydligt minus igen. Så det är väl kört denna gången också. Det lär väl inte hända så mkt mer före onsd. Skit,skit, skit,skit.blä,blä,blä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Testa på du! Pluss kan man inte se för många av!
    Åh, vad tråkigt, 34:an. Stor kram till dig.
  • Lalie

Jag testade minus idag på RD 13. Det känns tomt och konstigt, liksom, är det så här vårt liv ska vara nu? I över 4 år har vi ju ställt in oss på att det snart ska komma småbarn igen här hemma. Vi har sparat en del saker (ifall....) men sålt av det mesta allt eftersom åren har gått. Det blir en annan typ av liv nu, då vi inte ska aktivt försöka längre och inte göra fler IVF-försök.

Inte för att jag vet hur man gör, det finns ju inbyggt i en att känna/räkna efter när det är ÄL, leta symptom innan BIM och så. Hur ska man kunna leva på ett annat sätt?

Jag funderar på att prata med kuratorn/psykologen (?) på CA, men vet inte om det kan ge något. Jag vill ju ha hjälp med att avsluta detta. Är det någon som har erfarenheter av honom?

• Lalie

Tack alla. Ja, det känns tungt idag. Det som är så konstigt är ju att det "inte finns något fel på oss" och att vår som kom till naturligt på första försöket. Livet är bra underligt.

Är det nån mer som prenumererar på Mama? Idag i nya numret var det två kanonbra reportage om IVF, lite på ett nytt sätt, ur det här perspektivet som man faktiskt läser om här på familjeliv, om frustrationen och om ensamheten man känner. Läs nya numret av Mama som kommer snart om ni inte gjort det.

Amorosa, det är ok att känna så. Naturligt och okej.

• Lalie

Majsanna, vilken bra och fin artikel!

Jag tycker att det är toppen att det finns såna som ni som vågar prata öppet om det. Då kanske såna fegisar som jag kan våga bli lite öppnare med detta. Stor kram till er för att ni vågar!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19