• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Ceropegia: Grattis till plusset!

Kul med alla som plussar.

Kryddan71: nej vad tråkigt. Hoppas också att du är låghormonare.

• sydney

jag har hämtat ut mitt nässpray nu. Jag ska börja spraya suprecur på måndag, har inte fattat ännu om jag ska göra det 3 eller 4 ggr per dag, måste nog ringa läkaren i veckan. Ni som har sprayat, hur många doser har ni sprayat per dag?

• sydney

mulan: det sa läkaren till mig när jag var där förra veckan, 3 ggr om dagen 2 puffar varje gång. Men sedan på etiketten på sprayet har han skrivit 4 ggr så jag vet inte vad jag ska lite på?

• sydney

Mulan: tack för info, ska dubbelkolla med min gynläkare. Men det är säkert 3*2 som han sa vid besöket.
    Hur mår du, känner du dig gravid? När ska du göra VUL?

• sydney

Stort grattis till lillkillen Vädur 78! Han hade bråttom ut, men han var ändå inte så liten och skönare att få för tidigt (inte hur tidigt som helst så klart) än att behöva gå över!

• sydney

På måndag börjar jag spraya, känns bra att komma igång. Pratade med distanskliniken nyss och jag ska spraya 3 ggr om dagen, 2 puffar åt gången. 4 sprayningar om dagen gällde tydligen IVF kliniken i Malmö som de också har avtal med. Man vill ju inte göra fel när man väl kommer igång.

• sydney

Så var jag sprayare! tog första dosen imorse. Vet inte om det blev riktigt rätt, känner någon äcklig smak i halsen.

Mulan: bra tips att ha en almanacka och skriva upp allt i. Skall jag införskaffa under veckan också så att jag har koll på läget.

• sydney

calcaneus: grattis till bra skörd! Och hoppas du hinner med ett FET innan sommarstängningen.

Längtans Stina:jag har nu sprayat en vecka, känner inte av någotting, lite hjärtklappning kanske. vet inte om det är bra eller dåligt att inte känna nåt. När ska du börja med sprutor? jag ska på kontroll 25 maj och efter det blir det förhoppningsvis sprutor.

• sydney

Mulan: grattis till lilla livet i magen! Måste vara jätteskönt att få se det!
    Nu är ytterligare en milstolpe avklarad!

Happiness: lycka till på äggplock! Hoppas det går bra och inte gör för ont!

Själv sprayar jag vidare, dag 12 idag. Får se hur länge jag får fortsätta med det. Ska på kontroll på tisdag. Vad händer då? Blir det VUL eller tar de bara blodprov?  
    Hoppas det snart blir sprutor (inte för att jag längtar efter att få sticka mig själv) men börjar bli lite rastlös nu och vill att tiden ska gå fortare så det snart blir ÄP osv... spännande men väldigt nervös. Oroar mig hela tiden, att jag inte ens ska komma till ÄP eller ET. Det kommer bli en lång väntan, bara att inse.

• sydney

Happiness: grattis! Skönt att höra att det inte var läskigt. 5 ägg låter väl rätt ok, eller? Lycka till på söndag!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19