Inlägg från: Längtans Stina |Visa alla inlägg
  • Längtans Stina

Carlanderskatöserna del 19

Har har det plockats ägg idag, så i kväll känner jag mig lite mör i magen. Förra gången kunde jag slappa helt efteråt men nu har jag ju en pigg 2-åring att ta hand om. Dessutom var maken tvungen att jobba kväll. Fast hon sover sedan halv åtta, så jag klagar inte.

De fick ut 7 ägg av 14 blåsor och nu väntar vi på hur det ska gå. Vi har preliminär tid för ET på måndag efter lunch men om inte 5 eller fler tar sig, så blir det insättning på fredag i stället. Så nu är det dags att starta med de slabbiga vaggisarna i kväll.

Den här gången har jag verkligen inte haft lika mycket tid att förbereda mig och tänka igenom varje steg. Nu bara trillar dagarna på och jag har ingen tid för eftertanke alls.

Vissa påstår ju att andra barnet inte får lika mycket uppmärksamhet under graviditeten och i mitt fall få det kommande barnet inte ens uppmärksamhet innan det har blivit till. Men det får justera upp sig senare.

Nu väntar ett par spännande dagar och testdag är planerad till den 18 juni!

• Längtans Stina

Calanderska ringde idag. 4 ägg har blivit befruktade, så nu blir det insättning i morgon kl 14. Så då kan jag ta det lugnt i helgen och hålla tummarna för att det går vägen hela vägen.

• Längtans Stina

Häpp. Embryot har landat! Och vi har tre reservet i frysen!!! Kunde inte kännas bättre.

Apropå äggen. Mina äggblåsor mätte ca 15 mm på en lördag och på måndagen efter tog jag ägglossningssprutan för att plockas på onsdagen. Äggblåsorna var 13 st i olika storlekar och  äggen som de fick ut var 8. 4 blev befruktade, ett är nu insatt och 3 till frysen.

Förra gången hade jag 15 blåsor, 9 ägg, 5 befruktade, ett ET och 2 till frysen. ET blev MF, det ena frysta klarade ej upptiningen och den sista överlevaren, FET, är 2 år och sover för kvällen på övervåningen ;)

• Längtans Stina
    sushikatten skrev 2010-06-05 11:23:36 följande:

Längtans stina:  Grattis till ET och vilket resultat! Blev det långtidsodlat?  tre i frysen underbart!

jag har funderat om vi kan  skapa en lista på vad vi ligger så att man får ett bättre överblick!

Startar med behandling:

Sushi, I 41 år IVF 3; 1FET ÄP 4/6 7ägg

Gravida:

Bebisar:

Vad tror ni? För jag har svårt att ha koll och med det här sättet får man en bättre översikt. Bara förslag.
    Kramar på Er i sommarvärmen:)

Det bler korttidsodling, då det inte blev fem eller fler som befruktades.

Sushikatten: Grattis! Hoppas att du får ett gäng till frysen också. Vad fick du för testdatum?
  • Längtans Stina

Väntar, väntar, väntar. Lyssnar och känner efter alla kroppens små signaler.

Det moler som mensvärk, det strålar i livmodern, jag är trött, trött, trött och jag mår lite illa. Allt kan lika gärna vara biverkningar på proggisarna. Testdag på fredag. Låååångt dit men jag har tid att vänta på ett litet mirakel till!

Hur går det för er andra?

• Längtans Stina
    mulan skrev 2010-08-19 21:42:50 följande:
    Grattis till ruvningen . Håller tummarna!!

Beklagar missfallet. Ingen rolig midsommar för er förstår jag
    Nä, det blev lite lågt under just den helgen. Inte ens sill med god snaps kunde lyfta mig. Men sedan tog jag fram alla fördelar med att inte vara gravid på sommaren:

- rosévin på terassen 
    - åkfest på Liseberg
    - dykning/snorkling
    - ostar, ostar , ostar
    - ostron
    - hårdträning med löpning
    - bröllop med champagne 
    - smygrökning på västkustska klipphällar

Och det hjälpte lite just då. Men nu är ju snart hösten här och då passar det bra med ruvning, tända ljus, thé och goda söndagsgrytor. Det är bara att göra det bästa av det värsta.

Och tack för alla tummar och tår!!!
  • Längtans Stina
    calcaneus skrev 2010-08-20 22:33:16 följande:
    Tja, åka på Lisseberg hade verkligen inte räddat min sommar, tvärt om! Men vin däremot har varit gott, och min älskade Sushi.

Jag fick mens i onsdags så nu är det dags! Nästa ÄL så!!! Jag är riktigt taggad. Och det vore väl själva den om ingen av de tolv fastnade? 
    Åh, glömde den underbara sushin!!!
    Lycka till! Med den välfyllda frysen så borde ni lyckas förr eller senare.
  • Längtans Stina

Plussade i går på TD!

Vill nu att det går vägen hela vägen om att det kommer ut en fin liten unge till i början på maj. Tycler att vi förtjänar det efter MF vid midsommar. Knappt att jag vågar tro på det.

Nästa milstolpe blir VUL om ett par veckor, sedan väntar KUB och NUPP och allt vad det nu heter.´Mer att oroa sig över.

Sushikatten; hoppas att du plussar i morgon så att vi kan följas åt till BF.

• Längtans Stina

Hej
    Tack för alla grattis! Jag är trött, trött, trött och har redan fått jättebröst som ömmar men det är mysigt ändå.....
    Hoppas hoppas.

Lycka till ni andra med allt ni hoppas på.

• Längtans Stina
    Skrippo skrev 2010-09-07 12:24:12 följande:

Nu har de ringt från CA!

FET blir på lördag 12.30. Spännande!

WOW! Lycka till. Skönt med en lördag så att du kan ta det lugnt innan och efter. Bara att lägga upp fötterna och be om godis-/chipspåsen resten av lördagen!
  • Längtans Stina
    42an skrev 2010-09-14 19:11:18 följande:
    Hej på er, igår var jag på CA och tog alla proverna. Idag hämtade jag ut allt på apoteket, vilken tur att högkostnadsskyddet täcker det!

Väntar bara på mensen, är på 26 idag och det är en riktigt lång cykel för att vara jag.
    Innan jag visste att jag skulle komma igång med detta var jag i en hälsokostbutik och frågade om de hade ngt som kunde pigga upp äggen. Fick då ett homeopatmedel,Ovaria hypophysis comp,  som skulle hjälpa mot barnlöshet och mensrubbningar.
    Hon sa att man skall ta det i 10dgr och att man kan bli lite spänd över magen av den. Efter 7 dgr känner jag mig som om jag redan har börjat spruta, öm i äggstockarna och lätt mensvärk sen första dan. Hoppas att jag inte har ställt till ngt genom att ta den. Har inte tagit mer än 7 dgr, struntar nog i resten. Är rädd att det skall röra till ngt. Kanske inte var så smart, men hon sa att det var ofarligt så jag får väl lita på det.

På apoteket hämtade jag gonal f och med dosering 300ie, oralgutran 250mcg, ovitrelle250mcg samt vagitorier. Är inte 300ie gonalf rätt mkt? Har för mig att jag har haft 150 de andra gångerna när jag gjort lång metod. Eller så tycker han att mina ägg är så gamla och sega så de behöver en rejäl knuff.

Han (min distansläkare) har varit oerhört negativ till mina chanser att lyckas och hans sköterska påpekar det varje gång vi talas vid, det känns trist. Det räcker att de har talat om det men nu vill vi prova ändå och då behöver man lite backning ist.

Lycka till ni andra som väntar på resultat!
    Har du okejat homeopatpreparatet med CA? Jag skulle inte fixa och trixa med egna grejer när de på CA så väl vet vad de håller på med. I övrigt önskar jag dig lycka till!!!!

Var på extra kontroll idag på CA  pga sparsamma blödningar. Hade det även när jag var gavid med lillan men jag blir lika skrämd av det ändå.

Allt såg ut som det skulle och vi fick de ett liiiiiitet, liiiiitet hjärta picka fort, fort. Är i v 6+0, så det var nog i tidigaste laget.

Torbjörn var mkt optimisktisk men vi ska på det vanliga inplanerade VUL:et om en vecka ändå. Håller forfarande alla tummar och tår och kan inte riktigt slappna av. Men jag mår toppen!!!
  • Längtans Stina
    Vädur 78 skrev 2010-09-14 19:43:35 följande:
    Tror det står i de papper man fick från CA att man ska prata igenom med läkaren om man tar några läkemedel.....
    Jag har för mig det samma. Dessutom finns det sällan några bra bevis eller omfattande studier som bevisar effekten av naturmedeciner. Nu ratar jag inte alla preparat men just i detta fallet så kommer man ändå bli bombad med hormoner mm genom behandlingen på CA. Skulle inte våga chansa att sabba ngt eftersom man investerar grova pengar på CA. Däremot tror jag att akupunktur kan göra susen!
  • Längtans Stina

Cotton: tänker på er i er sorg och blir ändå hoppfull över att du orkar skriva så fint om er jobbiga upplevelse. Du verkar så stark! Lycka till framöver med nästa försök.

• Längtans Stina

Smiter in och läser om det välbekanta slitet, drömmarna, hoppet, tankarna, de grusade förhoppningarna och önskar er alla lycka till oavsett i vilken fas ni nu befinner er.

Själv har jag bockat av ett huvudbry till och med glans klarat av NUPP/KUB idag med en riskfaktor för DS mm. på 1/20 000. Ett himla skönt besked. Nu önskar jag mig bara lung och ro fram tom. 10 maj som är BF.

Tummar hålls för att listan på födda Calanderskamirakel bara fortsätter att öka! 

• Längtans Stina
    cotton skrev 2010-11-25 11:38:17 följande:
    Idag ringde jag spec.MVC för att informera dem om att jag skickat remiss dit med hjälp av min barnmorska på MVC kungshöjd. De var så gulliga och hade redan mig inlagd i datorn. Jag ska på VUL på CA den 13 december och spec.MVC frågade om jag ville ha samtalsstöd före jul redan, men jag avböjde. Jag tänkte att vi skulle se hur VULet går först. Men om att går bra, kommer jag nog att vilja gå på ett tidigt UL under första veckan i januari. Då är jag i vecka 11-12 och jag vill gärna se ett levande foster då. Även om jag inte kommer att slappna av förrän jag känner regelbundna sparkar av bebisen, är varje vecka en milstolpe för mig.

Jag är så oändligt tacksam för den hjälp och stöd man får i den process man går igenom... det är så bisarrt hur fantastisk lycka kan blandas med oro och sorg och rädsla och ibland överskugga glädjen.
    Så härligt att ni har lyckats igen och så snart efter Cornelius. Nu hålls det både tummar och tår för dig fram tills liten tittar ut i juni/juli?

Själv ligger jag i soffan i vecka 17 och känner små fjäderlätta puffar långt där inne. RUL den 9/12.

Lycka till allihopa!!!Hjärta
  • Längtans Stina
    FruNaftra skrev 2010-11-25 10:36:24 följande:
    Tack för all info tjejer. Det ger mig lite hopp tillbaka. Jag förstår inte varför Margareta var så gravallvarlig när det faktiskt inte behöver vara någon fara. Hon var ju så bestämd med att fostret behöver följa en mall, annars är det inte normalt. Jag ska ju träffa henne nästa onsdag igen och känner spontant att jag helst skulle vilja prata med Torbjörn eller Göran om detta. Kunskapsmässigt vet jag inte om jag vågar lite på henne längre efter detta samtal.

Mina spottings håller i sig men ingen kraftig blödning än.

Kram på er!
    Håller hårda tummar för att tillväxten tilltar och att allt ser bra ut nästa vecka. Lycka till!
  • Längtans Stina

Hej!

I torsdags föddes lillasyster Hedvig! Allt gick bara bra och nu har vi två fina IVF-flickor från Calanderska här hemma.

Hoppas att ni alla här i tråden får era önskningar uppfyllda och att ni en efter en kan lägga till er på listtråden i stället under rubriken Fått bäbis:

Så här 4 dagar efter förlossningen och mitt i 2-barnskaoset känns en tredje graviditet helt osannolik men med två frysisar kvar på Calanderska så vet man aldrig...

Ha en skön sommar allihopa!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19