Inlägg från: Glittran |Visa alla inlägg
  • Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Listan tillagd i trådhuvudet!

Lycka till alla nygravida!
    Går själv in i v16 idag. Vill gärna att det skall gå några veckor till så jag kan börja känna mig mer gravid. Illamåendet etc har gått över, och magen är inte större än att det skulle kunna vara rester av för mycket kakätning
  • Glittran

Happiness - det låter ju mer som att du skulle vara gravid än att du inte är det! Är inte dag 6 VÄLDIGT tidigt att testa? Jag tjuvtestade en gång när jag fick plus, men det var typ på RD 15... (SU har 18 dgar innan test).
    Om du är gravid så bör embryot ha fäst nu, så visst kan du testa svagt positivt.

Mensen kommer oftast igång om man testar negativt runtomkring testdagen, men den kan också försenas lite av progesteronet. Eller inte komma förrän man slutar med vaggisarna.

• Glittran

Ceropegia: Kram! Hoppas allt går bra ändå. Känner verkligen med dig.

Happiness: Inte konstigt att du få svaga streck med småstickor RD 7, de är ju inte så känsliga.  Du kan ju ta ett test varje dag och se om strecket blir starkare!

Men sluta för inte vaggisarna! De behövs ju om emryot har fäst! Annars kanske du blöder ut det. Man tar vaggisarna för att stödja progesteronnivåerna i kroppen. Med ett färskförsök så har man ju lite progesterontillverkning själv, men med ex ett stimulerat FET så har man ingen alls förrän kroppen fattat att man är gravid. Denna gången (stim FET) tog jag progesteron fram till v9, tror jag det var.

• Glittran

Happiness, jag har varit med om att testa svagt positivt på TD och dagarna därefter svagare och svagare. Då har emryot fäst men sedan fick jag ett mycket tidigt MF. "Kemisk graviditet" har jag för mig CA sa... dvs jag var gravid såpass länge att kroppen började producera Hcg, men sedan avbröts det. Sånt som händer! I verkliga livet om jag blivit grav på naturlig väg hade jag nog inte märkt något mer än lite försenad mens.

Men fokusera på det positiva! Även med CB är det väl så att det står att man kan testa typ tre dagar innan förväntad mens och att det då är 85% (eller något sånt) av gravida som överhuvudtaget kan se något. Och tre dagar innan skulle motsvara imorgon för dig då, fattar jag det som. Så testa du på, inser att det inte går att sluta nu.... Men småstickorna är ju vänligare mot plånboken

• Glittran

Happiness - Beklagar! Om du äter Levaxin och fått ner dina värden behöver ju inte alls det vara orsak till MA... Det är ju tyvärr vanligt att graviditeten avbryts i början, av naturliga skäl. Trist!
    Men  självklart, om ni fortsätter att försöka med IVF eller på egen hand, se till att någon håller koll på dina värden.

• Glittran

Visst kan man göra KUB-test även om man gjort FET! Det gjorde jag.

Jag antar att man menar att hormondelen av KUB-testet skulle visa fel för att hormonnivåerna skulle skilja sig mot normalt eftersom grav inte startat på det vanligaste sättet.

Förstår inte varför. Jag googlade och hittade faktiskt en länk till en ultraljudsklinik som påstod det du säger, dvs att KUB inte är möjligt utan bara NUPP. Hittade inga vetenskapliga artiklar i ämnet.

Inget de sa till mig när jag gjorde KUB iallafall...

• Glittran

Har varit på Liseberg flera gånger i år redan (bor nära). Sambon kan inte åka karusell (åksjuk) så jag har åkt med dottern på ponnykarusellen. Kan inte tänka mig att det skulle påverka bebisen i magen.

• Glittran

Bara en kommentar om det blir aktuellt för någon här: Inför syskonförsök är det viktigt att prolaktinnivåerna gått ner efter avslutad amning (tar ca tre månader). "Få igång" kroppen är inte helt nödv, om kroppen inte normalt sett är regelbunden.  (Jag har inte haft en "riktig" menstruation sedan juli 2007, innan jag blev gravid första gången!) Fast då går ju av natuliga skäl ostim. FET bort.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19