-
Grattis!!! Förstår att du måste känna dig helt omtumlad och att det känns skakigt med tanke på alla missfall (fy vad jobbigt!)! När det gäller medicinen så ja, jag tycker du ska rådfråga läkare - antingen den som skrivit ut din medicin eller Carlanderska. Sluta som sagt inte tvärt med medicinen utan att ha fått ett bra svar - abrupta avslut kan ju medföra rejäla biverkningar som i sin tur inte är toppen när man är gravid.Lilla fröet skrev 2010-12-09 09:35:39 följande:ja, det känns helt sjukt...har haft 3 mf, så jag känner mig ju inte så säker såklart..det gör väl ingen some i denna karusellen. Jag har end el problem som jag åtgärdade sist i maj..så nu hoppas jag starkt på att detta ska funka. Läste på den, o det står att det finns risk att fostret påverkas o jag vet att man inte ska äta den under graviditet, men det står oxå att man ska trappa ner o inte sluta tvärt...lurigt det där, ska man ringa Carlanderska tro?
-
Låter som ett klokt beslut - det är svårt att visa upp ett neutralt ansikte på jobbet om man mötts av ett minus på morgonen Hoppas hoppas att det blir ett plus i helgen iallafall! Och att det känns jobbigare att ruva den här gången är inte så konstigt tycker jag - ju fler besvikelser man får (mf, minus..) desto jobbigare blir det ju att gå och vänta och hoppas och försöka låta bli att tänka..sydney skrev 2010-12-09 07:35:05 följande:Blev inget test imorse, har tänkt om och väntar till söndag (eller lördag). Känner att jag inte orkar med att testa och se minusstrecket och sedan gå direkt till jobbet. Ruvning är inte alls kul, tyckte inte att det var så här jävligt sist men det var det säkert.
-
Håller alla tummar jag kan för att det ska gå bra!akita06 skrev 2010-12-09 21:23:00 följande:Men herregud! Underbart att höra..o ja! Mirakel sker!! Stort grattis!!
Mitt delmål nr 2 är avklarat idag. Andra vulet och allt såg bra ut, dock hade cystan växt på sig oxå tyvärr, 5*5 cm nu-blodfylld..Yeeak! Ä.P på tisdag 07.45...hoppas, hoppa , hoppas att det går bra hela vägen nu. Är mkt lugnare denna gången, trots cystan, nu vet jag ju hur det går til och hur rutinerna ser ut. Skönt.
Har tenta imorgon så har dessutom haft lite annat att tänka på...Whish me luck!!
Kram på er alla!...och för dig med!! Det är klart det är svårt att vara positiv med flera mf i bagaget, jag skulle nog vara en blöt hög, - men den här gången kanske det är meningen att det ska gå vägen! Jag såg just bilder på en liten knatte som kom till världen efter fyra tidigare missfall. Hans mamma hade lätt för att bli gravid men sedan ville det sig inte - och det var många tårar och oro på vägen, men nu är han här!Lilla fröet skrev 2010-12-09 22:51:32 följande:hej på er alla, tack så mycket, men håll tummarna..jag har ju haft 3 mf genom åren så det e svårt att vara positiv, men samtidigt så flyger ju tankarna iväg, på när det ska bli o man planerar..allt på 12 tim...
har idag vart kontakt med på CA o min läkare med medicinen, ska dit i mon o tala med dom, o fick sen en etid till CA den 20, då har jag precis gått 6 fulla veckor..känns inte det väldigt tidigt? PÅ Sahlgrenska ville dom man skulle vänta till 8 fullgångna veckor.
Nu är ni insläppta på min sida tjejer
tänker på er alla som har nåt i görningen, kram på er -
Majsanna: tråkigt att det inte skedde ett mirakel och blev ett plus ändå Men skönt att höra att du ändå mår hyfsat!
Sydney: Usch... förstår att du tappar hoppet lite, det skulle jag också gjort - men men, det kan ju som sagt vara positivt trots spottings. Håller tummarna för att det är så!
Välkommen hit! Vilken resa ni har gjort.. Jag tror ni kommer känna er i goda händer på Carlanderska - de är både proffsiga och trevliga att ha att göra med och verkar kunna hitta lösningar på det mesta!Toppenloppan skrev 2010-12-10 11:57:16 följande:Hoppas inlägget ovan är läsbart trots att datorn krånglade
-
Ett lite ego och OT-inlägg från mig. Idag har vi tagit farväl av vår lilla fyrbening. Han blev bara tillfälligt piggare av dropp och antibiotika, sedan har det gått utför och idag var det inte mycket att fundera på. Han fick somna in medan jag klappade honom. Så idag har det bara varit tårar och smärta - på alla plan, den där förbaskade mensvärken som förhoppningsvis inte är mensvärk.. är rätt jobbig.
Nåväl, nog om detta. Sköt om er allihop - och lycka till imorgon Skrippo! -
Tack - ja det känns verkligen i hjärtat när någon som hängt med en så länge inte finns längre. Och jag hade önskat han sluppit ha så ont den sista tiden, men det är som det är. Det var rätt att låta honom sluta nu och det var fint att få vara med honom den sista stunden.cotton skrev 2010-12-10 21:14:11 följande:Finaste du, jag är så ledsen! Jag förstår precis hur det känns. Har också tvingasts ta farväl av fyrbenta pälsbollar tidigare och man upplever äkta sorg och saknad. Tillåt dig att vara ledsen, att gråta och att sörja. Men gläds åt att din kisse fick det bästa tänkbara livet under sin tid här.
Klart inte att din mensvärk är mensvärk! Det är VÄXTVÄRK! Själv är jag orolig över att jag inte har någon värk alls faktiskt. (i stort sett, jag kanske har jättehög smärttröskel... ) Längtar SÅ efter måndag kl 14,30 då vi ska på vårt VUL så att jag kan börja glädjas på riktigt, eller, ja, jag vill inte ens tänka på det andra alternativet...
Go helg på er tjejer!!!
Ja tänk att man kan oroa sig för allt - smärta - ingen smärta - ingetdera är man nöjd med Men allvarligt - visst är det väl väldigt olika hur mycket man känner av? Om jag gör en snabb sammanräkning av alla gravida vänner som delat med sig av symtom så tycker jag det varit rätt delat. En del verkar inte känna något alls förutom trötthet, andra har ont, många mår illa osv osv. Din frånvaro av värk är säkert bara det - frånvaro av värk! Något annat vill vi inte höra talas om. Håller alla tummar för dig på måndag!Ja men då så, då bestämmer vi det Och värken är uthärdlig om jag sitter på en vetekudde så det är ok. Kollegorna kanske börjar undra men jag får väl hitta på någon ursäkt. Jag testade faktiskt med ett par panodil men det känns inte som det har någon effekt så jag tror jag skippar det.FruNaftra skrev 2010-12-10 18:54:35 följande:Aw nej vad jobbigt Stor kram till dig. Det är så jobbigt att förlora en kär familjemedlem..oavsett hur många ben den har. Hoppas det snart känns lite lättare.
Ta värktabletter så du slipper tänka mer på värken....klart det inte är mensvärk. Det har jag bestämt!
Skrippo - hur har det gått för dig? Tänkte på dig idag när jag halkade omkring på vår uppfart - hoppas det gick ok att köra trots is och snö. -
Klart att det fortfarande känns tufft - det hände ju nyss! Strunt i vad "folk" kan tänkas tycka och tro, ofta tänker de dessutom mindre än man tror kram på dig!FruNaftra skrev 2010-12-11 19:45:34 följande:Känns lite deppigt idag. Saknar livet jag hade i min mage. Saknar min man som måste jobba extra för att vi ska hinna få ihop pengar till FET i januari/februari. Folk tycker väl jag borde ha berabetet och gått vidare nu men ibland kommer det hela över en och man känner sig så ensam. Skönt att jag har er. Ni förstår. Kram!
-
Så tråkigt att höra! Jag höll verkligen tummarna för att du skulle få ett fint plus Jag förstår så väl att det känns tufft nu, var rädd om dig och tillåt dig att vara så ledsen och besviken som du behöver. Kanske kan ni försöka att släppa tankarna på nya försök just nu och bara ta itu med det som varit. Fokusera på attt få en hyfsad jul och sedan se hur det känns nästa år? -kramar till digsydney skrev 2010-12-13 07:39:38 följande:
jag har hållit mig borta från FL i helgen. Det har inte varit så kul, har testat minus på RD12 och TD idag. Det var ju inte oväntat... men så tungt. Nu har jag slutat med progesteronet så får se när blödningen kommer. Har inte haft mer spottings sen i fredags. Nu börjar det jobbiga med att ringa kliniken och berätta för de få som vet att det inte har gått vägen. Så jag får ingen rolig lucia idag.
Hela hösten har varit som en transportsträcka, väntan från MA till att göra nytt FET. 3,5 mån tog det och när jag nu har gjort FET och det blivit minus känns det som om luften gått ur mig, som om nån dragit ur proppen. vet inte hur jag ska orka med ännu mer väntan och besvikelse. Jag vet att det går på nåt sätt men frågan är om det är värt det... så jobbigt det har varit sen vi hoppade på IVF karusellen i maj...
var tvungen att skriva av mig. Mår dåligt och är trött efter 5 timmars sömn i natt.
-
Grattis till ruvning! Skönt att det gick bra - har för mig att det gjorde ont för dig förra gången? Skönt att slippa det. Jag hade också Torbjörn sist och tyckte det gick väldigt smidigt.Skrippo skrev 2010-12-12 20:23:03 följande:Hej på er
34an: Förstår att det är tungt. Verkligen. Sorgen att inte kunna få barn som alla andra bär man alltid med sig. Och kampen är densamma oavsett om man redan har barn sen innan eller inte.
FruNaftra: Man får sörja precis så mycket man vill. Bara du känner när du själv sörjt klart. Kramar till dig!
Om mig: I LÖrdags så var det så dax för FET. Allt gick kanon! Jag hade Torbjörn. Tycker att han gör det mest smärtfritt faktiskt. Har haft Både Margareta och Göran också. De hade bara behövt tina en av blastocysterna. Den hade fortsatt dela sig fint. Så vi har 4 kvar i frysen vilket känns kanon. Testdag blir tyvärr i julhelgen. Men jag känner min kropp och vet att jag kommer att veta innan dess. Har det inte tagit sig så kommer mensen som den brukar. Så nu är det bara att ta sig igenom denna hemska ruvartiden. Kram på er -
Å så skönt! Då kan jag andas ut lite för din skull också!! Hoppas du kan känna att du kan fira jul i lugn och ro nu och njuta mer än oroa digcotton skrev 2010-12-13 15:12:43 följande:Hej tjejer!
Å, jag är så glad! Var på CA hosTorbjörn och där fick vi se vårt lilla pyre! 16 mm lång och den "sparkade" på rejält där. Jag är så ofantligt men försiktigt lycklig.
Torbjörn sa att ser det så här bra ut, går det bra i mer än 95% av alla fall och att det är osannolikt att vi ska ha sådan otur som vi hade med Cornelius igen... Så just nu är jag nog lyckligaste tjejen i världen. Och galet förälskad i min pigga lilla bebis!