• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Tack alla goa tjejer! Idag klockan tolv ska jag vara hos Torbjörn så förmiddagen blir en lång väntan bara... suck. Har ju självklart läst om folk som fått utslag på ÄLstickan men ändå inte fått ägglossning och om FET som går fel och så vidare. Att man aldrig lär sig...

Släggan, om detta är ert sista försök, finns det ju inga alternativ, du MÅSTE ju få ett plus! Så är det bara.

34an, då kommer vi nog att få TD ungefär samtidigt om jag får igenom detta FET. TD vid blastisar är 11 dagar efter återförandet, så min TD torde bli den 18:e. Dagen före en stor konferens med övernattning med jobbet...

Sydney, jag hoppas att din mens kan samarbeta lite och komma, typ idag? Kör du med stimuleringen samma dag som din mens kommer?

Vädur, hur mår du? Några symtom än?

Lilla fröet, hur mår du? Ingen mens i sikte hoppas jag men däremot ett plus hoppas jag! Det är väl TD idag?

Kramar till er alla

• cotton

mom70, jag är ledsen att inte lyckades denna gång. Men tillåt er att vara ledsna och att sörja detta barn som inte blev och samla styrka. På något sätt orkar man ändå, det lovar jag dig. Vila upp er och mys i någon månad eller två, sedan tror jag att ni kommer att orka ta er upp ur sorgen och besvikelsen.

Men IVF är något av de värsta och mest påfrestande man kan gå igenom så jag förstår och respekterar att du är less fullt ut. Ibland undrar man hur man faktiskt orkar... men på något sätt gör man det ändå.

Sydney, jag hoppas du får din mens SNART. Har du spottings alltid. Kanske det inte blir så denna gång? Jag hade också spottings men efter att jag började äta extra B vitamin, har de faktiskt minskat drastiskt. Nu kan jag ha lite spottings någon dag före mensen. Kanske att du kan prova det?

• cotton

Sydney, jag köpte mina Bvitaminer på hälsokosten och jag har ätit en tablett dagligen sedan november förra året. Det har hjälpt mig väldigt mycket. Vissa månader får jag inga spottings alls, men i värsta fall är det en dag , och det kan man leva med. Jag har länge undrat om spottingsen kan ha att göra med att man har svårare att bli gravid, men enligt CA ska det vara helt oväsentligt.

34an, dina råd uppfattades absolut bara som råd, inte som någon pekpinne alls.  Gud så spännande det blir att ruva tillsammasn (om jag nu fååår ruva, 45 minuter kvar... )

mom70, håller med Släggan, NÄSTA gång hoppas jag att ni får använda er av den korta metoden. Den är väldigt mycket mer skonsam på både kropp som själ.

Många många kramar till alla

• cotton

Jeeej, nu är jag tillbaka! Jag träffade Torbjörn och det visade sig att jag hade haft en fin ägglossning. Han hittade gulkroppen och min slemhinna var 11 mm lång vilket var perfekt. Så, nu har jag fått en tid för FET på söndag klockan 12,45. Då jobbar Göran.

Jag är så obeskrivligt  glad. Detta innebär ju inga garantier för att jag blir mamma i juli/augusti, men det ger mig hopp och det kan jag komma långt på!

• cotton

Jag skulle inte ta någon "tveksam" tillsats faktiskt. Har också hört lite olika beträffande bidrottningsgelé och jag vet att jag skuldbelagt mig själv något enormt om jag ätit det och sedan fått missfall. Vi kvinnor är ju väldigt duktiga på att skuldbelägga oss själva.

• cotton
    Lalie skrev 2010-11-04 14:52:47 följande:
    Vad skönt att det gick bra, Cotton!

Jätteledsamt, mom70. Bryt ihop ett tag, och ta kanske en time out, tänk att ni inte måste bestämma er nu om det blir försök. Vet inte hur lång tidsram man har på sig för trepack (eftersom vi var så korkade och köpte först ett försök och nu ett till =60 000 , men någon brådska är det väl inte? Betalt är det ju redan.

Har också varit på CA idag och plockat ut 4 ägg. Fick tid för insättning på lördag, men vi får se. Förra gången gick det inte så bra, bara ett ägg som blev befruktat, men dåligt delat. Men 4 ägg är dubbelt så många mot 2 som vi fick förra gången . Alltid något. Allt har gått lite bättre mot förra gången, så jag försöker att vara positiv.
    Grattis Lalie till en dubbelt så fin skörd som sist. 4 ägg låter som goda chanser till åtminstone ett riktigt fint delat embryo. Jag håller mina tummar för dig på lördag! Vem gör ET på dig då? På söndagen jobbar Göran tydligen.
  • cotton
    Släggan skrev 2010-11-05 06:41:34 följande:
    minus
    Men Släggan, jag blir så ledsen! Det var verkligen er tur nu!

Jag kan inte göra annat än att krama om och jag hoppas att ni någonstans innerst inne i hjärtat ändå känner att ni inte vill ge upp riktigt än? Tre försök är otroligt uppslitande psykiskt, men det är inte mycket i IVF-sammanhang. Jag vill inte tjata på dig om ni bestämt er dock.

Jag sänder dig de varmaste kramar! Ta hand om dig och din man och tillåt er att vara arga, ledsna och förtvivlade.
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2010-11-05 10:16:40 följande:
    Ja visst är det för tidigt att visa, men det är just det att jag känner i hela kroppen att mens är på g
    Vädur, att känna att mens är på G när man är så tidigt "gravid" kan lika väl vara ett gravtecken! Så ge inte upp. När du får minus på RD 8-9, först då kan man börja bli orolig. Nu, nu ska du njuta av helgen och utgå från att du är gravid.
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2010-11-05 11:06:42 följande:
    Känns inte så...
    Å men jag veeet, ibland känns det hopplöst. Men det pendlar det där hoppet... och försök att hämta styrka när du får de glada stunderna. Ge inte upp hoppet för denna omgång förrän du sitter där med ett minus på TD. Men nu blir det inte så för du kommer att få en himla snyggt plus på din TD!!!
  • cotton
    Lalie skrev 2010-11-06 14:46:31 följande:
    Åh, släggan, jagkänner med dig. Drick hinkvis ikväll nu

Jag är så glad! Har varit på CA idag och fått tillbaka ett jättefint ägg! Förra gången det var dags ringde de innan det var dags att åka och hade dåliga nyheter. Denna gång hade alla 4 äggen befruktats och delat sig ordentligt. Jag känner mig glad och lycklig idag, och är så tacksam för att Göran är en sån toppenläkare. Detta blir vårt sista försök innan vi går vidare med livet, och just idag känns allt toppen!
    Grattis Lalie till ruvarstatus! Vad roligt att ALLA fyra ägg befruktades! Vet du ifall de provar att odla resterande 3 till blastocyster nu? När har du TD?

Släggan, jag tycker absout att du ska unna dig massor med rödvin ikväll! Se till att frossa i kärlek och godsaker och fatta eventuella beslut när hjärtat inte känns lika tungt längre.

Kramar tiller alla - gooo helg!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19