Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

calcaneus skrev 2010-09-21 20:18:21 följande:
    Klart att det blir eskimåer! 

Brakar ihop var precis vad slemhinnan gjorde, sedan fick jag mens en månad senare ganska precis. 
    Men blödningen du fick var inte mens alltså? Nu förstår jag inte riktigt....
  • FruNaftra

Calcaneus, näää vad surt då. Jag trodde man kunde göra FET vid nästkommande ÄL, alltså den som kommer efter nästkommande blödning. Då blir det några veckors extra väntande. Vad dumt. Man tycker man borde vänja sig vid väntandet....

Hur mår du idag? Jag håller tummarna för dig idag!!

Kryddan, har du frysisar kvar att köra med eller hur var det?

Lilla fröet, har ni gjort utredning än?
    FET= Frozen embryo transfer. Återföring av embryo (blastocyst som blivit nedfruset efter IVF) i stimulerad eller ickestimulerad cykel .
    ET= Embryo transfer. Sk "färskförsök" där det återförs ett embryo/blastocyst direkt efter en IVF

• FruNaftra
    Lilla fröet skrev 2010-09-22 08:51:15 följande:
    vi är utredda för många år sen inom landstinget, op 05 för sammanväxningar o polyper i livmodern o lite microendo.. har spolat äggledarna, gjorde en liknande op nu o det fanns få polyper men nu e det borta iaf, gjort en mf-utredning som inte visade några fel, har idag en dotter på snart 4 år så vi kände att det va dags att söka hjälp privat nu. Men man förstår ju inte allt..
    Oroa dig inte. Du kommer snart bli lika klok och upplyst som vi andra här inne   
    Ärligt talat så är det dumt att ge dig amatörråd här inne utan det är bättre att du får prata med läkaren om vilken metod som är bäst för er. Det ser så olika ut för oss alla.
  • FruNaftra
    Lilla fröet skrev 2010-09-22 09:32:58 följande:
    ja, det e klart! det jag nästan e  mest "rädd" för är attd et inte ska finnas nån metod så att ta till...
    Ni har lyckats få barn tidigare så det finns säkert hopp för er också
    CA är otroligt duktiga på det de gör
  • FruNaftra
    Lilla fröet skrev 2010-09-22 11:45:22 följande:
    ja, jag har hört gott om carlanderska, doms kulle ringa till salhgrenska o få mina journaler därifrån, o jag har fått mina ifrån krokslätt där vi först utreddes så alla dom sakerna är på sin plats..
    jag vet ju att det spelar roll om, kvinnan är överviktig, hur petiga är dom? Mitt bmi ligger på 26, men min man däremot e ju större..brukar dom lägga nån vikt på mannen?
    Jag tror inte de lägger sig i hur mycket mannen väger. Dessutom är det ju inte manlig faktor bakom er infertilitet.
    BMI på 26 är väl ganska normalt....eller?
  • FruNaftra

Vad menar ni när ni säger att en FET räknas som ett halvt ET?
    Jag som betalat för ett singel IVF-försök och inte får göra ET....tror ni vi får göra 2 FET utan extra kostnad då? De har inte sagt något om detta till oss utan  bara att vi skulle skjuta på återföringen till nästkommande menscykel sa de.

• FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-09-22 20:51:09 följande:
    Som väntat var det ett minus i morse. Jag talade in på Carlanderskas tel- svarare och ringde distansgyn och sa att jag vill fortsätta direkt. Då fick jag en tid på måndag för att kontrollera inför nästa ÄL och då känns det genast som om man är på banan igen! Nu måste jag nog beställa fler ÄL-stickor...
    Neeej, vad tråkigt
    Stor kram till dig. Skönt att du vill hoppa in i matchen direkt.
  • FruNaftra

Åh vad irriterande det är när man har så dålig koll på vad som händer i kroppen efter en IVF Skrikandes
    Kändes precis som jag hade ÄL igår. Är det möjligt att jag hade det när ÄP var i måndags? Jag har inte haft några ÄL känningar tidigare iallafall. Men igår var det sååå tydligt.

Hoppas ni alla mår bra idag. Det är ju frrrredag! 
    Kram!

• FruNaftra

Ärs, det kan nog inte ha varit ÄL för nu verkar det som att det kommer en blödning.....

• FruNaftra
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-09-24 16:55:34 följande:
    Jag hoppar in med ett litet inlägg. Brukar mest läsa om er då jag numera håller till på Sahlgrenska i stället. Gjorde du totalfrys? Jag gjorde totalfrys i våras och fick då mens bara 4 eller 5 dagar efter äggplocket. Var väldigt förvånad över detta men det var helt ok sa läkaren då.
    Det blev totalfrys...eller ja..SKA bli totalfrys om de bedömmer att någon är stark nog. Torbjörn ska ringa mig i morgon och meddela (nervööööst). Tydligen kan det bli såhär eftersom jag fick suprefact istället för den vanliga ÄL-sprutan innan ÄP. Fast jag är fortfarande inte säker på vad för blödning det är....om det är riktig mens eller en annan blödning. Jag frågade ju när min mens beräknades komma och då sa BM att den ska komma 10-15 dagar efter ÄP. Fast de kanske missade att det var Suprefact jag fick. Äh....jag fattar noll.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19