Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Majsanna: hur mår du idag? Tänker på dig Hjärta KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-10-14 18:51:19 följande:
    Missfall på gång här nu ... Gråter Jävla skithelvete!

Nu håller jag tummarna för Sötisa - hur har det gått? Någon på den här tråden måste väl ändå få bli och förbli gravid snart för sjutton!!
    Nej fy vad tråkigt Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything: Å vad underbart att gifta sig Hoppas ni får en härlig dag!! SKönt att få lite annat att tänka på

Hemflyttad: Håller tummarna för att allt ser bra ut på torsdag  

Mmiaa: Skönt att du snart är igång igen Håller tummarna nu att allt går bra  

♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-10-18 13:27:12 följande:
    Mmiaa - kul att vara igång snart igen. Nu sjutton ska det bli bebis!

Vädur - har du fått alla provresultat nu? Hur ser det ut för dig, när kommer du att börja ungefär tror du?
    Nej jag väntar fortfarande på AMH värdet.....segt att vänta, 4 veckor på torsdag sen jag var och lämnade så de borde höra av sig snart
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-10-19 00:30:58 följande:
    Vädur & Hemflyttad: Tack, ja nu kan det räcka med väntan! 5e ivfförsöket gillt eller hur var det?? 
    Här blir det väl behandling nr 8Förvånad men lyckades ju på fjärde behandlingen sist med sonen så hoppas på det igen
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sofisen skrev 2011-10-19 08:48:02 följande:
    Hej tjejer...
    Längesedan jag var inne nu...
    Har varit lite sådär, skulle haft TD i Söndags... Men inget ET = ingen TD... Thats life eller hur... Blää...
    Lite flyt att mensen kom jättetidigt denna gången iallafall så det blir närmre till nästa då vi får börja om igen.
    Har fått nya direktiv nu, ska köra på Menopur denna gången...
    Någon som vet något? Tydligen ingen penna i den behandlingen... Jösses... Och blanda själv skulle man göra...
    Jaja, glad att vi får komma igång igen iallafall... Nu väntar vi bara på den där jä*la mensen...

Kram till er...
    Alltid jobbigt när man inte kommer till ET Men mensen brukar alltid komma snabbt efter när jag inte kommit till ET, tror det är ganska vanligt, har hört fler.
    Jag har haft Menopur en gång och det är lite mer meck att blanda Men gick jättebra, man lär sig snabbt. Det finns ju så du kan hitta film på nätet hur man gör smidigt!!!
    Lycka till och hoppas mensen kommer snart!!!! 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2011-10-19 11:03:08 följande:
    Sofisen:

Menopur lärde jag mig snabbt att blanda och resultet ligger i min mage och får gärna komma ut NU!!!
    Hade innan fått Gonal-F vid 3 IVF vilket oxå gett fina ägg....

V 39+2 idag, väntar och väntar här hemma
    Spännande Lycka till när det blir dags Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    AnnikaMa skrev 2011-10-19 13:50:08 följande:
    Hej alla,
    Det var längesen jag var aktiv på tråden. En kort summering:
    Vi har en dotter på drygt tre år som kom på naturligt sätt (dock tog det lång tid och lite strul på vägen....). För 1.5 år sedan påbörjade vi IVF försök och alla våra tre försök kan sammanfattas med få äggblåsor, få uttagna ägg och ett befruktat som inte ledde till graviditet.

Nu har vi påbörjat tre nya försök och har precis "avklarat" det första. Det blev återigen bara två äggblåsor varav ett plockades ut. Detta blev befruktat men har inte utvecklats tillräckligt bra för att jag ska få tillbaks det. Labbet ska ha det i en dag till för att se om det är tillräckligt bra kvalitet för att frysas.

Min fråga till er är om det är fler än jag som bara får ett par äggblåsor varje gång. Har det i så fall blivit någon skillnad vid ändrar medicinering eller akupunktur? Vi har inte märkt någon skillnad alls och funderar på om äggen helt enkelt börjar att ta slut för oss.

En annan fråga är om man brukar vänta en cykel eller om man kan starta direkt vid nästa mens med tanke på att vi inte fått tillbaks ett embryo.
    Tråkigt att ni inte fick tillbaka något Vi har med haft problem med det tyvärr Fast jag har inga problem med att få ut ägg, men vi har dålig befruktning och kvalité. Nu har jag tagit AMH (äggreservern) och väntar svar på det.
    När man inte kommer till ET brukar ju blödningen komma rätt så snabbt och sen brukar man vänta till nästa mens och starta då.
    Har läst om en del på fl som tagit Larginin(tror jag det heter). har hjälpt en del. Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-10-19 19:10:20 följande:
    Hej tråden. Jag har legat lite lågt ett tag och idag har jag fått extremt dåliga besked från Ca. Gjorde ju äp i fredags och fick ut 12 ägg, 8 befruktades och odlades vidare tills idag på dag 5. Vi hade ju två blastocyster i frysen och planen var ju att tina ett om det nu inte skulle finnas något kvar idag. Tyvärr så blev det inte något alls. Inga embryon var bra nog för att återföras och båda våra fina blastocyster klarade inte upptiningen. Känns helt fruktansvärt jobbigt de skulle ha möte om ifall vi har några chanser öht i framtiden. Detta var ju vårt sista försök i 3- packet, vet inte hur vi ska gå vidare. Är totalt knäckt...
    Men vad tråkigt Lider med dig Vet precis hur hemskt det är att inte få komma till ET Kramar om dig!
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19