Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Love is everything skrev 2011-09-26 12:08:19 följande:
    Hej alla tappra tjejer!

Hur går det för alla? Har lite dålig koll...  Skäms Känns som om de flesta av oss misslyckades efter sommaren, eller?

Själv hade jag min möhippa i lördags, sjukskrev mig idag  pga all träningsvärk i kroppen(!) Kommer inte upp för trappan, kan inte resa mig, kan inte vända på mig i sängen, kan inte sätta mig på toa.... Hahahaha! Nu undrar ni s'kert vad jag gjorde... Laserdome och strip-aerobic! + 5 timmar på dansgolvet! Nu börjar det bli pirrigt.... Känns som om det är en evighet till vi ska gifta oss och så är det bara 5 veckor! Hela hösten och vintern kommer gå undan som bara den! Det är skönt!

Vet inte hur vi ska gå vidare... Blir nog en helt ny IVF i januari förhoppningsvis, då vi kommer hem från bröllopsresan den 20 december.  Cool Iofs, Proveran kanske man kan börja med i mitten på december så att ÄP blir tidigt i januari. Känns skönt att ladda upp med massa positivt nu ett tag fram över.

Förresten, vet ni vad? Jag har glömt att meddela att mitt FET misslyckades(!) Jösses, när var det??? Måste nog ringa om det..... Rynkar på näsan 

Ha det superbra!!! Så hörs vi framåt!
    Stoooooor kram till er alla! 
    Jag inväntar provsvar och blir det nytt försök så blir det väl i början på november skulle jag tro.
    Vad skoj med möhippa Vad härligt att få lite annat att fokusera på Hoppas ni får ett underbart bröllop och en härlig resaHjärta 

Det är nog fler som glömmer meddela minus resultat skulle jag tro Ett plus är man nog snabbare om att ringa och meddela!

Kram kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-09-26 14:06:23 följande:
    Love is - Wow, det har gått undan för er. Vad roligt det låter med bröllop, du får rapportera med alla detaljer.
    Tiden kommer att flyga iväg till nästa år för er nu!

Tror att det bara var Majsanna som blev gravid efter sommaren här på tråden, så det måste ha varit rätt många det inte funkade för. Vi får hoppas att det blir bättre fortsättningsvis...

Men är det inte meningen att de ska ringa och fråga hur det har gått på td? Det gjorde de i alla fall med mig den här gången. Första gången ringde jag själv lite innan td för jag ville boka tid för uppföljning så fort som möjligt.
    De ringer bara till en om man gör allt på CA, annars ska man själv ringa distans kliniken samt meddela CA eller om distans kliniken gör det.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-09-26 14:09:33 följande:
    Förresten, någon som ska se Barn till varje pris ikväll på svt? Nästa vecka börjar dessutom Drömmen om ett barn på någon annan kanal, så det verkar vara ett riktigt inneämne. Härligt att vi är så trendiga ...Obestämd

Själv ska jag se dem båda två hade jag tänkt, men jag är lite orolig för att jag bara kommer att bli förbannad. Alltid ska det sitta någon idiot och säga idiotiska saker, och så blir det ofta felaktig information för att man inte kan göra sin research ordentligt eller ändrar om lite grann för att det ska låta "bättre". Men jag hoppas att det blir bra program!
    Ja jag tänkte jag skulle se det eller på svt play senare om jag inte hinner
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sofisen skrev 2011-09-26 14:18:29 följande:
    Hej tjejer...

Får man hoppa med?
    Ska till Carlanderska imorgon för att göra första ÄP.
    Sjukt nervös...

Är det någon mer än jag som inte känt något under sprutperioden?
    Tog äggmognadssprutan igårkväll och känner fortfarande inget... Skumt, eller?

Kram till er alla tappra...
    Välkommen hit Klart du får vara med
    Det är nog inte alla som känner något under sprutperioden, det har varit lite olika för mig. Hur har det sett ut på vul då?
    Lycka till på ÄP i morgon Det kommer gå fint! kRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sofisen skrev 2011-09-26 16:23:35 följande:
    Tack tjejer, gulliga ni är...

Ja det är första. Var sjukt nervös och trodde jag skulle svimma innan första sprutan men det har gått toppenbra...

Vul har sett bra ut. Det var 12 stora och några mindre.

Ha en toppenkväll allihopa...

Kram
    Men 12 stora låter ju alldeles perfekt Lycka till nu i morgon Kommer gå fint! KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sofisen skrev 2011-09-27 11:50:46 följande:
    Hej på er. På väg hem nu, 2 ägg blev det. Hade tydligen avstannat efter sista vul. Återinsättning på torsdag... Kram till er
    Grattis till äggen hoppas på ett fint tillbaka på torsdag Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-09-28 08:46:54 följande:
    Något otroligt har hänt - jag har plussat! Testade igår av olika anledningar och det var ett svagt plus - men jag hade röda blödningar samtidigt. Ringde CA och fick komma in på VUL och hcg-test. VUL visade att jag hade haft ägglossning på vänster sida där jag har kvar äggledaren. Hinnan såg fin ut, något annat kunde de inte se än. De ska ringa med testresultatet nu på förmiddagen. Om det är positivt får jag göra ett nytt senare i veckan.

Sov knappt en blund inatt och fick ett fint plus imorse också. Har inte haft några blödningar på ett dygn ungefär, men det kan bero på att jag har tagit vaggisar sedan dess.

Inser att risken för tidigt missfall är minst sagt stor, och finns även risk för ytterligare ett utomkveds, men det här är första gången jag har fått vara glad över ett plus, och naturligt dessutom. Kan inte tro att det är sant efter fyra års försök. Ingen aning när jag hade ägglossning den här månaden ens en gång, trodde att den var jättesen.

Snälla, håll tummarna för oss nu!

Kram på er
    Stort Grattis Håller alla tummar jag har för er!!! KRAM KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sofisen skrev 2011-09-28 11:34:28 följande:
    Båda äggen var skräp...
    Omogna...

Räknas detta som ett försök nu? Vi har 3 landstingsbetalda...

Någon som vet om det kan finnas nåt kvar som kan vandra ut vanliga vägen?
    Å nej vad tråkigt. Nej det räknas inte som ett försök, samma hände oss vårt första landstingsförsök. Vad har du sprutat med för något? Korta eller långa behandlingen?  Kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-09-28 12:21:56 följande:
    Hemflyttad- vad säger du!!!?? Helt underbara nyheter, fantastiskt!!!! Stort stort grattis. Klart det kommer gå bra. Det måste det!

Sofisen- usch vad tråkigt. Ofta är det så med den första ivf'n, att det blir lite av en testomgång.. Nu vet läkarna mer om vad du svarar bra/dåligt på. Vad var er orsak till ivf? Kan icsi vara något? Höja dosen/sänka dosen?
    Passa på att ha mycket sex nu i dagarna för chansen finns, som du undrade att det kanske släppt något ägg naturligt.
    Så ledsen för er...
    men man ska väl inte ha sex efter ÄP pga infektionsrisken?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-09-28 12:52:39 följande:
    Vädur- ja det är nog så kanske?
    Till oss sa de på senaste äp att vi skulle undvika samlag för att jag inte blev plockad på alla blåsorna och chansen då finns att det kan bli flerbörd om man nu skulle lyckas även efter et. Men nu när du säger det, så sa min förra klinik att vi skulle undvika pga infektionsrisk så det kanske är dumt att uppmuntra det....
    Ja jag tror det har stått både på papper som vi fått från Linköping och Carlanderska, har inget papper kvar hemma tyvärr men kanske någon annan som vet helt säkert?
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19