Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

mulan skrev 2010-04-20 09:26:10 följande:
    Tusen tack vänner!!! Jo jag erkänner . Jag är en testoholic . Försöker dock trappa ner på mitt beroende men det är inte lätt. Och jag vet att jag inte är ensam.....
    Nä det är du verkligen inte Det är nog många som är tjuvtestare.....
    Stort Lycka till idag
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-04-20 10:30:16 följande:
    Smyger mig in i tråden. Är en kommande Carlanderska tjej, hoppas jag. Har kontaktat dem idag och hoppas hinna med en behandling innan de håller sommarstängt. Ska gå via distansklinik på min hemort. Känns som om man har många frågor. Har hört talas om långa och korta metoden. Är det någon som känner att de orkar förklarar det för mig, för och nackdelar med de olika metoderna?
    välkommen hit.
    Med långa metoden börjar man och tar nässpray på dag 21 i sin menscykel och sprayar i ca 2-3 veckor för att bli nedreglerad. När du är det börjar man injicerar sprutor i ca 8-14 dagar samtidigt som du fortsätter med nässprayen.
    Korta metoden börjar du direkt med sprutor på cykeldag 2 eller 3 och oftast går det lite fortare med sprutorna än vid långa metoden.
    Jag har kört både långa och korta metoden och föredrar den korta, mycket smidigare och sen gav den oss bättre resultat oxå.
    Man brukar oftast få färre antal ägg med korta metoden, men det gjorde ingen skillnad för oss.
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-20 12:52:23 följande:
    Har en fråga. Hur många gånger testar man progesteronet för att se om man har ÄL eller inte?
    Vi testade det bara en gång
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-20 12:51:19 följande:
    Har precis kommit hem från CA. Spolningen gick bra. Kändes nästan ingenting. MW är otroligt snabb. Det bästa är att bägge äggledarna är heltfria och slemhinnan såg fin ut. Alltså inga problem med det!!! Härligt med goda nyheter. Nu ska vi dit i början på maj och få slutresultatet. Spännande! Men jag har på känn att MW kommer säga att vi klarar detta själva utan deras hjälp. Dom tog ju också TSH igen ska bli spännande att höra om det gått ner. Vet inte vad vi ska göra om hon säger att det inte finns några hinder för oss att klara detta själva. Jag är bara rädd att tiden rinner ut. Vad säger ni nadra om det?
    Ibland hittar de ju inga fel och ändå blir man inte gravid, vi är oxå oförklarigt barnlösa.
    Tror inte de hindrar er från att göra IVF, så kör på
  • Vädur 78
    Resande skrev 2010-04-20 12:48:43 följande:
    Oftast måste du spraya längre än en vecka. Du ska få en sprayblödning och den kommer oftast mellan spraydag 7-12 och sen är det bra om den värsta blödningen har slutat innan sprutstart
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-04-20 13:07:18 följande:
    Tack för svar! Ska till min läkare på distanskliniken på tisdag och se vad som kommer hända, om det blir långa eller korta metoden. Ska även göra en äggledarspolning på tisdag, kanske inte är helt nödvändigt när det ändå blir IVF/ICSI men tänkte att det kan vara bra att ha det gjort i alla fall. Jag är på dag 1 idag, kanske blir så att jag börjar sprayar på dag 21. Det är inte alls lång tid kvar. har knappt smält det här att det blir IVF/ICSI för oss, allt har gått så snabbt. Fick för en vecka reda på att mannens spermier är få till antalet. Efter 2,5 års försök så ville vi köra igång med IVF direkt. Vi har en gemensam dotter som snart fyller 4 år och det var inga problem att få henne.
    Skönt att det går snabbt och händer saker Lycka till och fråga på om du har fler frågor. kram
  • Vädur 78
    Resande skrev 2010-04-20 13:18:09 följande:
    Jag skrev någon vecka och menade mer än en. En av mina vänner fick spraya i 10 veckor totalt eftersom sprayblödningen aldrig kom. Hon var extremfall.
    Oki
    Jag har sprayat i 18 dagar när jag gjort långa metoden.....så segt. Korta metoden är ju underbar jämnfört med den långa
    10 veckor{#lang_emotions_surprised}
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-04-20 20:13:16 följande:
    Nu är jag ruvare till en blastocyst som hatchade innan FET . Någon annan som varit med om det???????? Känns positivt för då har den ju fortsatt utvecklas efter upptiningen Bild på detta finns i min blogg och i galleriet
    Grattis till ruvning Att den hatchade innan FET måste ju vara kanon, det är ju tecken på att det fortsätter att utvecklas som det ska ju
  • Vädur 78
    Fylgja skrev 2010-04-21 12:09:46 följande:
    Grattis! Jo, jag har varit med om det på mitt ena FET och Göran verkade väldigt nöjd med det så det bådar ju gott för dig!Jag ska dit om en stund, har nog skrivit fel datum i listan. Är just nu superspattig och får inte mycket vettigt gjort på jobbet. Fattar inte riktigt varför jag är så nervig den här gången. Lunch är bara att glömma, det får bli en apelsin
    Lycka till
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19