Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

mmiaa skrev 2011-09-01 08:55:49 följande:
    Minus idag på ruvardag 8 efter blastocyst. Känns som om det är kört. Hur ska man orka egentligen?? Detta är fjärde ruvningen. Det hade varit lättare att gå vidare om de sagt att det inte såg jättebra ut med embryona men nu säger de ju att det ser jättebra eller perfekt ut varenda gång. Undrar varför de inte vill fastna....
    Å vad tråkigt vännen Jag tror faktiskt att mycket beror på slumpen.... jag tror att om du bara orkar kämpa på så kommer du lyckas...styrkekramar
    har du testat akupunktur? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-09-01 09:15:18 följande:
    Ja, man får hoppas att det funkar någon gång. Vi har förbrukat 1½ försök av vårt 3-pack nu om detta går åt skogen. Jag har gått på akupunktur vid de andra ruvningarna. Tänkte att jag testar utan denna gång för det känns som om det stressar kroppen ibland. Får väl fundera på om man ska gå nästa gång ändå kanske.
    zonterapi kan man ju testa med om du skulle tycka det kändes bättre och slippa nålarna. Du hade kvar i frysen va?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia3mars skrev 2011-09-01 09:28:17 följande:
    Suck. Nyss var jag nästan helt säker på att jag var gravid. Det kändes så precis som när vår son blev till. Och inte alls som de gånger vi misslyckats. Spända och ömma bröst, illamående och trötthet. Och den där speciella känslan i livmodern. Och allt bara blev starkare och starkare ju fler dagar som gick. Men nu känns det som om brösten gått tillbaks till vanligt igen. Och som att känslan i livmodern mer är som inför mens. :( Känns som om jag bara vill ligga på sängen å gråta hela dagen. Tänker att det var ett litet frö som satte sig därinne men som kanske ångrat sig..

Jag ska försöka hoppas lite till.. imorrn är det två veckor sedan ÄP. Får se om vi testar då.

Kramar till er alla.. Och stort lycka till. Det är ju dags för en massa plus här ju!!!!
    Jag tror att det ömma man känner i brösten mest beror på ägglossningssprutan och när den går ur kroppen försvinner det.
    Håller tummar och tår  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia3mars skrev 2011-09-01 10:28:57 följande:
    Vädur 78: Jo, så kan det ju vara.. Grejen är att alla gånger det misslyckats så har det typ 10 dagar efter ÄP börjat märkas tydligt på brösten att det inte varit nåt. Och den här gången var det som att dag 10 innebar att de blev en storlek större, typ. Och att alla tecken bara blev starkare, istället för att vända åt fel håll, som det gjort tidigare. Men det kanske är annorlunda nu när jag tar Crinone istället för vagitorier också? Hm.. så svårt att veta. Får hålla tummarna.. Inte mycket annat att göra. :(
    Symptomen kan ju skilja rejält på 2 graviditeter med!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-09-01 10:01:23 följande:
    Ja, det kanske vore värt ett försök. Ja, vi har i frysen men tyvärr bara en blastocyst kvar där. Men det känns ändå ok att göra ett frysförsök till nu om det inte blivit något nu, mycket lindrigare än en hel omgång. Så får vi spara det sista försöket till ett färskförsök och försöka samla några nya i frysen....
    Vet ni om det räknas som ett försök (eller ½ nu då) om inte den sista blastocysten skulle klara upptiningen?
    Klarar det inte upptining så räknas det inte alls
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad: Kramar om! Skönt att vänta lite... vi kommer nog köra på direkt om detta försöket misslyckas men beror mest på att jag brukar alltid få ut mer ägg om jag kör på fort efteråt, samt så kanske akupunktur kostnaden inte måste bli så hög eftersom man redan gått mycket nu
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    strawberrymilkshake skrev 2011-09-01 10:39:38 följande:
    Hej alla tjejerna!

Kram till dej hemflyttad, fy fan vad trist!

Hoppas att ni andra som ruvar plussar!

Imorgon ska vi på VUL igen, då är jag enligt mina beräkningar i v 6+4. Borde man kunna se ett hjärta då om allt är bra? Jag har inte haft några bruna flytningar sen förra besöket på Carlanderska vilket ju känns bra. Igår och idag har jag mått sjukt illa, det får man väl också ta som ett bra tecken även om det nästan känns som att vara magsjuk. Usch, min största rädsla just för tillfället är att Margareta ska säga: Tyvärr, det har inte växt som det sk. 
    Håller tummarna! Såg hjärta i v 6+6
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-09-01 13:52:50 följande:
    Va bra att det är så att det inte räknas om det inte klarar upptining

Håller tummarna för dig Vädur och ni andra som ruvar att ni ska få fina plus snart
    Tack  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-09-01 16:32:48 följande:
    mmia: beklagar ditt minus, men försök att inte tappa hoppet (lätt att säga Obestämd ). Det kan ändra sig vilket jag verkligen hoppas!

hemflyttad: Blä för minus och mens. Stor kram

Jag är på ruvardag 6 idag och jag vet inte om jag känner något speciellt. De tidigare gångerna har jag alltid haft ömma bröst från äggplock och fram till dag 7 ungefär. Den här gången har jag inte känt något i dom förrän lite grann idag. Man blir så trött på allt analyserande och ändå kan man inte sluta att göra det...

Vill så gärna kunna ge vår Dutt en fin 1årspresent! Skulle det lyckas den här gången skulle BF bli nästan samma dag som han fyller 1 år. 
    Jag har inte heller ömma bröst denna gången. Brukar alltid ha det. Däremot mår jag fruktansvärt illa Usch för dessa vaggisar
    Hoppas så att ni lyckas Hur mår du annars vännen? Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-09-01 14:08:25 följande:
    Åhhh denna eviga väntan... Har en massa typ äl-flytningar konstigt nog. Är rädd att det är nån infektion eller något. Såna har man väl inte annars om det inte är just äl??? Rd 7 idag och minus i morse.

Strawberry- lycka till, allt kommer se bra ut!
    Vilken RD har du plussat på tidigare??
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19