Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

Carlanderskatöserna del 19

Love is everything skrev 2011-04-07 09:31:10 följande:
    Nu MÅSTE ni svara mig........... När har jag testdag egentligen???? Gjorde ÄP 25/3 och ET den 30/3 med en blastis. Testdag den 11/4 enligt mina papper, är inte det lite tidigt? Borde ju vara efter 13:e april eller? Andra här på FL som ligger i samma fas som jag, har inte testdag förrän ca. 20/4 och vissa har tänkt testa tidigare, alltså i nästa vecka nångång(!) Det känns märkligt.... Inte konstigt att det inte visar nåt om jag inte ska testa förrän nästa vecka........ Vad tror ni??

Har för övrigt en ordentlig molvärk som kommer och går, har varit så en vecka nu. Och mina svettningar och värmevallningar ska vi inte prata om....... Hujedamej! Skäms
    Vad kul att du har exakt samma datum som jag hade vid vårt första IVF då sonen blev till! Jag hade ÄP 25/3-08, ET 30/3 och TD 11/4. Tjuvtestade plus den 8/4. Håller tummarna för dig och alla andra som ruvar och är mitt i processen också så klart!
  • Resande

Missade att läsa sista sidan! Ber så hemskt mycket om ursäkt Love is Everything! Tråkigt att det inte ville fungera. Kram!!

• Resande

Smiter in igen trots att jag inte hör hemma här längre...
    Vädur: jag hade M vid ÄP och det kändes inget. Hon var jätte duktig, proffsig och lugn. Kändes tusen resor värre när jag hade ÄP i Sto. Hon uttryckte sig enormt klumpigt vid ett FET men för övrigt har jag inget att klaga på. Lycka till imorgon! 

• Resande

Jag hör ju inte hemma i tråden längre men måste bara in och säga stort grattis till Majsanna!! Underbart med plus.

Håller tummarna för alla som kämpar vidare här inne. Hoppas verkligen ni ska få era efterlängtade plus och sen självklart bebisar också.  

• Resande

Mulan grattis till ruvarstatus!! Håller tummar och tår för dig! (Har bytt namn men har samma bild så jag hoppas du känner igen mig ).

Håller självklart tummarna för alla andra som också försöker bli gravida!

• Resande
    Mulan vi har varit konstant sjuka sen nyår så det börjar tära lite, men för övrigt bra. Lillebror är ett solsken vilket är extra skönt när treåringen trotsar för allt vad han är värd. Vi är verkligen lyckligt lottade vilket jag fösöker påminna mig om när det är som tuffast.

För er som inte känner till vår resa så var vi oförklarligt barnlösa och fick efter tre års försök äntligen en son på första IVF-försöket på Carlanderska, köpte ett trepack vilket vi absolut inte ångrar. Gjorde sedan 5 syskonförsök, varav 4 var med blastocyster från CA (FET) som inte ville fästa och sen ett nytt färskförsök där jag fick blödning redan på ruvardag 6. Lillebror kom till på något mirakulöst sätt någon vecka innan vårt 6:e IVF (ännu ett färskförsök) när äl var två veckor senare än den borde ha varit. Mirakel kan inträffa så ge inte upp!! 
  • Resande
    Csillag jag hör ju inte hemma i tråden längre men måste ändå bara kommentera. Jag har vänner som gått på akupunktur vid IVF just för att de har haft så många mf! Själv gick jag också på akupunktur efter vårt misslyckade ivf-försök (eller efter fyra misslyckade FET och ett färskförsök) och blev gravid. Jag bad akupunktören fokusera på fertiliteten och tror absolut inte det skadade i alla fall. Tror det är viktigt att man går hos någon som är riktigt kunnig. Om du är orolig så tycker jag definitivt du ska köra på med akupunktur fram till återförandet och sen ta ett brejk. Jag har alltid tagit prog mic eller vad de heter men efter förra ivf:en fick jag crinone och började då blöda på ruvardag 6. Det kan ju vara så att de inte fungerar på alla. Hoppas det fungerar nästa gång! 
  • Resande

Mulan grattis!! Vilka fantastiska nyheter!

Lillis79 vi har inte haft sex efter återförande eftersom ingen av oss haft lust, men det är väl bara efter ET (inte FET) som man bör undvika en viss tid pga infektionsrisk? Jag kanske minns fel. 

• Resande
    Mulan åk ändå in på koll för man vet aldrig även om det låter som ett mf (har en vän som är i v18 som blött hela tiden och även haft mycket klumpar, vet inte om hon haft ont dock). Jag är så himla ledsen för er skull om det verkligen är över. Stor varm kram till dig!!
  • Resande

Majsanna jag har också alltid kraschat när bebis är runt 5-6 mån, då blir jag deprimerad. Tror man landat då så man kan börja ta till sig tankar och känslor. Sök hjälp redan nu så du får prata av dig. Kram

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19