-
Jag har förstått att det är bra att inte helt sluta abrupt! Minska till en halv tablett under några dagar.Vädur 78 skrev 2011-11-16 18:16:21 följande:Någon som vet hur det funkar med Prednisolon? Är det bara att sluta med det nu?
-
Det är klart att det kommer att funka någongång! Ge er inte men ge det en chans och vila ut! Lämna det här träsket ett tag. Har skrivit i din gästbok. Massor av styrkekramar till ER.mmiaa skrev 2011-11-20 17:55:12 följande:Tack fina ni! Nej, precis varför ser allt så perfekt ut men det funkar inte? De säger ju att det kommer att göra det nån gång, frågan är bara vilken gång och hur många gånger man orkar...Kramar
Vi gjorde åtta återföringar och till sist gick det och då är jag 42 år gammal. Ni har massa tid på er så ta det lugnt och ladda batterierna. -
Ju jag plussade och det känns helt overkligt! Hade absolut inte räknat med det när jag skulle göra testet! Kände inga symptom så räknade kallt med neg. Blev väldigt förvånade! Så nu börjar väntan tills första VUL om c.a 2 veckor.Förstår att det är kämpigt med modifast. Jag är matberoende och skullle aldrig klara av något sånt. jag försökte en gång och då svimmade jag. Jag gick med viktväktarna och det var nog det bästa jag gjort i mitt liv. Jag trodde absolut inte på det men ack så fel och samtidigt började jag motionera en del. Gick ner nästan 8 kilo och jag har behållt vikten.Sötisa skrev 2011-11-21 12:43:38 följande:Mmia- nej vad tråkigt! Skit också, säger som de andra- en paus från ALLT är behövligt ibland. Kramar till er!
Sushikatten- hur går det för dig, är du gravid??? Det lät så på inlägget eller så har jag bara missat eller missuppfattat..
Vädur- hur mår du? Hunnit fundera något på framtiden och hur ni vill göra? Har ni förbrukat ert tre-pack eller får ni fortsätta? Har tänkt på dig. Kramar!!
Själv mår jag piss just nu. Modifast en vecka var ju verkligen en utmaning när man redan mår psykiskt dåligt. Men 3kg lättare iaf, alltid nåt:)
Vädur: Fundera igenom ordentligt vad ni vill göra och det är jätte bra att ha en plan B. -
Hemflyttad: Härligt att ha kommit så långt! Grattis! Vi har samma inställning om att vi gör kubb först och sen ser vi om vi går vidare till fostervattensprov.
Sötisa: Vi gjord AHA och det kändes som det var det som hjälpte. Jag tar även predinisolon, trombyl för immunologin. -
Sofisen: Jätte grattis till blastisen! Härligt att få Ruva på en blastis. Tror att det är så mycket starkare och det kan vara så!
Lycklig vill ha mer: Underbart med men visst känns det nervöst fram tills vul. Jag får oxå vänta 2 veckor och det känns som en hel evighet tills dess. Håller tummarna att det ska stanna där läääääängeeeeeeee.
miiaaa: Underbart att komma iväg och ladda batterierna och det gör ni helt rätt i! -
Amorosa: Tack för gratulationerna! det känns helt underbart men vågar inte tro på det för mycket än. Väntar till VUL innan jag vågar se mig som gravid. Måste bara se ett litet hjärta eller två slå:))) Kommer absolut att gå till er tråd oxå.
Love is: Har hört att det ska vara rikftig bra och väldigt go mat. Måste absolut komma dit nångång.Bra att ladda batterierna.
Vädur: skriv verkligen ner vad du vill ha sagt! Det går så fort ibland och stå på dig.
Vinkar till ER andra och ha en supertrevlig första advent och helg. -
Nääää skit vad trist! Man blir ju så tom! Det finns inga ord. StyrkekramarSofisen skrev 2011-11-29 17:42:26 följande:Hoppet om ett plus på fredag dog nu... :(
-
Vill bara säga att det inte gick vägen denna gången heller! jäkla miss fall här oxå! Det är inte rättvist!
-
Tack alla och det är inte rättvist men tyvärr ett faktum. Jag var på SU och där såg de att det blödde från livmodern och då är det väl kört. Ska iväg till CA i veckan och låta dem ta en titt till för säkerhetsskull men jag känner min kropp. Nu blir det ett upphåll och vi får se vad vi gör till våren. Tack för de fina orden.
-
Hej Alla!
Nu är jag verkligen snurrig och förbannad på allmänvården i Sverige.Ja som ni vet var jag på SU och det sa att jag med största sannolikhet hade fått mf och att hon inte kunde se något. Jag påtalade ändå att jag hade satt in två stycken. Igår när jag var på CA så träffade jag TB och hsn gjprde ett VUL och så två hinnsäckar och att ena var tom och den andre var det en liten blödning men att det finns chans att det kanske finns något där. Så lite mer hoppfull är jag nu och har hört andra som har blött fastän det har varit gravida. Så jag får hoppas på mirakel. Vågar inte tro på det för mycket men liten chans finns det.
Vädur: Jag det tar fruktansvärt att kämpa med det här speciellt efter så många gånger. Det tar både ekonomiskt och psykiskt. till slut så vet man inte vad man ska göra. Vi är inne på vårt sjätte försök och kände faktiskt nu att det var en vägskäl denna gången. visste faktiskt inte vad vi skulle fortsätta med. Vi är inne på ÄD som kostar mycket pengar men kanske är det enda vägen för oss. Nu kommer vi att avvakta och se men annars blir det till att spara pengar till våren. -
Ja så ringde G idag och jag hade över 300000 i hcg och han sa att det var väldigt högt så vi fick hålla tummarna. Jag ska dit på torsdag och hoppas givetvis på bra besked för jag mår verkligen pyton och är jätte trött, Brösten förstår jag att det känns för det brukar göra en bra stund efter mf. Det är svårt att inte hoppas men samtidigt skrämmande att hoppas för mycket.amorosa skrev 2011-12-12 18:49:21 följande:sushikatten: åh, det låter verkligen lovande! Jag hade blodblandade flytningar i två veckor innan vul på CA. Var övertygad om att det gått åt skogen, men icke. Så visst finns det hopp trots blödningar! Kommer också ihåg Lito (det var väl i denna tråden?) som blödde väldigt mycket, hade ont och var helt förstörd. När hon sen var på vul, så levde det lilla livet fortfarande!!! Mirakel sker! Håller tummarna stenhårt för er, sushikatten!!!
Tack för alla tummar
Majsanna: Förstår att det känns jobbigt och det tar alltid mycket kraft att behöva göra en skapning samt att ni har haft massa otur på vägen. Ja låt kroppen vila och kom igen i januari. -
Ja det var inte så bra givetvis så känner jag att jag aldrig har turen med mig. Tyvärr så var det ingen normal graviditet och ingen pickande hjärta. Så nu blir det lugnt ett tag och vi får se vad som görs längre fram. Tack alla för all stöd.