Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

mulan skrev 2010-04-01 09:31:31 följande:
    Väntan på FET blir däremot längre, men den är ju psykiskt inte lika jobbig
    Ja det blir den ju, fast ruvartiden brukar ju vara såå jobbig.
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-04-01 09:57:05 följande:
    Ja har man inte klättrat på väggarna innan gör man det då. Skönt att CA har så kort ruvartid. Vissa kliniker har ju en vecka längre
    Ja det är skönt, fast jag har alltid tjuvtestat tidigare ändå
  • Vädur 78
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-04-01 09:56:19 följande:
     Kände inte heller mycket symptom den gången jag plussade så det behöver inte vara negativt
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-01 10:12:10 följande:
    Men om jag förstått det hela rätt så kan man bli gravid på naturlig väg även med siffror över 4...Sen vet jag heller inget om det är en viss gräns som läkaren måste pressa ner till för att göra IVF...Låter lite konstigt det du skriver om tre år. Menar du att läkaren väntar med ivf?
    Självklart kan du bli gravid med höga TSH värden men oftast har man nog svårt att bli gravid. Sen är det ju inte bra för fostret att bli gravid om du har värden över 4, så man brukar få rådet att skydda sig till värdena är bra. En underfunktion i kroppen gör så att hela kroppen fungerar sämre förklarade min gyn. En del får ju utebliven mens och ägglossning, men det har jag haft hela tiden.
    Jag har hängt i många trådar här på fl och min erfarenhet av dem som varit här är att det tagit allt mellan 3 mån och 3 år att få ordning på sina värden.
    Ja de kommer inte köra igång dig med IVF förrän du fått ner dina värden. Många kliniker skiter i detta så var glad att du går på CA där de har full koll.
    Jag vet inte hur de gör på CA för gjorde inte min utredning där utan i Eksjö på kvinnokliniken. De skickade en remiss till endokrinmottagningen och de läkarna har ju bättre koll på detta med sköldkörteln jämnfört med gynläkare
  • Vädur 78
    håpefull skrev 2010-04-01 11:23:34 följande:
    Hei dere!! Nå har jeg forstått at Carlanderska er den samme klinikken som Fertilitetscentrum i Gøteborg. Vi bor i Norge, og vurderer å ta kontakt med denne klinikken dersm vi ikke lykkes på vårt 3. og siste forsøk i det offentlige her hjemme.   Er dette er fin klinikk som kan anbefales? Tar imot deres erfaringer med stor takk!!   God påske til dere alle!!!
    Carlanderska är kanon! Duktiga läkare! Trevlig personal♥
  • Vädur 78
    Fiji: jag glömde nog säga GRATTIS till ruvning innan
  • Vädur 78
    Finns ingen ledig signatur: Mina två första behandlingar tjuvade jag minus på RD 10, tycker det är skönare att få ett minus innan än att mensen dyker upp typ när man är på jobbet eller nåt. Nu sist plussade jag på RD 8 var egentligen inte meningen att tjuva så tidigt men jag hade köpt några billiga gravtest och skulle bara se hur de fungerade och då blev det ett streck
  • Vädur 78
    Fiji: vem gillar du bäst på CA? Jag har mest träffat Göran, 6 av 7 besök och sen Torbjörn en gång. Aldrig Margareta
  • Vädur 78
    Fiji: är det en blastocyst du fick tillbaka nu??
  • Vädur 78
    Resande skrev 2010-04-01 12:52:36 följande:
    Vädur- jag tycker bäst om Torbjörn för det var han som blev min läkare och som jag hade kontakt med redan från utlandet. Sen har jag träffat Göran vid de flesta FET (utom den sista) och även om han är bra så gillar jag honom inte så mycket... Margareta gjorde ÄP och hon var också bra tycker jag. Ja, det är en blastocyst.
    Det är tur att de är väldigt olika för man tycker ju olika. Jag tycker kanonbra om Göran och tror att jag skulle tycka lika bra om Torbjörn men är svårt att skaffa sig en uppfattning för jag träffade bara honom på ett snabbt vul på några minuter men man har hört så  mycket gott om honom. Ringde en gång på jourtelefonen och då var det han som svarade oxå och han var då jättetrevlig
    Skönast tycker jag det är att man oftast får samma läkare
    Har du fler kvar i frysen sen??
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19