Happiness skrev 2010-04-01 10:12:10 följande:
Men om jag förstått det hela rätt så kan man bli gravid på naturlig väg även med siffror över 4...Sen vet jag heller inget om det är en viss gräns som läkaren måste pressa ner till för att göra IVF...Låter lite konstigt det du skriver om tre år. Menar du att läkaren väntar med ivf?
Självklart kan du bli gravid med höga TSH värden men oftast har man nog svårt att bli gravid. Sen är det ju inte bra för fostret att bli gravid om du har värden över 4, så man brukar få rådet att skydda sig till värdena är bra. En underfunktion i kroppen gör så att hela kroppen fungerar sämre förklarade min gyn. En del får ju utebliven mens och ägglossning, men det har jag haft hela tiden.
Jag har hängt i många trådar här på fl och min erfarenhet av dem som varit här är att det tagit allt mellan 3 mån och 3 år att få ordning på sina värden.
Ja de kommer inte köra igång dig med IVF förrän du fått ner dina värden. Många kliniker skiter i detta så var glad att du går på CA där de har full koll.
Jag vet inte hur de gör på CA för gjorde inte min utredning där utan i Eksjö på kvinnokliniken. De skickade en remiss till endokrinmottagningen och de läkarna har ju bättre koll på detta med sköldkörteln jämnfört med gynläkare