Happiness skrev 2010-03-31 19:50:23 följande:
Allt känns helt snurrigt. Var helt oförberedd på detta och jag har ingen aning om vad detta betyder eller vilka konsekvenser det kan föra med sig. Ska dit imorgon och spola så då ska jag försöka fråga så mycket jag kan. Kommer inte ihåg vad hon sa om TSH värdet. Tog första Levaxin idag 50 mikrogram tror jag det var. Hur stor dos äter du? jag tror iof jag gått med detta i några år. Hon skulle även kolla TPO antikroppar. Har du gjort det?
De hittade det under våran utredning, hade då ett TSH på 5,7(ska inte vara över 4,0 och har du svårt att bli gravid bör det var under 2,0 och vid IVF är det bra om det är runt 1,0). Jag hade TPO antikroppar men inte så mycket, runt 100 tror jag om jag minns rätt. Jag började med 50 mg och värdena gick snabbt ner men sen kom ett baklag vilket är ganska vanligt och då började värdena stiga uppåt igen. Så för mig tog det nästan 2 år innan de blev riktigt stabila.
Tror jag hade gått med det ganska länge för när jag började läsa om symptomen så stämde det väldigt mycket in på mig och hur jag mådde.
Nu äter jag 100 mg och har gjort ett bra tag. Det är stabilt på det och även nu när jag är gravid. När man blir gravid måste detta värde kollas mycket, jag tar prover var fjärde vecka.
Kolla vad ditt TSH värde ligger på i morgon. Kan vara bra att veta. Sen brukar de även kolla T3 och T4