Inlägg från: majsanna |Visa alla inlägg
  • majsanna

Carlanderskatöserna del 19

Hej allihopa!
    Hoppar in här för att ställa en fråga till er erfarna.
    Jag har nu genomfört den två gratisförsök som vi har i vårt landsting (Rmc) med minus som resultat båda gångerna. Därför tittar vi nu runt på de privata klinikerna och då bland annat på Carlanderska.
    Hur är er allmänna uppfattning av Carlanderska?? Är de positiva till att använda blodförtunnade mediciner såsom Trombyl och Innohep? Jag har använt det på Rmc på grund av att jag har en blodkoaguleringsstörning som gör mitt blod trögflytande och därmed har äggen svårare att fästa. Antar att jag måste använda det även i fortsättningen för att har någon chans att lyckas.

Vore kul om ni kunde berätta.

2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • majsanna
    Vädur 78 skrev 2010-09-26 11:47:53 följande:
    Gjorde oxå våra landstings försök på RMC och det är stor skillnad på CA De är kanonbra!! Ring och prata med dem så ser du ju lite vad de säger om dessa mediciner! KRAM
    Ringde och pratade med dom i veckan nu och de var inte alls främmande för dessa mediciner. Dessutom har ju jag en dokumenterad sjukdom som gör att jag behöver dessa mediciner. Vi ska till vår hemortsläkare nästa måndag. Efter det får vi se var vi hamnar, om det blir Carlanderska eller någon annan klinik. När jag pratade med dom fick jag i alla fall ett väligt bra första intryck och det är ju viktigt.
  • majsanna
    Vädur 78 skrev 2010-09-26 12:36:15 följande:
    Vad skönt Vilka kliniker väljer ni mellan? Vi valde mellan CVL, Öresund och CA. Jag försökte kolla runt på deras hemsidor, ringde och pratade med dem och kollade mycket här inne på fl.
    Sen bokade vi in oss på ett info möte på CA och blev väldigt bra bemötta där, i 2 timmar var vi där och läkaren gick igenom våra journaler grundligt med oss samt hade massa idéer om hur vi skulle gå vidare.
    Vi kommer ha vår hemortsläkare i Linköping och hon har avtal med Carlanderska, ivf-kliniken i Falun samt Carl von Linné i Uppsala. Vi får väl diskutera med henne om vad hon tror också, men på de samtal jag gjort med klinikerna så kändes Carlanderska och Falun bäst.
  • majsanna
    didda skrev 2010-09-26 15:27:38 följande:
    Då har vi nog samma distansläkare! S.D på Karolinakliniken eller hur? Jag avgudar henne, lätt den bästa läkaren jag någonsin haft! Vi valde mellan CA och Falun (tack vare att de båda oftare än CvL gör 5-dagasodling om jag förstått det rätt) och så föll valet på CA pga närmre resväg. Hoppas på tur för oss båda!
    Ja, det är Karolinakliniken vi ska till den 4 okt. Vad skönt att höra att du tycker att hon är bra. Det är så viktigt att känna att man blir lyssnad på i den här situationen.
    Jag fick också uppfattningen om att CvL inte lika ofta gör femdagars.
    Vi bor i Norrköping så vi har nog ungefär lika långt till alla tre klinikerna.
  • majsanna
    sushikatten skrev 2010-09-27 20:54:41 följande:
    Ja det finns väl en åldersgräns?
    Ja det är det jag funderar på. Antagligen inget problem för mig. På min hemortsläkares hemsida står det så här "Vissa villkor måste uppfyllas för att få paket-pris."

Det var därför jag blev lite fundersam och tänkte om ni visste...

Har ett besök hos min hemortsläkare nästa måndag så jag får antagligen veta sånt då, men man är ju nyfiken
  • majsanna

Flikar in med en fråga. Vi är ju på gång med att köpa trepack på CArlanderska med trolig spraystart 1 november.

Om man blir gravid på tex första försöket, när "brinner de" resterande försöken inne? Jag tänker på om man får missfall måste man då köpa nya försök eller finns de kvarvarande försöken kvar till en viss vecka i graviditeten eller liknande?

Hoppas ni förstår frågan...

• majsanna
    FruNaftra skrev 2010-10-24 12:31:23 följande:
    Ja visst. Så fort man har fått en bebis som resultat av 3 packet så förbrukas alla resterande försök   Detta innebär att om du får tidigt eller sent missfall eller liknande så får du fortsätta försöka med 3-packet. Däremot är jag osäker på hur de ställer sig till plötslig spädbarnsdöd...om det räknas in. Men det är sånt man inte ens bör eller vill tänka på i nuläget. Hoppas svaret blev begripligt 

STORT lycka till!
    Tack för svar! DEt kändes skönt att veta för missfall är ju väldigt vanligt, tyvärr.

Ska till vår hemortsläkare på tisdag och får då veta vad CArlanderska tycker och tänker om oss. Hoppas att de tror på att vi har någon chans att lyckas.
  • majsanna
    akita06 skrev 2010-10-24 17:00:32 följande:
    Men det är ju snart!!! Vad spännande! Hoppas verkligen det funkar denna gången och att ni får allt stöd ni behöver från Carlanderska.
    Vet du vilken metod ni ska köra denna gången??
    Jag har provat långa protokollet med suprecurspray och sedan Puregon men nästa gång blir det korta metoden men  Menopur, start i början på dec.

KramkramHjärta
    När vi var hos hemortläkaren förra gången så var planen lång metod (har gjort ju gjort två korta förut). För  i så fall ska jag börja spray nästa månad (1/11). Jag hoppas att planen fortfarande ser ut så efter att hemortsläkaren nu pratat med läkarna på CA.
  • majsanna

Hej flickor!
    Tänkte höra om jag får ansluta mig till er "på riktigt" nu. Jag har ju varit inne här och "gästspelat" några gånger, men nu är det bestämt att vi kommer göra vår behandling på Carlanderska.
    Har idag varit hos vår hemortsläkare i Linköping och planen är att köra kort metod även denna gången med puregon och sprutstart kommer att bli ungefär den 8/11 beroende på när mensen behagar att komma. Sedan blir det äggplock slutet vecka 46 eller början av vecka 47. Vi fick även köpa ett tre-pack så det känns bra.

Nu är det bara att vänta på att mensen ska komma. Det är ju inte särskilt ofta man gör det precis...

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19