• fröke

Carlanderskatöserna del 19

Hej hej!
    Nu hoppar jag med in på den här tråden. Ska göra ÄP i morgon och börjar bli riktigt nervös! Man har ju tusen tankar i huvudet. Det är skönt att se att det finns fler som vet vad man går igenom. Alltid skönt att veta att man inte är ensam... {#lang_emotions_smile}

• fröke

Hej igen
    Ja det är mitt första så man är lite nervös. Ja man känner sig verkligen i trygga händer på carlanderska. Men man kan ju inte hjälpa att man känner sig lite stressad ändå.{#lang_emotions_smile} Gud man hoppas ju så himla mycket, fast samtidigt vill man inte hoppas för mycket av rädsla att bli fruktansvärt besviken. Jag har ju tre försök på mig men ändå liksom... Va trevligt att känna sig så välkommen här. Tack!{#lang_emotions_kiss}

• fröke

Nu har man varit och plockat ut sju små ägg och på söndag ska dom in igen. Man hade ju turen att åka på magsjuka samma dag som ÄP inte så roligt kan jag bara tala om. Men men nu har man allt det roliga framför sig. Nu är det dags att börja hålla tummarna.
    Det är så roligt att se att det är så många som har lyckats plussa! Det gör ju att man vågar hoppas lite extra. {#lang_emotions_smile} 

• fröke

Hej!

Kryddan: Jag hoppas att jag inte smittade någon med min magsjuka. Visste inte att det var magsjuka förrän jag kom hem, trodde att jag mådde illa för att jag var så himla nervös inför ÄP.
    Jag är inte så bra på alla dessa förkortningar som alla skriver men man försöker att hänga med ändå. Mitt första IVF så det känns som man inte riktigt har hunnit komma in i det än, man har ju fullt upp at hålla reda på alla "mediciner" mm som ska tas i rätt tid och på rätt dag. Blastocyster är det samma som ägg? På söndag ska jag i alla fall "plantera" in mitt ägg igen, sen är det dags att börja hålla tummarna.
    Kryddan: Hur känns det att gå och vänta? Går tiden sjukt långsamt eller? Hoppas i alla fall verkligen att det tar sig för dig!{#lang_emotions_smile} 

Kram på er allihopa!

• fröke

Hej
    Kryddan: Det var precis som du skrev, ingen rolig upplevelse att vara magsjuk samtidigt som man plockat ägg. Jag var jätteöm i magen och sen magsjuka på det. Roligare dagar har man ju haft.
    Jag känner igen mig lite i det som du skrev tidigare att man funkar bra när vardagen går som vanligt, och att det kör ihop dig när dit händer nåt utöver det vanliga. Har själv lite problem med den biten. Men man fixar ju det ändå, det är ju för en god sak.{#lang_emotions_smile} Förresten jag har också blastocyster i så fall tror jag för dom långtidsodlar mina ägg också, men jag vet ju inte hur det är med cellerna förstås...

Mulan: Tack så mycket för tipset! Det var kanon!
    {#lang_emotions_smile}

• fröke

Hej!

Är inne på min åttonde ruvardag..... Kom rosa flytningar i morse och jag antar att det är mensen som är på väg..... Har gråtit hela dagen. Hur orkar man kämpa vidare. Det här är mitt första IVF, och när man läser här på tråden så ser man ju att det är så många som har försökt många fler gånger. Finns det några små tips på hur man peppar sig själv???

Kram på er allihop.

• fröke

Tack Vädur! Tyvärr så kom det blod nu på eftermiddagen så det är nog kört den här gången. Men det du skrev gav mig verkligen hopp jag mådde genast bättre när jag läste det. Man hoppas ju så himla mycket så besvikelsen blir ganska stor....
    Det är tur att man har en sån underbar sambo som stöttar hela tiden.
    Gjorde du alla dina fyra försök på carlanderska? Är du gravid nu eller har den lilla bebisen kommit redan? Det måste kännas underbart när man väl får det där plusset. Vet du hur det fungerar när man har en blastocyst i frysen? Använder man den innan man kör med sprutor igen?
    Många frågor på en gång, svara bara om du känner för det. Och tack ännu en gång dina ord värmde.

• fröke

Tack för stödet allihop. Det hjälper faktiskt mer än vad ni kanske tror.
    Jag har TD på torsdag,  men det känns inte som det gått vägen med tanke på dom konstiga blödningarna eller vad man ska kalla dom. Gjorde ett smygtest i morse och det visade negativt....Fast ett litet hopp finns ju kvar efter att ha läst era inlägg. I vilket fall som helst så får man ta nya tag och kämpa vidare. Det känns skönt att veta att man inte är ensam om alla dessa känslor. Kan kännas lite jobbigt att hålla fasaden uppe när man är på jobbet bara....

Vädur: Grattis så du är i vecka 32, då är det inte så långt kvar. Hur mår du? Har du en massa galna sug efter mat mm?
    Vi köpte ett tre-pack så vi har ju två försök kvar. Vi valde att gå direkt till Carlanderska efter att ha tappat förtroendet för sahlgrenska. Låg där efter mitt utomkveds. Olika läkare hela tiden med olika diagnoser, plus att man åkte in och ut i två månader pga komplikationer.
    Carlanderska är som paradiset om man jämför.

• fröke

Kryddan: Du har testdag en dag före mig. Men som sagt har lite blödningar från och till så jag tror att det är kört. Men vad spännande för dig, jag håller alla tummar som bara går.

Fiji: Tack så mycket! Jag man är ju knäpp, man hoppas verkligen in i det sista fast man vet att det är kört.

Vädur: Jag pratade med kliniken idag och dom sa att om det inte blir nåt så sätter man in blasto i nästa cykel. Det är ändå ok för då slipper jag hormonerna ett tag.

Tack för alla tummhållningar! {#lang_emotions_kiss}

• fröke

Jag har bara ett i frysen men vi får hoppas att det är ett superembryo!{#lang_emotions_smile}

• fröke

Minus på stickan! Dags att börja se framåt igen och ta nya tag. Suck.....

• fröke

Oc tack mulan så klart!{#lang_emotions_smile} Nu ska jag ut med hundarna i vårvädret och försöka tänka på annat en liten stund. Kram

• fröke

Hej jag tänkte bara fråga om det är någon som vet om ett FET räknas som ett helt försök? Är på Ruvardag 4 el 5 vet inte riktigt hur man räknar. Det verkar inte som det blev nåt den här gången heller. Anledningen till att jag undrar är för att vi bara har ett försök kvar....

• fröke

Jag har köpt ett tre pack. Jag vet inte var jag fick det ifrån att det kunde räknas som ett halvt försök tror jag läste det nånstans här på FL.
    " Planterade " in ett 6-dagars blastocyst i lördags. Jag har fått spottings idag och det får jag alltid innan mens och den ska komma i helgen så tyvärr så är det nog kört. Suck..... Men tack för peppningen.

• fröke

Mulan: Är det sant! Nu gav du mig verkligen nytt hopp. Jag hoppas hoppas hoppas!!! Det var lite brunt nämligen. Märkte du av några andra symptom? Jag har nämligen inga alls. {#lang_emotions_smile}

• fröke

Oj jag glömde säga grattis till din graviditet. Hur många försök blev det för dig?

• fröke

Det måste kännas underbart! Det är klart att den lille stannar där inne, tredje gången gillt som sagt. {#lang_emotions_smile}

Vädur: Tack för infon.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19