Carlanderskatöserna del 19
Jag hoppar också in här nu om det är ok!, då vi påbörjat utredningen på CA nu.! Ska dit imorn igen och kolla om jag haft äl med ett blodprov!.
Jag hoppar också in här nu om det är ok!, då vi påbörjat utredningen på CA nu.! Ska dit imorn igen och kolla om jag haft äl med ett blodprov!.
Tack allihopa!, det gick bra!, idag ville de ju bara ta prover på sköldkörteln, clamydiantikroppar å för att kolla om jag haft äl så det gick snabbt!, kändes lite surt att behöba ta en hel semsterdag bara för denna korta stunden men jag hade ingen komp att ta ut så vad gör man.. =). Tänkte höra med er hur har era män gjort när de lämnat spermaprovet, har de valt att "göra" det hemma eller på plats så att säga..?, eftersom min man mår så dåligt över att han måste göra detta så rekommenderade de honom att göra det hemma, det känns dock lite meckigt då vi har mellan 30-45 min (beroende på trafiken) att ta oss dit och det får ju inte utsättas för kyla åså!..
här går det undan.., tillbaka till Ca på fredag igen för ytterligare prover då jag fick min mens idag..=(, trots att vi kommit igång med utredningen nu så blev jag ändå så besviken för jag hade hoppats att det tagit síg denna gången men så verkar d inte vara..=(, sen blir det spolning av äggledare nästa fredag vilket jag ju är nervös för!!, men jag hoppas det går bra!!
Har säkert frågat detta förut men iaf, kan de på CA skicka remiss till landstingskön för att göra IVF så man inte behöver gå igenom allt detta igen..??, skulle givetvis helst vilja göra Ivf på CA (om det blir aktuellt) men det är ju så dyrt!! =((
Är så orolig över vad de ska säga när de spolar mina äggledare nästa vecka.., nån som vet om det kan vara så att man har stopp trots att man blivit gravid en gång (fick iofs missfall) ??
så idag har jag varit på CA och spolat äggledarna. det gick jätte bra! och jag hade en av de manliga läkarna idag å han var verkligen jätte snäll å försiktig!!, allt ser jätte bra ut på mig säger dem.., alla prover å ägg, äggstockar å äggledare så det kändes super skönt!!, sen kommer givetvis tankarna att man kommer bli ett av de paren som trots inga "fel" aldrig får barn.., hemska tankar som amn måste försöka mota bort jag vet!!!, nu är det iaf bara sambons prov kvar som han fortfarande inte fått tummen ur att lämna men jag hoppas han gör det på måndag! kram å trevlig helg till er alla!!!!!!
hej hej! nu är våran utredning på CA över.., de hittade inga fel på gubben utan hans prov var jättebra!, inga direkta fel på mog heller , det enda är väl ( som jag misstänkt själv) att jag kanske inte har äl varje månad eller om den är svag eller nått.., för jag har kort lutealfas också.., ska iaf börja med pergotime nästa menscykel.., försöker att inte ha för stora förhoppningar, men jag skulle så gärna vilja att det räckte med det för att kunna bli gravid!!.., har träffat alla 3 läkarna på CA och den jag tycker allra bäst om är Torbjörn!, han gjorde spolningen och verkar himla snäll och lugn och lyssnar på vad man säger.., jag måste säga att jag blev lite förvirrad när vi hade Göran på sista samtalet för han är så snabb så jag missade nog att ställa lite frågor åså...
hej alla! å Grattis Vädur till grabben!! =). Våran utredning på CA är ju somsagt avklarad nu å de hitta ju inga fel på mig å gubben förutom att jag har svag äl el nått.. får ju spottings redan 7 dagar efter äl så nu blir det till att starta med pergotime om några dagar här... så får vi se hur det går... har vart oroligt deppad denna helgen eftersom jag fick mensen igen.. Kram!
ibland blir man nyfiken om man har sett varandra på calanderska utan att veta om det..=), eftersom vi alla går där menar jag..
usch vilken hemsk upplevelse att vara med om!!, har också dålig erfarenhet av sahlgrenska vid mitt ma, på CA är de verkligen bra!!!!, och torbjörn är himla förstående!!, lycka till!
hej alla kunniga.. =), kanske nån kan hjälpa mig med lite svar i den här tråden.., jag och min sambo går ju på CA, dock har vi inte kommit så långt som till IVF ännu.. jag har ju ätit en enkelkur med pergotime förra cykeln som enligt vul med Margareta resulterade i 2 fina äggblåsor skulle skulle släppa inom ett par dagar.., allt såg bra ut sa hon.., några dagar senare så fick jag en glad gubbe på digitalt ältest.., lämnade progesteronprov 1 vecka senare och igår ringde margareta och lät lite förvånad över att jag fått positivt på älstickan för värdet på blodprovet var bara ok men inte så bra som de ville att det skulle vara... vad innebär detta??, släpper inte mina ägg eller släpper de när de är för små eller vad.., jag förstår inte vad som är felet med mig??
Hej ! Då är jag tillbaka i den här tråden igen. Var med här när vi försökte bli gravida första gången. Gjorde utredning på CA efter en ofostrig graviditet. De fel de hittade på mig är svag ägglossning, troligtvis har jag ganska dålig kvalité på mina ägg också trots min ålder på 28. Fick iaf pergotime enkelkur utskrivet. Blev inte gravid på första kuren men månaden efter under uppehållet med pergo blev jag gravid (troligtvis av effekterna av pergon kvar i kroppen) och detta resulterade i vår fina lilla prins som nu är 14 månader.
Vi har nu försökt att få ett syskon sedan jag slutade amma när sonen var 8 månader. Det går inte vägen alls. Jag har fortfarande problem med ägglossning vilket visar sig i en kort lutealfas. Jag får mens 7 dagar efter älutslag. Trots detta får jag fullt utslag på älstickor varje månad och har hyfsat regelbunden mens, ganska kort cykel dock. Har tagit kontakt med CA igen trots att det är så dyrt !!, fick pergo utskrivet igen men det tog sig inte denna gången heller så nu känns det tröstlöst!!. Säger som någon annan härinne, jag vet att jag är lyckligt lottad som fått ett barn och jag är oerhört tacksam och lycklig för honom, han är mitt allt!. Men jag vill få uppleva det här igen och jag vill inte att han skall behöva växa upp som ensambarn. Blir så ledsen när jag tänker på att det kanske inte blir några fler barn för oss, tänker inte ge upp ännu men IVF har vi absolut inga pengar till så fungerar det inte med pergo eller spontant så vet jag inte hur vi skall gå vidare.. Förstår inte hur jag kan ha dåliga ägg trots att jag är relativt ung och dessutom finns inga sådana här problem hos de andra i min familj/släkt.
Hej ! Jag kikar in här ibland och undrar om ni kan hjälpa mig med en fråga.. Har gjort pergobehandling på CA som resulterade i min son född mars 2011. Vi försöker nu få syskon men det går inte vägen denna gången heller. Provade pergo enkelkur förra månaden men det misslyckades. Nu vid nästa kur har M.WOOD skrivit ut crinone till mig men jag kommer inte ihåg när jag skulle börja ta dem. Vet någon det? Är det dagen efter älutslag? Hur länge?
Hej ! Nu var det ett tag sedan jag skrev något här men jag är inne och kikar hur det går för er andra. Vi gjorde utredning på calanderska för 2 årsedan och vad jag undrar är om AMH-provet ingår i den eller måste jag göra det separat? Någon som vet hur det brukar vara?. De hittade ju inga direkta fel på mig och min man men jag misstänker att det är min äggkvalité som inte är den bästa. Innan vi överväger IVF så känns det som AMH värdet bör kollas upp. Har nu försökt i snart 1 år att få syskon till vår son men det blir inget trots 2 försök med pergotime.